Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Ook gebeld, en moest wel aandringen want hij wist niets van een 'vroege orders' regeling, maar nadat hij met Sales had gesproken bevestigde hij dat AP voor mij gratis zou worden.
Ze waren trouwens ook vergeten FSD toe te voegen zoals ik had gevraagd, maar gaan ze ook aanpassen.
 
Wat Woek zegt. Kans is wel klein dat je het met AP er doorheen krijgt omdat medewerkers aan de telefoon nu bevestigen dat 29 april de breekdatum is; ga je nu bellen om een LR RWD te bestellen dat gaat wsl. niemand je garanderen dat AP er bij inzit. Wil je AP? Dan kan je voor die 1600 euro extra beter direct de AWD nemen is mijn idee..

Aan de andere kant is de SR+ misschien wel weer interessanter geworden; in Amerika wordt deze blijkbaar alweer met diverse Premium-only functies aangeboden zoals webbrowser, maps en streaming audio (Spotiy in EU?), wellicht dat dit dus ook in EU gebeurt waardoor hij weer wat dichter tegen de 'premium' modellen aanzit. Als je natuurlijk niet met de range zit...

Vergeet niet een referral code (evt. van iemand hier, we helpen je er allemaal graag aan :) ) aan je bestelling toe te voegen voor 7500km gratis supercharging!
 
Net even contact met Tesla Hasselt gehad. Had vorige week woensdag besteld en zei mij gelijk dat dit in orde was. Orderbevestiging wordt in de loop van volgende week nog opgemaakt. Iedereen die voor 30-04 bestelde hoeft zich geen zorgen te maken.
 
Voor nieuwe bestellingen wordt het juli/augustus, laat men uitschijnen (maar niet expliciet, expliciet wordt er enkel over mijn bestelling gesproken die dateert van de 16de april, en dat zou normaal eind mei/begin juni moeten worden).

Voor bestellingen na 16 april en vóór 30 april wordt het wat afwachten hoeveel LR RWDs er op de twee boten zitten (de Morning Cornelia en de Nocc Oceanic), en welke.
 
Last edited:
Hi all, nieuw hier en sta op het punt om een M3 RWD LR te bestellen (coole afkorting). Waar kan ik zien dat de gratis AP een actie was tot 30/4? Als ik nu de SR bestel is AP nog steeds includen.

Klopt, en zowel de prijs als de inbegrepen opties van de LR RWD zitten niet in de configurator, dus moet je sowieso informatie aan de lokale verkoopafdeling opvragen...

Het ware natuurlijk rationeler om zowel de SR+, LR RWD en LR AWD "Autopilot inbegrepen" op de lijst te zetten, maar dan zou geen hond meer een LR RWD kopen als het prijsverschil met de huidige AWD hetzelfde bleef (als de prijs vanaf 30 april). En blijkbaar wilt men er toch nog enige verkopen...

Men gokt er dus op de mensen die per se LR willen maar daarvoor AP willen inleveren naar de LR te leiden, maar mensen die per se AP willen (waaronder diegenen die FSD willen) naar de SR+ of de AWD.

In de VS komt de SR nu ook zonder AP en de SR+ met AP, kwestie van niet té veel SR te verkopen.
 
Vandaag is door de leasemij bij Tesla mijn bestelling geplaatst, verwachte levertijd eind augustus (volgens Tesla)...

Ben benieuwd, zou leuk zijn als het eerder wordt maar reken er niet op. Helaas dus ook geen autopilot, maar voor mij geen 3200 extra waard.