Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Loop je risico door Visible Tesla te gebruiken ?


Is VisibleTesla secure?VisibleTesla has not undergone a rigorous security analysis, but the source code is available on github for anyone to review. I welcome feedback on any security vulnerabilities that might be present. I understand that not everyone has the time, interest, or inclination to do that, but it is an option for some.

Here are some basic facts about how VisibleTesla works:
  • VisibleTesla uses https to connect to Tesla's servers which means that all communication are encrypted.
  • It does not store or communicate the user's password. It does store a cookie file on the user's disk. If this cookie file falls into the hands of an attacker, they could access your vehicle. An attacker would have to have access to your computer to make this possible.
 
Best slordig... en daarnaast wel typisch dat Tesla niet meer de lokaliseren was. Ben ik blij dat ik altijd VisibleTesla aan heb staan, kan ik altijd nog de route zien ;-)

Het is niet van de zelfde orde als parkeren op een invalideparkeerplaats, maar het is wel asociaal. Ik zou met mijn Renault Zoe er erg de pest in hebben als ik daar sta en een Model S geparkeerd zie staan die blijkbaar niet hoeft te laden, maar te beroerd is om een parkeerplaats te zoeken.
 
Weggesleept wegens niet inpluggen!

Dat is wel een flater zeg. We kennen de omstandigheden natuurlijk niet, maar om als berijder van een EV een laadplek te bezetten zonder te laden. Twijfelachtig... Blijkbaar waren ze zich van geen kwaad bewust, anders bedenk je wel eerder dat je misschien bent afgesleept.

Edit: En dan het advies van @mistergreenev om voortaan in te pluggen. Nee! Als je niet hoeft te laden ga je geen laadplek bezet houden.
 
Last edited:
Het is niet van de zelfde orde als parkeren op een invalideparkeerplaats, maar het is wel asociaal. Ik zou met mijn Renault Zoe er erg de pest in hebben als ik daar sta en een Model S geparkeerd zie staan die blijkbaar niet hoeft te laden, maar te beroerd is om een parkeerplaats te zoeken.

En laten we wel zijn, stel je komt bij een laadplek aan en er staat een EV (incl. Tesla!) zonder kabel en je hebt het ècht hard nodig.... Op dat moment heeft een ieder denk ik ook geen grote morele problemen als je ziet dat hij weggehaald wordt.
Goed opgemerkt Thimo, we kennen de omstandigheden natuurlijk niet. Maar ik vraag mij ook wel af waarom hij niet getraceerd kon worden??
Of is hij wel getraceerd en daardoor gevonden? Ben benieuwd naar het volledige verhaal; hoop dat dat nog een keer gepost zal worden!
 
Of is hij wel getraceerd en daardoor gevonden? Ben benieuwd naar het volledige verhaal; hoop dat dat nog een keer gepost zal worden!

Ja, in een andere tweet geven ze het adres (Daniël Goedkoopstraat, Amsterdam) door waar ze op een gegeven moment signaal vandaan binnen kregen. Daar zit een loods van stadstoezicht. De Tesla zal binnen hebben gestaan met daardoor slechter bereik.
 
Instructieboekje pagina 132: gebruik altijd een auto-ambulance ... Sleep Model S niet met wielen op de grond.

Toen de mijne in Antwerpen werd weggesleept (nee, ik stond niet bij een laadpaal niet te laden), hadden ze hem met een kraanwagen op een flatbed getakeld. Ik hoop dat ze dat in Amsterdam ook doen (voor deze berijder hoop ik het wat minder als hij echt gewoon een laadplek bezette)
 

Gewoon te gênant voor woorden, die hebben spijt van de commotie die ze eerder hebben gemaakt.

Is die GPS uit de Tesla er niet uit te halen? Hoorde het verhaal van een X5 die gestolen is, waarbij de dieven de GPS eruit hebben gehaald en demonstratief op de oprit hebben laten staan. Zo'n X5 schijnt op bestelling gestolen te worden. Wat met een BMW X5 kan, kan dan toch met een Tesla?

Bij onze proefrit zei de verkoper dat op het moment dat er gerommeld wordt aan het communicatiesysteem de auto niet meer zou starten.
 
Tjongejonge wat zielig! Ik geloof niet dat je als EV rijder niet weet dat je niet mag parkeren op een laadplek zonder te laden. Totaal terecht dat ze zijn weggesleept en de boete moeten betalen, zou netjes zijn als hun excuses aanbieden voor de ophef.
In Amsterdam (en eind van het jaar bijna alle steden) is parkeren en de bijhorende boetes op kenteken. Een simpel belletje naar parkeerbeheer had deze stommiteit direct kunnen oplossen.

Heb echt geen respect voor automobilisten die laadplekken bezet houden (alle ampera's die in mijn wijk in het weekend non-stop staan te laden maar eigenlijk na een uur al vol zijn) zijn tot daar aan toe maar parkeren zonder überhaupt in te pluggen is gewoon asociaal.
 
Al met al roept dit nogal wat vragen op. Wat is we gebeurd met het alarm? Als je een auto op een oplegger takelt, gaat ie behoorlijk lawaai maken. En waarom was dat ding niet door Tesla traceerbaar? Hoe goed is die beveiliging eigenlijk, stel je voor dat hij echt richting Oost-Europa onderweg was?

Verder vraag ik me af volgens welke (lokale) verordening deze bekeuring is gegeven. Een verplichting om je laadkabel in te pluggen? En moet je dan ook laden (blauw licht?) of is inpluggen voldoende?

Ik hoor altijd dat de omgekeerde situatie niet gehandhaafd kan worden, waarbij een ICE een laadplek bezet houd. Ik neem aan hiermee dat probleem ook van de baan is? Dan krijgt stadstoezicht in Amsterdam het nog druk met telefoontjes!

Ben benieuwd naar het staartje van dit muisje....
 
Al met al roept dit nogal wat vragen op. Wat is we gebeurd met het alarm? Als je een auto op een oplegger takelt, gaat ie behoorlijk lawaai maken. En waarom was dat ding niet door Tesla traceerbaar? Hoe goed is die beveiliging eigenlijk, stel je voor dat hij echt richting Oost-Europa onderweg was?

Verder vraag ik me af volgens welke (lokale) verordening deze bekeuring is gegeven. Een verplichting om je laadkabel in te pluggen? En moet je dan ook laden (blauw licht?) of is inpluggen voldoende?

Ik hoor altijd dat de omgekeerde situatie niet gehandhaafd kan worden, waarbij een ICE een laadplek bezet houd. Ik neem aan hiermee dat probleem ook van de baan is? Dan krijgt stadstoezicht in Amsterdam het nog druk met telefoontjes!

Ben benieuwd naar het staartje van dit muisje....

In Amsterdam roepen ze zelfs op om om niet ladende of niet EV's te melden bij stadstoezicht. Uit ervaring weet ik dat ze hier heel snel op reageren.

y8u2uvep.jpg