Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 reserveringen versus bestellingen

Ik had een reservering en heb mijn bestelling:

  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor version

    Votes: 60 37.3%
  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor Performance version

    Votes: 16 9.9%
  • met 19" sportvelgen

    Votes: 27 16.8%
  • met autopilot

    Votes: 35 21.7%
  • solid black exterieur

    Votes: 28 17.4%
  • midnight silver exterieur

    Votes: 8 5.0%
  • deep blue exterieur

    Votes: 11 6.8%
  • pearl white exterieur

    Votes: 10 6.2%
  • multi coat red exterieur

    Votes: 16 9.9%
  • ik wacht op goedkopere modellen, dus laat mijn reservering staan

    Votes: 68 42.2%
  • ik bestel helemaal niet meer en vraag mijn €1000 terug

    Votes: 22 13.7%

  • Total voters
    161
This site may earn commission on affiliate links.
Yeay! M3 LR rood EAP besteld voor mijn vrouw via haar werkgever bij Leaseplan. Netto gaan we minder betalen (eigen bijdrage + bijtelling) dan dat we voor een nieuwe Auris van 28.000 Euro zouden moeten afdragen (haar huidige lease op een Auris verloopt in... maart!). Overdragen van reserveringsnummer aan Leaseplan ging zonder problemen (en volle support door Tesla). Tesla maakt dan na aflevering de €1000 reserveringskosten terug aan ons over.
Ik zit ook bij een leasemaatschappij. Zij deden echter moeilijk over terugstorten van de 1000€. Kan je toelichten wat jouw argumentatie was?
 
Ben nog over enkele zaken aan het twijfelen (AP, interieur). Levertijd zou februari / maart zijn volgens de configurator.
Klinkt goed. Maar dat laat twee mogelijkheden open:

- De indicatie in de configurator is niet heel betrouwbaar ((lees: nog niet afgestemd op moment van reserveren)
- Mensen die er vroeg bij waren met reserveren worden flink gepiepeld

Beide uitkomsten zullen denk ik nauwelijks verbazing opwekken. Ik hoop (voor jou maar vooral) voor mezelf dat het het laatste is. Want ik was er ook niet heel vroeg bij met reserveren (dec 2016).
 
Idem hier vernomen met als toevoeging dat een "simpele" configuratie wellicht ook nóg sneller geleverd zou worden.

Edit: via de klantenservice lijn menu 1 daarna 2, krijg je nu ook de melding dat proefritten voor de m3 eraan komen. Eind jan/feb. volgens mij
 
Edit: via de klantenservice lijn menu 1 daarna 2, krijg je nu ook de melding dat proefritten voor de m3 eraan komen. Eind jan/feb. volgens mij
BTW: Wanneer je geen proefrit hebt gemaakt heb je drie dagen bedenktijd na levering. Wanneer je wel een proefrit hebt gemaakt heb je maar één dag bedenktijd.

Hier over bedenktijd praten is een beetje als vloeken in de kerk, natuurlijk ;-). Maar toch goed om te weten, lijkt me.
 
Mijn reservering in 2016 was met bedoeling om de wagen voor mijn echtgenote te kopen. Die heeft ondertussen al een MX90D.
Ik zelf ga mijn MS85 (2014) kortelings inwisselen tegen een nieuwe MS (met autopilot v3 - wanneer die beschikbaar komt).

De M3 kopen voor mijn kids (zoon wordt 18 in 2019) lijkt me onverantwoord. Beginnend chauffeur met dergelijk krachtige wagen laten rijden is vragen voor miserie. (Dit los van de prijs).

Met de prijzen van de M3 zie ik geen particulier deze wagen kopen - dus overweeg ik mijn reservering gewoon terug te vragen...
Hier is een particulier hoor:rolleyes:
 
Ben er nog niet uit wat de kleurkeuze betreft. Zie dat hier op de poll de meesten voor solid black nemen gevolgd door multi coat red. Gaan de meesten die voor zwart gaan hem achteraf gaan wrappen?

Ja dat is wel wat ik van plan ben. Het kleurenpalet bij Tesla is erg beperkt en bij wrappen kan je alles kiezen en zo je auto wat unieker maken. Bovendien is het nog goedkoper ook (zeker bij rood) en houdt je orginele autolak laag mooi.