You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij mij idem. Ben benieuwd of dit betekent dat ik er nu weer achteraan moet om de resterende 8 maanden SuC die ik nog zou moeten krijgen zeker te stellen. Tjonge, het blijft gewoon chaos met hun logistiek en IT.Bij mij staat het er nu opeens bij, onderaan de pagina. 7400€
Zie wel ook dat m'n gratis supercharging nu opeens pay-per-use is geworden, naast wat andere cosmetische veranderingen op de pagina. Ben net terug uit zuid Frankrijk, die trip is iig gratis geladen
Indien je een factuur hebt met daarop "Tech Package Upgrade for Autopilot Features Full self driving" met het bedrag van €3.200,-- en je hebt dat voldaan, dan lijkt me dat een volledig rechtsgeldige overeenkomst. Gezien alle verwarrende berichtgeving door Tesla zelf is er namelijk geen sprake van een evident onjuist aanbod van de zijde van Tesla. Zelf heb ik een email van Tesla met een quote voor €5.200,- (AP+FSD), maar kreeg desgevraagd een rekening voor €7.400,- . Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan. Helaas sta ik zwakker dan jij in deze.Na lange tijd dit forum gelezen te hebben nu toch een eerste bericht.
Model 3 is besteld in december geleverd op 16 maart. Na een hoop gezeur en bellen eindelijk Basic autopilot geactiveerd gekregen. Daarna gelijk gebeld voor FSD upgrade, factuur 17 april ontvangen en betaald (3200,- euro).
Nu +- 2 weken later gebeld wanneer het geactiveerd zou worden, krijg ik de mededeling dat een medewerker(zal de naam niet noemen) de prijs ten onrechte op 3200,- gezet had en dat de update niet doorgaat want ik dien 7400,- te betalen.
Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord, het gaat nu hoger op, wel erg teleurgesteld dat ik nu de dupe van een fout van die medewerker. Zijn er nog meer die dit zo hebben meegemaakt? Ik ben benieuwd of ik het voor elkaar krijg dat ze hem alsnog activeren.
Het gaat in dit geval toch om contract breuk?
Indien je een factuur hebt met daarop "Tech Package Upgrade for Autopilot Features Full self driving" met het bedrag van €3.200,-- en je hebt dat voldaan, dan lijkt me dat een volledig rechtsgeldige overeenkomst. Gezien alle verwarrende berichtgeving door Tesla zelf is er namelijk geen sprake van een evident onjuist aanbod van de zijde van Tesla. Zelf heb ik een email van Tesla met een quote voor €5.200,- (AP+FSD), maar kreeg desgevraagd een rekening voor €7.400,- . Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan. Helaas sta ik zwakker dan jij in deze.
Zelfde verhaal hier, alleen had ik 5300 overgemaakt. De factuur heet wel ‘ service estimate’ dus dat helpt niet. Wat wel helpt is de post van Tesla in de week ervoor:
Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000). In other words, for a customer who previously hadn’t purchased Autopilot plus Full Self-Driving, they will soon be able to do so for $6,000 less than before.”
Zelfde verhaal hier, alleen had ik 5300 overgemaakt. De factuur heet wel ‘ service estimate’ dus dat helpt niet. Wat wel helpt is de post van Tesla in de week ervoor:
Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000). In other words, for a customer who previously hadn’t purchased Autopilot plus Full Self-Driving, they will soon be able to do so for $6,000 less than before.”
Het wordt alleen maar erger. Volgens de huidige info in mijn account kost de hele grap (AP+FSD) nu, zo lijkt het, € 10.600,- Dit terwijl me gratis AP was toegezegd en een reductie in de prijs voor FSD. Het is om gallisch van te worden.
Mondeling in SeC Eindhoven is me gezegd dat mijn VIN op het lijstje staat voor gratis AP activatie. Dat is al weer anderhalve week geleden. Het is werkelijk een ongelofelijk ... bedrijf. Ik geloof niet dat mijn volgende auto nog een Tesla gaat zijn.Jeetje dat is heftig zeg. Geen smsje of mailtje gehad over de gecompenseerde "gratis" basic AP?
Hier ook iemand die in december 2018 besteld heeft met levering op 4 maart 2019. FSD upgrade telefonisch aangeschaft op 3 april 2019 (voor 3200 euro) en direct betaald. Inmiddels zowel per telefoon als per e-mail (op schrift) diverse toezeggingen / beloftes gehad dat Autopilot + FSD geactiveerd zou worden; maar nooit nagekomen. Vandaag van een Tesla medewerker te horen gekregen of ik nog even 4200 euro wou bijbetalen (omdat de prijzen nu anders zijn). Als ik dat niet wou, dan kon ik de FSD update annuleren.
Ik ontplof niet snel, maar dit was voor mij echt de druppel. Ten eerste kan het juridisch niet wat ze voorstellen. Als iemand werkzaam in de advocatuur weet ik dat er juridisch gezien een koopovereenkomst is gesloten. Mijn deel van de overeenkomst was het betalen (dat is voldaan), Tesla zijn deel was het leveren van het gekochte product (FSD upgrade). Tesla moet dus gewoon het betaalde leveren.
Los van het juridische is het te zot voor woorden. Ik ben al een dikke maand aan het wachten op de levering van de FSD, heb vele valse beloftes gekregen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In dat opzicht de vraag: hoe durven ze?
Ik heb ook gezegd dat als er iets geannuleerd moet worden - dan graag de gehele auto. Tesla mag al het betaalde (de aankoopprijs auto + de FSD upgrade) aan mij terugstorten, dan zorg ik dat de auto bij hen terug komt. Ben eerlijk gezegd wel klaar met Tesla op deze manier. Echt ongezien hoe met klanten wordt omgegaan.
Hier idem. Ook sec Eindhoven. AP voor euro 4300 gekocht en wacht al 5 weken. Niemand weet iets en nu hoor ik dat mensen AP kopen voor euro 3200 via hun account en dezelfde dag geactiveerd. Om helemaal gek van te worden. Ik heb de optie niet in mijn account staan maar indien dat wel zo was zou ik het risico ook niet nemen om het twee keer te bestellen. Het is echt een chaos. Voor mij de volgende keer weer gewoon een betrouwbare Duitser! Wat een ellende na een aflevering van likjeversje met allignment issues van deuren en achterklep etc.Mondeling in SeC Eindhoven is me gezegd dat mijn VIN op het lijstje staat voor gratis AP activatie. Dat is al weer anderhalve week geleden. Het is werkelijk een ongelofelijk ... bedrijf. Ik geloof niet dat mijn volgende auto nog een Tesla gaat zijn.
In jullie plaats zou ik al begonnen zijn. Dit is echt te gek voor woorden. Volgens mij heb je hier niet eens een advocaat voor nodig, zo duidelijk is het. Je hebt een factuur gevraagd en gekregen, en betaald, dus dat is gewoon bindend. Zeker met de tweets van Elon erbij, en de berichten van anderen op dit forum die de meest uiteenlopende prijzen te horen hebben gekregen. Dan kunnen ze niet gewoon zeggen "foutje".Ik overweeg serieus juridische stappen te gaan ondernemen. Misschien sterker als we dat gezamenlijk doen?
En hoeveel denken ze er zo te verkopen, aan die prijs?Het wordt alleen maar erger. Volgens de huidige info in mijn account kost de hele grap (AP+FSD) nu, zo lijkt het, € 10.600,-
Hier ook een gedupeerde. Eigen quote vanuit het Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad? topic:
Ik overweeg serieus juridische stappen te gaan ondernemen. Misschien sterker als we dat gezamenlijk doen?
Had ik toevallig vanmiddag ook al gedaan.Ik adviseer een grootschalige tweet-retweet actie rechtstreeks naar @elonmusk en @TeslaNL....