Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is mijn echtgenote naar de herkeuring geweest voor de lichten. voor de zekerheid op 150meter van het keuringcentra, in een bandencentrale de lichten laten afstellen. De man daar aan de balie vroeg haar nummerplaat. Toen ze ELONMUSK zei geloofde hij haar niet en ging zelf gaan kijken.
Toen hij terug kwam zei hij, het is nog waar ook! :p
De keuring was in orde nu:)
interessant verschil tussen Belgie en nederland blijkbaar. Hier laat je de APK keuring meestal doen door een garage. Die zal nooit afkeuren op lampen. DIe zal ze afstellen en daarna goedkeuren.

Risico van onnodig afstellen is er dan wel, natuurlijk want het is niet gratis.
 
interessant verschil tussen Belgie en nederland blijkbaar. Hier laat je de APK keuring meestal doen door een garage. Die zal nooit afkeuren op lampen. DIe zal ze afstellen en daarna goedkeuren.

Risico van onnodig afstellen is er dan wel, natuurlijk want het is niet gratis.
De eerste keer was mijn schoonzoon met de Model 3 naar de keuring gereden (te weten dat hij al jaren tesla ranger is) toen hij voorstelde om de lichten ter plaatse even bij te regelen, mocht dit niet. Daar hebben we geen tijd voor was hun antwoordt :(
 
De model 3 vandaag laten keuren bij Kwik-Fit in Goes. Ze hadden al veel ervaring met S-en en X-en, maar dit was kennelijk de eerste M3. Laten zien waar de chassisnummer zit (B-stijl) en het menu voor de koplampen. De koplamp verstelling werd zeer gewaardeerd. Aardige mensen. Ik kan weer 2 jaar vooruit.
 
  • Like
Reactions: ERvee and adjego
De model 3 vandaag laten keuren bij Kwik-Fit in Goes. Ze hadden al veel ervaring met S-en en X-en, maar dit was kennelijk de eerste M3. Laten zien waar de chassisnummer zit (B-stijl) en het menu voor de koplampen. De koplamp verstelling werd zeer gewaardeerd. Aardige mensen. Ik kan weer 2 jaar vooruit.
Doet Tesla zelf geen APK-keuringen?
 
Vandaag naar de keuring geweest met de M3
afgekeurd omdat de lichten niet goed stonden:(
Eergisteren hetzelfde probleem gehad (keuring Heist-op-den-Berg). Keurder was nog even in het menu de hoogte aan het bijstellen, waardoor ik dacht dat het wel in orde kwam, maar na het buitenrijden toch een rood papier gekregen. Gelukkig is er vlakbij een Peugeot garage die de lichten kon bijregelen. Daarna wel een groen papiertje gekregen :)
 
  • Like
Reactions: Xfrank and TM3LR
Eergisteren hetzelfde probleem gehad (keuring Heist-op-den-Berg). Keurder was nog even in het menu de hoogte aan het bijstellen, waardoor ik dacht dat het wel in orde kwam, maar na het buitenrijden toch een rood papier gekregen. Gelukkig is er vlakbij een Peugeot garage die de lichten kon bijregelen. Daarna wel een groen papiertje gekregen :)
Had hetzelfde voor in Heist. Schuin over Peugeot is een klein bandencentrale. Die doen het ook economischer 😉
 
ik blijf het toch een beetje raar vinden dat de garagist die aan de wagen werkt, ook zijn werk moet beoordelen. uiteraard leveren we allemaal topwerk af. we gaan onszelf toch niet in de voet schieten.
Bij mijn ICE combineerde ik mijn jaarlijks garage bezoek met een rit naar de keuring, was een beetje meer werk uiteraard, dan dat het allemaal ter plaatse kan gebeuren. Maar was dan ook altijd inorde zonder dat er herkeuring nodig was.

ik kan begrijpen dat voor kleine onvolkomenheden zoals afstelling van de lampen, dit anders zou kunnen organiseren. Maar voor de grotere periodieke controles vindt ik de onafhankelijkheid van de partijen niet verkeerd.

Gisteren met de keuring van elektrische installatie thuis een gelijkaardig iets voorgehad, bleek dat de differentieel kapot was gegaan. Zelf spoed herstelling gedaan en alsnog gekeurd geraakt. Anders weer een hele rompslomp geweest om het inorde te krijgen.
 
ik blijf het toch een beetje raar vinden dat de garagist die aan de wagen werkt, ook zijn werk moet beoordelen. uiteraard leveren we allemaal topwerk af. we gaan onszelf toch niet in de voet schieten.
Bij mijn ICE combineerde ik mijn jaarlijks garage bezoek met een rit naar de keuring, was een beetje meer werk uiteraard, dan dat het allemaal ter plaatse kan gebeuren. Maar was dan ook altijd inorde zonder dat er herkeuring nodig was.

ik kan begrijpen dat voor kleine onvolkomenheden zoals afstelling van de lampen, dit anders zou kunnen organiseren. Maar voor de grotere periodieke controles vindt ik de onafhankelijkheid van de partijen niet verkeerd.

Gisteren met de keuring van elektrische installatie thuis een gelijkaardig iets voorgehad, bleek dat de differentieel kapot was gegaan. Zelf spoed herstelling gedaan en alsnog gekeurd geraakt. Anders weer een hele rompslomp geweest om het inorde te krijgen.
Ik blijf ook steeds denken aan ‘boswachter en stroper’.
 
Ondertussen nadert mijn Model 3 SR+ bijna de 4 jaar. Afspraak voor APK en algehele controle is al gepland. Maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die verlengde garantie hebben afgenomen?


Er zitten best wel wat uitsluitingen in, zoals bijvoorbeeld vervangend vervoer maar ik vind het voor mijn auto niet eens zo extreem duur: 4 jaar / 80.000 km voor €3040,-.