Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 RWD LR - Krijgt geen AP

This site may earn commission on affiliate links.
Net gebeld door de leasemij met bericht dat autopilot niet standaard is en voor €3200 kan worden toegevoegd.

Besloten om de bestelling toch door te zetten, aangezien ik geen ruimte heb om het leasebudget verder te verhogen en de LR belangrijker vind dan autopilot.

Wel belachelijk dat eerst wordt gecommuniceerd dat vanwege veiligheid nu alle Tesla’s Basic Autopilot hebben en dit vervolgens toch niet lijkt te kloppen. Schijnt er bij te horen...
 
Net gebeld door de leasemij met bericht dat autopilot niet standaard is en voor €3200 kan worden toegevoegd.

Besloten om de bestelling toch door te zetten, aangezien ik geen ruimte heb om het leasebudget verder te verhogen en de LR belangrijker vind dan autopilot.

Wel belachelijk dat eerst wordt gecommuniceerd dat vanwege veiligheid nu alle Tesla’s Basic Autopilot hebben en dit vervolgens toch niet lijkt te kloppen. Schijnt er bij te horen...
Wanneer had je besteld?

Ik vind echt dat ze dit niet kunnen maken..
Als ze je eerst een auto verkopen met AP, en dan achteraf zeggen; oh nee, toch zonder AP. Vind het maar raar. Er wordt verder ook niet via officiele kanalen (twitter/blogpost/pers) over gecommuniceerd.
 
Heb jij er zelf één besteld? En is die al omgezet naar en LR RWD?

Gisteren bij Tesla in Hasselt geweest en daar had men ook de bevestiging gehad: LR Rwd wordt standaard zonder AP geleverd maar uit coulance kregen alle bestelde voertuigen tem 29/4 de AP gratis. Als je een Rwd en een Awd gaat vergelijken incl. AP dan is het prijsverschil voor de extra motor maar 1900 euro.
 
Zelfde hier, leaseplan is bezig met mijn bestelling LR RWD, gisteren was er een tesla account aangemaakt voor de bestelling, maar van leaseplan zelf nog niks gehoord over de bijbetaling voor AP. Iemand die ook bij leaseplan zit en al wel iets gehoord heeft?
 
De "cutoff date" schijnt nu in Europa "vóór 29 april" te worden (met andere woorden: deze week is het officieel te laat), al had Tesla in de VS origineel 24 april in gedachten gehad (maar omdat het nieuws maar traag doorsijpelde in Europa werd de AP een tijdje toegezegd op SR+->LR en AWD/LR->RWD/LR aanpassingen). Als je dus via een lease-maatschappij in onderhandelingen was maar de lease-maatschappij had nog geen bestelling geplaatst wordt het dus moeilijk, tenzij je lease-maatschappij hard druk op Tesla gaat uitoefenen.

Afijn, dat wordt toch nog nagelbijten: de oostenrijkers aan wie werd toegezegd dat het er toch nog gratis bij zou zitten, hebben gisteren een bestelbevestiging gekregen waar ze toch bij moesten betalen..."foutje van IT, er komt een nieuwe bestelbevestiging", maar ik moet nog de eerste échte bestelbevestiging zien waar het beloofde ook daadwerkelijk bevestigd werd.

Ik heb trouwens óók nog geen enkele schriftelijke bevestiging gehad dat het op mijn order inderdaad OK wordt. Telefonische bevestigingen zat, maar op de vraag om het op e-mail even te bevestigen gaat men niet in..."wacht u even tot het in het systeem is aangepast"...
 
Het is in het systeem aangepast. Maar wel met €3200 extra voor de AP...zucht...

Onmiddellijk gebeld: er wordt inderdaad een case aangemaakt om de prijs aan te passen, zou (weer eens) een weekje duren.

Deze keer heb ik toch om schriftelijke bevestiging via mail gevraagd, want dan kan ik tenminste beginnen aan de zoektocht voor een verzekering.
 
Last edited:
Het is in het systeem aangepast. Maar wel met €3200 extra voor de AP...zucht...

Onmiddellijk gebeld: er wordt inderdaad een case aangemaakt om de prijs aan te passen, zou (weer eens) een weekje duren.

Deze keer heb ik toch om schriftelijke bevestiging via mail gevraagd, want dan kan ik tenminste beginnen aan de zoektocht voor een verzekering.
Met welke afdeling heb je gebeld?
 
De "cutoff date" schijnt nu in Europa "vóór 29 april" te worden (met andere woorden: deze week is het officieel te laat), al had Tesla in de VS origineel 24 april in gedachten gehad (maar omdat het nieuws maar traag doorsijpelde in Europa werd de AP een tijdje toegezegd op SR+->LR en AWD/LR->RWD/LR aanpassingen).

..

En de orderbevestiging..... daar staat voor iedereen nog gewoon 3200,- op.....wordt aangepast... hoef je niks voor te doen (heb ze net gesproken).
 
Tja, dat vertelt men je ook steeds telefonisch, dat het in orde komt, maar er zelfs een mailtje ter bevestiging voor krijgen is niet zo makkelijk. En om het over de waarde van de wagen te hebben met de verzekeringen kan ik die telefonische gesprekken niet echt voorleggen.

Iedereen is wel van goede wil bij Tesla, maar erg professioneel komt het toch niet over. We zijn wel "flexibele" aanmodderende belgen die wel wat gewoon zijn (moet je maar eens proberen om een electriciteitsrekening te laten corrigeren...), maar als ze in Duitsland willen gaan verkopen kunnen ze dat beter anders aanpakken, want die worden onmiddellijk gek en/of razend van dat soort fratsen.

Maar er komt schot in de zaak. Het model klopt al op de orderbevestiging, nu nog de prijs ;-).
 
Ze zijn bij Tesla op zoek naar een oplossing. AP zal meegeleverd worden, maar het voorlopige idee is dat dit als korting verrekend wordt. De fiscale waarde wordt dan wel 3200 euro hoger. Toch zonde a 22% bijtelling voor 5 jaar.
Ooh? Hoe kom jij aan die informatie? :)
Want ook dat is eigenlijk niet zoals je het heb besteld. Het is inderdaad zonde van die 22%..