Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
1663161734372.png



Weet iemand waarom Teslamate 45,9 kwh opgeeft terwijl het scherm in mijn auto maar 43 kwh geeft voor het totale verbruik? En het gemiddelde verbuik in Teslamate 121/124 Wh/km is tegen 115 Wh/km in mijn auto? Teslamate krijgt toch dezelfde data die mijn auto gebruikt?
 
Last edited:
View attachment 852402


Weet iemand waarom Teslamate 45,9 kwh opgeeft terwijl het scherm in mijn auto maar 43 kwh geeft voor het totale verbruik? En het gemiddelde verbuik in Teslamate 121/124 Wh/km is tegen 115 Wh/km in mijn auto? Teslamate krijgt toch dezelfde data die mijn auto gebruikt?

Gokje:
Verschil netto/bruto? (lees: voor een eerlijk beeld geeft ABRP het verbruik incl. laadverliezen weer?)
 
Gokje:
Verschil netto/bruto? (lees: voor een eerlijk beeld geeft ABRP het verbruik incl. laadverliezen weer?)
Testen zoals je met een ICE doet. Vol gooien, een langere trip maken en dan zien hoeveel er in gaat om hem weer vol te krijgen. Laad dan wel met een lader waar een MID meter het verbruik aan geeft, want wat de auto aangeeft is wellicht zonder laadverliezen. Laat de auto niet ongebruikt staan vooraleer opnieuw te laden, want dan krijg je phantom drain.
 
Airco handmatig op 16 om verwarming te voorkomen haha, laatste rit gemiddelde snelheid van 60, tsja.

Al met al heel mooi laag verbruik hoor, krijgt mn long range niet voor elkaar door het extra gewicht, in de zomer met 80/90km per uur blijft die rond de 120wh/km hangen.

Mijn average ligt op 156wh/km lifetime, dit is inclusief zomervakantieritten en verder allemaal rijlessen icm dakborden, extra spiegels etc (ruk voor aerodynamica) en altijd de kachel of airco op 20graden+ dat ik durf te zeggen dat ik wel dagelijks het volledige vermogen benut.
 
Hier iemand die nog wacht op een nieuwe M3LR?

Ik heb in Juni een LR (wit/zwart interieur/aero/AP) besteld.
De eerste 2 weken was mijn EDD ‘december - januari’, daarna was hij voor een drietal maanden ‘april - juni 2023’.
Daarna werd het voor een week ‘november - januari’, dan werd hij specifieker: ‘10 - 26 november’.

Sinds eergisteren is mijn EDD terug verschoven naar ‘april - juni 2023’. Heel vreemd, gezien ik - als ik via de website een nieuwe configureer (met exact dezelfde opties) als levertijd ‘januari - maart’ krijg.

Iemand een idee?
 
Hier iemand die nog wacht op een nieuwe M3LR?

Ik heb in Juni een LR (wit/zwart interieur/aero/AP) besteld.
De eerste 2 weken was mijn EDD ‘december - januari’, daarna was hij voor een drietal maanden ‘april - juni 2023’.
Daarna werd het voor een week ‘november - januari’, dan werd hij specifieker: ‘10 - 26 november’.

Sinds eergisteren is mijn EDD terug verschoven naar ‘april - juni 2023’. Heel vreemd, gezien ik - als ik via de website een nieuwe configureer (met exact dezelfde opties) als levertijd ‘januari - maart’ krijg.

Iemand een idee?
ongeveer zelfde periodes
 
Hier iemand die nog wacht op een nieuwe M3LR?

Ik heb in Juni een LR (wit/zwart interieur/aero/AP) besteld.
De eerste 2 weken was mijn EDD ‘december - januari’, daarna was hij voor een drietal maanden ‘april - juni 2023’.
Daarna werd het voor een week ‘november - januari’, dan werd hij specifieker: ‘10 - 26 november’.

Sinds eergisteren is mijn EDD terug verschoven naar ‘april - juni 2023’. Heel vreemd, gezien ik - als ik via de website een nieuwe configureer (met exact dezelfde opties) als levertijd ‘januari - maart’ krijg.

Iemand een idee?
Model 3's gaan vanwege de aflopende BAFA dit jaar vooral nog snel naar Duitsland. (Diezelfde auto's kan je over een half jaar met vrijwel geen kilometerstand van de koper (veelal handelaren) daar overnemen, iets onder de dan geldende nieuwprijs. De handelaar (of particulier) steekt dan de rest van de bonus in de zak). That's why. Mijn later bestelde MODEL 3 ging een maand terug al van april naar januari-maart . HOU ER REKENING MEE DAT (naar ik verneem) TESLA DE POLICY AAN HET VERANDEREN IS. EENMAAL IN DE DELIVERY WINDOW AANGELAND KUN JE DE BESTELLING STRAKS ALLEEN NOG VOOR AANVANG VAN DIE RUIME WINDOW (dus januari-maart) AANPASSEN. Als je ergens in die window een exacte datum krijgt kun je eenmalig maximaal 7 werkdagen naar achteren verschuiven en daarna verbeur je zowel je 250 euro als je plek. Voor dat laatste is al tekst opgenomen in de bestelovereenkomst, maar in de praktijk kon je nog wel schuiven. Je bent dus overgeleverd aan Tesla voor hoe ze ermee omgaan. Let op eventueel nieuwe bepalingen in de bestelovereenkomst.
 
Model 3's gaan vanwege de aflopende BAFA dit jaar vooral nog snel naar Duitsland. (Diezelfde auto's kan je over een half jaar met vrijwel geen kilometerstand van de koper (veelal handelaren) daar overnemen, iets onder de dan geldende nieuwprijs. De handelaar (of particulier) steekt dan de rest van de bonus in de zak). That's why. Mijn later bestelde MODEL 3 ging een maand terug al van april naar januari-maart . HOU ER REKENING MEE DAT (naar ik verneem) TESLA DE POLICY AAN HET VERANDEREN IS. EENMAAL IN DE DELIVERY WINDOW AANGELAND KUN JE DE BESTELLING STRAKS ALLEEN NOG VOOR AANVANG VAN DIE RUIME WINDOW (dus januari-maart) AANPASSEN. Als je ergens in die window een exacte datum krijgt kun je eenmalig maximaal 7 werkdagen naar achteren verschuiven en daarna verbeur je zowel je 250 euro als je plek. Voor dat laatste is al tekst opgenomen in de bestelovereenkomst, maar in de praktijk kon je nog wel schuiven. Je bent dus overgeleverd aan Tesla voor hoe ze ermee omgaan. Let op eventueel nieuwe bepalingen in de bestelovereenkomst.
Ik begrijp het en bedankt voor de info.
Maar wat ik niet begrijp, is waarom Tesla Duitsland voorrang zou geven op andere EU-landen. What’s in it for them?
 
Ik begrijp het en bedankt voor de info.
Maar wat ik niet begrijp, is waarom Tesla Duitsland voorrang zou geven op andere EU-landen. What’s in it for them?
Omdat diegene die rekenen op een subsidie hun order wel eens zouden kunnen annuleren. Lijkt me logisch en klantgericht van Tesla. Hetzelfde gebeurde eerder ook al voor Nederland. Ik dacht ook dat het omgekeerde in de US gebeurt (toelaten om uit te stellen tot de nieuwe subsidies er zijn).
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik begrijp het en bedankt voor de info.
Maar wat ik niet begrijp, is waarom Tesla Duitsland voorrang zou geven op andere EU-landen. What’s in it for them?
Er is geen Tesla Duitsland, of Tesla Nederland. Er is alleen maar Tesla. Dus kunnen ze ineens heel veel auto's in een bepaald land wegduwen, dan gaan ze dat zeker doen. Kijk maar naar 2019 toen er dat jaar tot de laatste dag van het jaar nog grote aantallen van Model 3's werden weggezet in Nederland, vanwege de 4% bijtelling.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy

Eindelijk beschikbaar, maar helaas wel dit:
De achteraf geïnstalleerde waarschuwingsluidspreker voor Model 3/Y zal de Boombox-app in Toybox niet inschakelen.
 

Eindelijk beschikbaar, maar helaas wel dit:
Normaal kun je via de Tesla app dan wat roepen tegen omstanders als sentry mode aan staat toch? Zou dat met installatie achteraf wel werken?