Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de banden oppompt, moet je daarna de tmps resetten? De waarde die de M3 weergeeft komt niet overheen met de waarde van de compressor.

Normaal gesproken wordt de waarde "geupdate" als je gaat rijden en dan kan het nog een aantal minuten duren. Het is geen realtime weergave maar een update van gemeten druk welke om de paar minuten opgehaald wordt.
 
Ik zoek een front lip voor de model 3, zoiets; frontlipmodel3.png


Heb er al diverse gezien met carbon fiber look, maar eigenlijk wil ik het wat wel overgaat in het Solid Black van Tesla, ik zoek dus voor een solid black model 3, als alleen carbon de optie is ga ik die front lip dan wrappen (ik vindt carbon looks alleen cool op een witte auto)

maar overal zie ik wel de achterspoiler(tje...) maar geen front lip
 
Ik zoek een front lip voor de model 3, zoiets; View attachment 468217


Heb er al diverse gezien met carbon fiber look, maar eigenlijk wil ik het wat wel overgaat in het Solid Black van Tesla, ik zoek dus voor een solid black model 3, als alleen carbon de optie is ga ik die front lip dan wrappen (ik vindt carbon looks alleen cool op een witte auto)

maar overal zie ik wel de achterspoiler(tje...) maar geen front lip

Ik vrees dat je niet aan lakken/wrappen ontkomt :cool:

Hiero eentje van een van onze forum-sponsors:
Model 3: Front Air Deflector Lip
 
@JRY. je mag ook toelichten waarom je het niet mee eens bent. De wet is echter duidelijk

Artikel 5.2.48
1. Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren. Lid 1 en 2: visuele controle.
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Buiten dat, ik weet niet hoe het in nederland zit maar in belgie zijn diverse dingen gewoon verboden.
  • spoilers in materialen met lage absorptiegraad (aluminium, carbon, hout, enz.)
Tenzij het af-fabriek is en in de typegoedkeuring is meegenomen. Na wijzigingen aan een auto moet je sowieso altijd naar technische keuring.
Ik kan me iemand herinneren die problemen had met de performance-spoiler op de M3 (carbon plakding) terwijl hij een niet-performance auto had. Bij keuring moest het eraf.
 
@JRY. je mag ook toelichten waarom je het niet mee eens bent. De wet is echter duidelijk

Artikel 5.2.48
1. Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren. Lid 1 en 2: visuele controle.
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
@JRY. je mag ook toelichten waarom je het niet mee eens bent. De wet is echter duidelijk

Artikel 5.2.48
1. Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren. Lid 1 en 2: visuele controle.
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.


Het is allemaal weer zo heerlijk betuttelend. Ik begrijp als je met uitstekende delen zoals een cadillac uit de jaren 50 zou rondrijden op je M3 dat zeker voor risico’s zorgt.

Kan me niet voorstellen dat deze onderspoiler voor meer letsel zorgt als je op de motorkap terechtkomt of zoiets. Dan heb je wel andere problemen

Typisch een wet die er is om alles meteen af te keuren ipv bepaalde afmetingen/vormen. Wat ook wel logisch is want is niet te handhaven.

Laten we ook allemaal gaan fietsen met een helm, elleboog- en kniebeschermers.

En is het veilig om allemaal rond te rijden met auto’s van 400pk......
 
Last edited:
Het is allemaal weer zo heerlijk betuttelend. Ik begrijp als je met uitstekende delen zoals een cadillac uit de jaren 50 zou rondrijden op je M3 dat zeker voor risico’s zorgt.

Kan me niet voorstellen dat deze onderspoiler voor meer letsel zorgt als je op de motorkap terechtkomt of zoiets. Dan heb je wel andere problemen.
Serieus? Het gaat om het moment net vóór je op de motorkap (archaïsch) terecht komt lijkt me. Dan knappen nl je enkels en mag je bij zijn als je voeten aan je benen blijven zitten.

Het is toch wel duidelijk dat dit ding extreem gevaarlijkis voor een voetganger?
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy