Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 2019 update (raven) leveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

ik ben in blijde verwachting van een upgrade van mijn Model S 85D naar een P100DL, (nieuwe versie, codename raven) met zuinigere model 3 motor en nieuwe adaptieve luchtvering. Bestelling werd geplaatst op 28/4, maar tot op heden nog geen zicht op een leveringsdatum. Zijn er al andere mensen hier die een nieuw model besteld hebben en al iets meer weten over een leveringsdatum ?
 
Ik denk dat je vanuit NL weinig reacties gaat krijgen ivm het nieuwe belastingklimaat welke S/X zeer onaantrekkelijk maken. Veel Nederlanders hebben hun S/X in 2018 gekocht en op kenteken laten zetten om deze wijziging voor te zijn.

Wel ben ik erg benieuwd! Mijn 100D doet het perfect, maar de nieuwe wijzigingen zijn wel tof.
 
Ik heb mijn Model X bestelling ingevuld in de tracking sheet:
Model X Order/Delivery Tracking - Google Sheet
Geen andere raven bestellingen daarin uit de Benelux precies.
Gisteren nog gebeld met delivery en vrijdag had hij vernomen dat de productie van S/X niet langer op bestelling zou zijn maar zoals de 3 dat ze van alle versies produceren en dan bij aankomst in Europa matchen.
Dat laatste zou wel heel vreemd zijn.
Op het Engelstalige forum zag ik trouwens al berichten die de wijziging van dit proces tegenspreken.
Feit lijkt wel dat het proces gewijzigd is want er zijn zelfs Amerikanen die een delivery afspraak kregen voordat ze de VIN hadden ontvangen.
Mogelijks is het ook gewoon hun website die niet langer de correcte status weet van de bestelling.
 
Ik heb 18 maart een model s performance lud. besteld. Verwachting van tesla is dat ie eind juni wordt geleverd. Reden is dat er met de productie gewacht is op de Raven upgrade. Er wordt hier overigens maar weinig over gecommuniceerd door tesla.
 
  • Helpful
Reactions: Mkessels
vreemd, bij mij staat er zelfs geen inschatting, enkel:

We will reach out to you to schedule your delivery date. Delivery time frame will be based on reservation date, order date, delivery location and vehicle configuration.
 
Om even luidop te dromen:
1. Proces is gewijzigd waardoor je de productie niet meer kan volgen.
2. De auto's voor Europa zijn eind april en begin mei geproduceerd om Q2 leveringen te halen. Hierdoor moesten de Amerikaanse leveringen wachten.
3. Onze auto's zitten nu op de boot en worden midden juni geleverd.

Het zou kunnen... Maar weinig waarschijnlijk.
Al was het voor even een leuke gedachte.
 
  • Like
Reactions: edd--
Heb mijn model S (P100DL) op 19 maart besteld. Volgens Tesla Eindhoven zitten hier alle updates op en ook nog de geventileerde stoelen (geventileerde stoelen gaan er blijkbaar uit). Als zij in het systeem kijken komt de auto 22 juni in Tilburg aan en wordt rond de 29e afgeleverd.
Sowieso willen ze zoveel mogelijk in Q2 afleveren. Een hoop extra's dus. :)
 
  • Informative
Reactions: Amar and Daandeluxe
Heb mijn model S (P100DL) op 19 maart besteld. Volgens Tesla Eindhoven zitten hier alle updates op en ook nog de geventileerde stoelen (geventileerde stoelen gaan er blijkbaar uit). Als zij in het systeem kijken komt de auto 22 juni in Tilburg aan en wordt rond de 29e afgeleverd.
Sowieso willen ze zoveel mogelijk in Q2 afleveren. Een hoop extra's dus. :)
Interessant. Je bent de eerste die wat meer info heeft te pakken gekregen over Europese leveringen lijkt me. Tnx
 
Had op 4 april een MS100D besteld. Na de aankondiging de bestelling laten annuleren en overzetten naar de laatste versie (codenaam raven) met vernieuwde luchtvering en motor. Die is op 17 mei in bestelling gegaan (was eerst wat vertraging wegens annulatie eerder bestelde wagen).

Ik heb nog geen leveringsdatum - waar kan je daar iets van zien ?
 
Ze hebben er dit jaar nog geen zestig verkocht; model S en X samen. Is simpelweg niet zon interessante auto meer zonder belasting voordeel en met de concurrentie die vanaf volgend jaar echt op stoom raakt vrees ik dat ze bij tesla enkel nog kunnen concurreren als de prijzen drastisch omlaag gaan. Sterker nog; de EQC is in vrij veel opzichten al beter dan de X (op de aandrijflijn na, dat moet Mercedes nog onder de knie krijgen). Prijstechnisch is hij sowieso winnaar.

Mooie tijden breken aan!

Model X;
Tesla Model X verkoopcijfers Nederland

Model S;
Tesla Model S verkoopcijfers Nederland
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Gaston