Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Van beverwijk naar badhoevedorp gereden met batterij voorbereiden voor supercharge aan. Voor vertrek auto voorverwarmd.
Ja dat is dus niks. 22 kilometer op 21 minuten is niet een afstand waar die batterij al voldoende wakker is om aan hoge snelheid te kunnen laden.

Probeer volgende keer eens Urmond of Middelburg, dan ga je wat anders zien.
 
Een collega met een oude model 3 heeft deE problemen niet. Auto moet lange afstanden aankunnen met supercharge. Ook binnen nederland. Hoeft echt niet op 200kW te laden maar vandaag had ik 40kW met een batterij van 10%. Dat vind ik echt wat anders
En dat kan hij dus ook? Vanmiddag nog met 85kw bij de supercharger in oosterhout tot 50% geladen. Was wel na een rit vanuit lemele(overijssel) naar tilburg (180km) en daarna nog wat boodschappenritjes in de omgeving. Nog geen topsnelheid, maar zoals reeds zovaak gezegd is het issue in behandeling bij tesla. 2021.4.11 was de eerste verbetering voor de lfp batterijen, en er zullen er nog meer volgen.
 
Wellicht heeft het met het automatisch voorverwarmen te maken. Als je in je navigatie opgeeft dat je naar een suc gaat, gaat de auto de accu automatisch opwarmen voor superchargen. in dat geval zou de accu dus redelijk op temperatuur moeten zijn en zou je snel moeten kunnen laden.Als je dit niet opgeeft in je navigatie dat kan de accu te koud zijn. Dus als je zomaar stopt bij de suc weet de auto niet dat het accupakket voorverwarmt moet worden.
 
zelfs niet na ruim 200km bij 8 graden...
Ja dat is dus niks. 22 kilometer op 21 minuten is niet een afstand waar die batterij al voldoende wakker is om aan hoge snelheid te kunnen laden.

Probeer volgende keer eens Urmond of Middelburg, dan ga je wat anders zien.
Dat is allemaal leuk en aardig maar dat is in mijn ogen niet wat je van een auto van circa 50K mag verwachten. Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg. Het product voldoet niet aan de verwachting van de consument. En de verwachting die is gewekt door tesla. Het snel laden wordt immers ook ingezet als belangrijke plus om over te stappen op elektrisch.
 
En dat kan hij dus ook? Vanmiddag nog met 85kw bij de supercharger in oosterhout tot 50% geladen. Was wel na een rit vanuit lemele(overijssel) naar tilburg (180km) en daarna nog wat boodschappenritjes in de omgeving. Nog geen topsnelheid, maar zoals reeds zovaak gezegd is het issue in behandeling bij tesla. 2021.4.11 was de eerste verbetering voor de lfp batterijen, en er zullen er nog meer volgen.
85 kW is ook veel te langzaam. Zeker na 180 km opwarmen. Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg. Het product voldoet niet aan de verwachting van de consument bij een auto van bijna 50K. En de verwachting die is gewekt door tesla. Het snel laden wordt immers ook ingezet als belangrijke plus om over te stappen op elektrisch.
Sterker nog. In eerste instantie heeft tesla niet eens bij mij gemeld dat er problemen waren. Daar moest ik zelf achter komen.
 
Dat is allemaal leuk en aardig maar dat is in mijn ogen niet wat je van een auto van circa 50K mag verwachten. Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg. Het product voldoet niet aan de verwachting van de consument. En de verwachting die is gewekt door tesla. Het snel laden wordt immers ook ingezet als belangrijke plus om over te stappen op elektrisch.
Mijn auto was 3x die prijs, en op twintig minuutjes rijden en een halfvolle batterij zou ik ook geen topsnelheden in de winter verwachten.

Je laad 'm thuis vol, je rijdt 'm leeg, en dan ga je aan een supercharger laden en dan zal je zien dat je wel hoge snelheden haalt.

Met halfvolle batterij laden is zoals met halfvolle benzinetank gaan tanken.
 
Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg.
Klagen op een forum schiet ook niet op.

Probeer eens met een advocaat te dreigen* 🤡

* niet doen want dan zal de individuele Tesla service advisor je niet meer mogen helpen, maar moet je terugvallen op discussies tussen je advocaat en Tesla legal.
 
Klagen op een forum schiet ook niet op.

Probeer eens met een advocaat te dreigen* 🤡

* niet doen want dan zal de individuele Tesla service advisor je niet meer mogen helpen, maar moet je terugvallen op discussies tussen je advocaat en Tesla legal.
Verwachtingsmanagement van toekomstig EV rijders is echter wel belangrijk. En op fora vind je goede tips/opmerkingen terug.
 
Gisteren voor de update geladen van 55% tot 88%. Begint rond de 100kw en bij 88% haalt mijn MIC SR+ nog 53 kw. Hiervoor had ik wel thuis voorverwarmd en nog 1,5 uur onderweg naar de SUC.

Vervolgens 4 uur later nog van 6% naar 20%. Hier maximaal 146kw en gemiddeld 120kW. Voor deze sessie had ik niet naar de SUC genavigeerd.

Ga laden na een lange rit en geef de auto de tijd om de accu voor te verwarmen.
 
Dat is allemaal leuk en aardig maar dat is in mijn ogen niet wat je van een auto van circa 50K mag verwachten. Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg. Het product voldoet niet aan de verwachting van de consument. En de verwachting die is gewekt door tesla. Het snel laden wordt immers ook ingezet als belangrijke plus om over te stappen op elektrisch.

85 kW is ook veel te langzaam. Zeker na 180 km opwarmen. Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg. Het product voldoet niet aan de verwachting van de consument bij een auto van bijna 50K. En de verwachting die is gewekt door tesla. Het snel laden wordt immers ook ingezet als belangrijke plus om over te stappen op elektrisch.
Sterker nog. In eerste instantie heeft tesla niet eens bij mij gemeld dat er problemen waren. Daar moest ik zelf achter komen.
@BobB72,

ik zie dit echter anders en ik zal mijn visie hierop geven. Natuurlijk hoeft niet iedereen het hiermee eens te zijn maar daar is een forum denk ik ook voor.

Toen ik twee jaar geleden in de markt was voor een Tesla heb ik de afweging gemaakt een jaar of twee doorsparen voor een 3 of een gebruikte S aanschaffen. Betreffende het superchargen ben ik met een mede forum lid op pad geweest met een S en daar ook een minuut of 20 gereden naar SUC Eindhoven. Daar werd snel duidelijk dat elke tesla niet maximaal kan laden als 1. de rit te kort is, 2. de state of charge te hoog is. Dit is ook voor elke elektrische auto het geval naar mijn weten. Deze info zou naar mijn mening al breed verkrijgbaar moeten zijn.

Wat jij stelt is dat Tesla een product levert wat niet aan de verwachting voldoet. Je kunt dit dus ook anders zien, in jou geval zal dus geen enkele fabrikant kunnen leveren wat jij vraagt in deze prijsklasse.
Daarnaast is de huidige maximum snelheid in Nederland ook niet in het voordeel voor het opwarmen van de accu. Dit gaat met 100km/u namelijk erg langzaam, je zult zien dat als je de rit maakt na 19.00 en 130 gaat rijden dit wel makkelijker gehaald gaat worden.
Mocht je wat meer inzicht in je auto willen krijgen dan kan ik je aanraden een te kijken naar scan my tesla en een ODB dongle. Je gaat dan gelijk de correlatie zien tussen batterij temperatuur en laadsnelheid. Deze gegevens laat de auto niet zien en daarom is het voor veel nieuwe gebruikers een telleurstelling als zij voor het eerst aan de supercharger gaan laden.

Ik laad 90% van de tijd thuis en op het werk dus supercharger snelheden zijn voor mijn use case niet de hoogste prioriteit. Daarbij was supercharging gratis op oudere modellen en ik zie die tussenstops als tijd waar ik een bakje koffie drink en niet zenuwachtig naar de SoC sta te kijken om zo snel mogelijk door te kunnen (verandering van gedachten).
 
Met de prioriteit die Elon nu geeft aan “Tesla is solving major real-world AI problem” zal het nog wel even duren voor er een software update komt waarmee de verwachtingen voor range en laadsnelheid beter worden gecommuniceerd aan de bestuurder.

Advies aan alle enthousiaste nieuwe Tesla rijders: Nog even volhouden!

“3 months maybe, 6 months definitely”
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
85 kW is ook veel te langzaam. Zeker na 180 km opwarmen. Enige dat tesla doet is roepen dat ze er mee bezig zijn. Dat is niet genoeg. Het product voldoet niet aan de verwachting van de consument bij een auto van bijna 50K. En de verwachting die is gewekt door tesla. Het snel laden wordt immers ook ingezet als belangrijke plus om over te stappen op elektrisch.
Sterker nog. In eerste instantie heeft tesla niet eens bij mij gemeld dat er problemen waren. Daar moest ik zelf achter komen.

Wat heb ik gezegd? 85kw is geen topsnelheid inderdaad.... maar met dat vermogen kun je de sr+ toch in een half uurtje van 10 tot 80% laden ofzo, dus voor dit moment is het wel bruikbaar. En zoals gezegd, ze zijn er bij tesla druk mee bezig.... komen nog meer updates aan. :) laat de advocaten nog maar even in hun hok... ;)
 
Met de prioriteit die Elon nu geeft aan “Tesla is solving major real-world AI problem” zal het nog wel even duren voor er een software update komt waarmee de verwachtingen voor range en laadsnelheid beter worden gecommuniceerd aan de bestuurder.

Advies aan alle enthousiaste nieuwe Tesla rijders: Nog even volhouden!

“3 months maybe, 6 months definitely”
Gelukkig kan je niks met AI-ingenieurs op batterijtechniek en vice versa, dus je continue pessimistische gedroeftoeter is ongefundeerd.

Maar hei, je hebt weeral een paar forumbezoekers kunnen irriteren, dat telt.

Dat die MIC LPE's net in de winter in Nederland arriveerden is natuurlijk een zure appel voor nieuwe eigenaars, maar het voordeel is wel dat het probleem niet volgend jaar pas zichtbaar wordt en men nu al de software kan verbeteren. Feit dat er nu al eigenaars zijn die wel de 140+ kW kunnen aantikken is daar bewijs van.

Maar advies blijft: als je met een half volle batterij na 20 minuten 100 km/u rijden aan een supercharger gaat laden, ga je altijd teleurgesteld zijn. Dat ga je hebben met een MIC SR+, en met een drie keer zo dure Model S Plaid +.
 
Ik ben zelf een tijdje afhankelijk geweest van SuC's en kan je verzekeren dat alles (als je in km's bereik per minuut laden rekent) beter laadt dan een tweedehands MS,
Maar laadt altijd zo laat mogelijk op de dag (temp 99% van de tijd hoger) en zo laat mogelijk in de rit.
En dankzij Teslamate weet ik dat als je wel thuis kan laden dat direct na de rit het slimst is want je efficiency is tussen na- en voorjaar veel hoger dan wanneer je vlak voor vertrek laadt. Tevens is de regeneratie bij een koude Model ☰ veel beter dan bij een koude MS, waarmee het argument van 's ochtends laden om meer regen te hebben voor de MODEL ☰ echt niet meer geldt (of t moet echt vriezen)
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Maar jij hebt niet te klagen over Tesla support. Als Tesla de goede informatie en praktische tips die hier op het forum worden gedeeld ook bij de aankoop op de website zou vermelden en in de auto via het scherm zou geven dan zou dat de reputatie van Tesla en acceptatie van ev’s in het algemeen veel meer helpen.
 
Maar jij hebt niet te klagen over Tesla support. Als Tesla de goede informatie en praktische tips die hier op het forum worden gedeeld ook bij de aankoop op de website zou vermelden en in de auto via het scherm zou geven dan zou dat de reputatie van Tesla en acceptatie van ev’s in het algemeen veel meer helpen.
Nou, zeg mij maar eens hoe een Tesla je gaat routeren naar een supercharger als je maar 20 kilometer moet rijden en nog 55% acculading hebt.
 
Als het goed koud is krijg ik mijn accu van de X ook niet warm zelfs niet na 140 km met een mix van 100 en 120 km. dan laad ie ook maar net boven de 100 kWh maar is ie lekker warm, buiten boven 15 C en samen met 200 km gereden dan komt ie in de buurt van 140 kWh. Boven de 45% maakt het niet veel meer uit geloof ik. Zie mijn Laadcurve.
 

Attachments

  • laadcurve.pdf
    219.4 KB · Views: 46