Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Op één-of-andere manier heeft Alphabet dat niet helemaal voor elkaar met Tesla, communicatie komt niet door en bv Superchargen moet ik ook eerst zelf voorschieten. Maar opeens was de optie om een abonnement te nemen beschikbaar in de app, dus we kunnen verder.
 
Juist iets eenvoudig uitgeprobeerd dat Premium Connection nog minder noodzakelijk maakt. Zijn voldoende apps waarmee je een Android telefoon automatisch de wifi hotspot kan laten aanzetten wanneer hij bluetooth verbinding maakt met je Tesla. Onderstaande flow zet je hotspot aan als je in de auto stapt en uit als je de auto verlaat. Werkt perfect.

Screenshot_20220503-200343_Automate.jpg
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Runescom
Op Android gebruik ik 'SpotUp' om hotspot automatisch aan en uit te zetten als ie verbinden maakt/verbreekt met de wagen... Lijkt tot op heden goed te werken. In principe kan je het natuurlijk ook met dingen als Tasker enzo...
In afwachting van een antwoord van ALD wil ik eventueel SpotUp overwegen.
Gebruik je de SpotUp app al lang ? Ondervind je sindsdien een toegenomen batterij verbruik op je smartphone?
Of valt dat mee ?
Thx.
 
Juist iets eenvoudig uitgeprobeerd dat Premium Connection nog minder noodzakelijk maakt. Zijn voldoende apps waarmee je een Android telefoon automatisch de wifi hotspot kan laten aanzetten wanneer hij bluetooth verbinding maakt met je Tesla. Onderstaande flow zet je hotspot aan als je in de auto stapt en uit als je de auto verlaat. Werkt perfect.

View attachment 800134
Iemand zoiets al in opdrachten gemaakt op ‘n iPhone? Heb ‘m nu verlengd maar hoe langer ik er over na denk hoe meer zonde van me geld ik het vind.
 
Ik heb de diverse leasemijen die wij gebruiken gevraagd of zij het abbo konden afsluiten voor onze rijders, en allen antwoordden ze dat ze dat best willen maar technisch (in hun masteraccount van de auto(s)) niet lukte, ook afkopen bij Tesla kon niet. Nu idd de route via de salarisadministratie maar proberen....
Overigens: wie weet hoe de Model 3 rekening houdt met de verkeersinfo bij het navigeren zonder Premium Connectivity? Ik bedoel in detail: welk systeem/info gebruikt de auto daarvoor?
 
Ben zowel bij Tesla Hasselt als Leaseplan informatie gaan inwinnen.

Tesla (Hasselt) kan alvast zelf niets doen. De leasemaatschappij is de eigenaar, zij moeten de functie activeren.

Leaseplan (België) laat weten:

Bedankt voor u mail.



Dit klopt en werd gisteren doorgegeven aan Tesla omdat wij de eigenaar zijn van de wagen.

Zij gaan het nodige doen in de applicatie zodat de bestuurders dit toch wel zelf kunnen verlengen.

Vermoedelijk is dit deze week /begin volgende week in orde.



Alvast bedankt.
We zullen zien... 😄
 
Hier hetzelfde probleem ... Auto is geleased via Athlon (België) en sinds 1 mei dus geen premium connectivity meer.

- Gebeld naar Tesla Antwerpen, gingen proberen om een aanpassing te doen, maar heeft geen resultaat gehad.
- Nog geen nieuws van Athlon gekregen.

Zijn er nog Belgen hier die leasen bij Athlon, en die het wel voor elkaar gekregen hebben?
 
Hier hetzelfde probleem ... Auto is geleased via Athlon (België) en sinds 1 mei dus geen premium connectivity meer.

- Gebeld naar Tesla Antwerpen, gingen proberen om een aanpassing te doen, maar heeft geen resultaat gehad.
- Nog geen nieuws van Athlon gekregen.

Zijn er nog Belgen hier die leasen bij Athlon, en die het wel voor elkaar gekregen hebben?
Ik ben bij Arval België, zelfde issue, melding gekregen dat binnen enkele dagen zou opgelost zijn.
 
Sinds vandaag ook een abo kunnen aanschaffen in de app. Optie was er ineens. Zit bij vwpfs. Als iemand een IFTTT heeft voor een automatische connectie met de M3 en met mijn hotspot op mijn iPhone dan hoor ik het ook graag!