Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik de primeur? Mijn MS is vannacht gestolen.

Ik had het de dief wel heel makkelijk gemaakt door de sleutel in de auto te laten liggen.
Gelukkig werd de bestuurder wegens opvallend rijgedrag vrij snel door de politie aan de kant gezet.
Het bleek dat deze had gedronken.
Bestuurder en auto mochten vervolgens mee naar het bureau, waar ik de auto vanochtend weer kon ophalen.
Schade: spuitwerk rechtsachter en cola over de leren stoelen (ik hoop dat de vlekken er uit gaan).

Chapeau voor de Amsterdamse politie en ondanks alles dank aan de bestuurder dat hij netjes aan de kant ging toen hij werd aangehouden.
Volgens de politie gaan dit soort dingen meestal mis omdat de bestuurder er vandoor gaat en flinke schade veroorzaakt.
 
Als zelfs een dronken persoon zonder kennis/bezit van een Tesla (tenminste daar ga ik vanuit ;)) ermee kan wegrijden, bewijst dat maar hoe simpel de Tesla is te rijden. :)

Of was het misschien toch iemand van het forum die in een dronkenbui dacht dat het de zijne was? :) Anders in de thread "Wie was / wie waren het?" plaatsen? ;):)

Maar zonder gekheid:
Als hij toch gestolen wordt, kan het maar beter zo gaan inderdaad. Gelukkig weinig schade!
 
Heb ik de primeur? Mijn MS is vannacht gestolen.

Ik had het de dief wel heel makkelijk gemaakt door de sleutel in de auto te laten liggen.
Gelukkig werd de bestuurder wegens opvallend rijgedrag vrij snel door de politie aan de kant gezet.
Het bleek dat deze had gedronken.
Bestuurder en auto mochten vervolgens mee naar het bureau, waar ik de auto vanochtend weer kon ophalen.
Schade: spuitwerk rechtsachter en cola over de leren stoelen (ik hoop dat de vlekken er uit gaan).

Chapeau voor de Amsterdamse politie en ondanks alles dank aan de bestuurder dat hij netjes aan de kant ging toen hij werd aangehouden.
Volgens de politie gaan dit soort dingen meestal mis omdat de bestuurder er vandoor gaat en flinke schade veroorzaakt.

Oei als de verzekering hier maar geen probleem over gaat maken ?
Het opsporen van je auto is nou niet echt het meest ingewikkelde. Je hebt je telefoonapp, Tesla kan ten alle tijden zien waar de auto is, zolang deze maar connectie maakt en buiten dat kunnen ze de auto uitschakkelen als het nodig is etc etc.

Lesje geleerd :
Sleutel voortaan vast maken aan de prins albert !
Als je dan de sleutel vergeet, zullen we voortaan fluiten als je uit je nieuwe auto stapt :tongue:
 
Heb ik de primeur? Mijn MS is vannacht gestolen.

Ik had het de dief wel heel makkelijk gemaakt door de sleutel in de auto te laten liggen.
Gelukkig werd de bestuurder wegens opvallend rijgedrag vrij snel door de politie aan de kant gezet.
Het bleek dat deze had gedronken.
Bestuurder en auto mochten vervolgens mee naar het bureau, waar ik de auto vanochtend weer kon ophalen.
Schade: spuitwerk rechtsachter en cola over de leren stoelen (ik hoop dat de vlekken er uit gaan).

Chapeau voor de Amsterdamse politie en ondanks alles dank aan de bestuurder dat hij netjes aan de kant ging toen hij werd aangehouden.
Volgens de politie gaan dit soort dingen meestal mis omdat de bestuurder er vandoor gaat en flinke schade veroorzaakt.
Wat een verhaal en wat een sc...tte mazzel!!!!
Ik zou echt zuur zijn als de S weg zou zijn
 
Dus die auto stond gewoon open op straat, waarschijnlijk met de display en de muziek aan.
ik snap gewoon niet wat die sleutel los in die auto doet.
Voor welke reden hoef je die uit uw broekzak te halen?
best een beetje stil houden, of mijn aandelen zakken weer.:wink:
 
Juist om het risico dat keyfob uit zak glipt en in auto vergeten wordt te voorkomen ben ik geen voorstander van de sleutelhouders die her en der gepromoot werden. Mijn sleutel bengelt -niet als een opzichtig juweel zichtbaar, maar verborgen onder mijn pull of hemd- aan een hangertje. Type waar vroeger soms toegangskaarten of USB-sticks mee uitgerust werden.
keyfobhanger.jpg
 
Sleutel hangt aan de sleutelbos van mijn huis (in zo'n hoesje van Abstact Ocean).
Sleutel gaat daar naartoe waar ik ga, nooit een risoco dat ik het ding perongeluk vergeet in de auto.

Andere kant van de medaille, bij de SC is het alarm al meerdere keren afgegaan omdat ik buiten de auto gezellig sta te kletsen en de vriendin nog in de auto zit....
 
Sleutel hangt aan de sleutelbos van mijn huis (in zo'n hoesje van Abstact Ocean).
Sleutel gaat daar naartoe waar ik ga, nooit een risoco dat ik het ding perongeluk vergeet in de auto.

Andere kant van de medaille, bij de SC is het alarm al meerdere keren afgegaan omdat ik buiten de auto gezellig sta te kletsen en de vriendin nog in de auto zit....
Ik heb dezelfde constructie. Grote voordeel van het alarm dat mijn kleine man het prachtig vind als papa toetert dus alarm vind ie allemaal best als het af gaat ;-)
 
Toch vreemd. Als je de fob er in laat liggen dan trekken de handvatten zich zelf weer in. Daar moet je dan toch even op drukken voor ze weer naar buiten komen. En om weg te rijden moet je ook nog een paar handelingen verrichten die ongebruikelijk zijn. Hij was dus misschien niet zo heel dronken, of hij had al eens een proefritje gemaakt.
 
Dus die auto stond gewoon open op straat, waarschijnlijk met de display en de muziek aan.
ik snap gewoon niet wat die sleutel los in die auto doet.
Voor welke reden hoef je die uit uw broekzak te halen?
best een beetje stil houden, of mijn aandelen zakken weer.:wink:

Zou zo maar Tesla's schuld kunnen zijn. Is mij pas ook overkomen (dat de auto een nacht buiten heeft gestaan me de sleutel erin).
Dit omdat de sleutel (ondanks recent vernieuwde batterij) niet gezien wordt en er een 'sleutel niet aanwezig' melding komt.
Dan gooi je het ding los in de armsteun/bekerhouder en vergeet je hem bij het uitstappen weer mee te nemen.
 
Wow! Gelukkig heb je hem terug. Anders had je hem via de App overigens altijd nog kunnen vinden of anders Tesla wel.

Maar "jij" was dit dus: Wie was / wie waren het? - Page 55
Errr, nee sorry Wido, ik heb die auto niet echt gezien, ik had Hans' post gelezen en vond dit wel grappig :tongue:...

Uiteraard ben ik wel héél blij voor Hans dat hij zijn auto zo snel terug heeft en dat alles redelijk goed (nou ja, lakschade en vlekken is wel giga balen natuurlijk) is afgelopen. Anders zou ik er geen grapjes over gemaakt hebben.
 
Last edited: