Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S USB\TeslaCam\... working fine

This site may earn commission on affiliate links.

RoderikS

First timer EV, used to be MINI/ BMW adept.
Feb 11, 2019
64
34
Utrecht
Omdat ik nieuw ben op het forum, en pas sinds Zatedag mijn Model S heb dacht ik, kom laat ik eens iets delen... :) wat een AUTO!

Jullie snappen vast wel dat ik direct aan de slag ben gegaan met alle mogelijkheden, en surpice surprice, ik heb gratis AP gekregen van Tesla (4% auto - 12-2018)

En daar mee dus de TeslaCam mogelijkheid... nu lees ik her en der nog al wat problemen met het werkend krijgen van de onboard TeslaCam, en nog niet een duidelijk antwoordt.

De werkweize staat natuurlijk in handleiding maar:

Koop een; Sandisk Ultra Fit USB flash drive 32 GB USB Type-A 3.1... of te wel investeer die 10,- in een kwalitatieve drive. een goedkoop stikje kan na een maand stuk zijn door de vele herschrijf acties.

Formateer absoluut met een Disk Utility, hoeft niet maar dan weet je zeker dat dit het probleem niet is van het Grijze Kruis... Ik kreeg met Windows 10 (ook niet via CMD) een werkende FAT32 USB\TelsaCam folder... Ik gebruikte de Sandisk aanbevolen utility.

Na twee dagen rijden (de eerste 500 virgin KM) doet de TeslaCam precies wat je verwacht, maar hou er rekening mee dat de Tesla niet altijd netjes de USB afsluit voor dat de stroom naar de USB wordt afgesneden. niet handig en komt vast wel via een update onze kant op. Maar wil je zeker zijn van een opname donwload die dan naar je USB en zet em daarna op Pauze (hoe je dit doet kun je overal lezen).

blijft een leuke gimmick, en ben echt onder de indruk van de auto - software en hoe dit over tijd nieuwe functies toevoegd...
 
Omdat ik nieuw ben op het forum, en pas sinds Zatedag mijn Model S heb dacht ik, kom laat ik eens iets delen... :) wat een AUTO!

Jullie snappen vast wel dat ik direct aan de slag ben gegaan met alle mogelijkheden, en surpice surprice, ik heb gratis AP gekregen van Tesla (4% auto - 12-2018)

En daar mee dus de TeslaCam mogelijkheid... nu lees ik her en der nog al wat problemen met het werkend krijgen van de onboard TeslaCam, en nog niet een duidelijk antwoordt.

De werkweize staat natuurlijk in handleiding maar:

Koop een; Sandisk Ultra Fit USB flash drive 32 GB USB Type-A 3.1... of te wel investeer die 10,- in een kwalitatieve drive. een goedkoop stikje kan na een maand stuk zijn door de vele herschrijf acties.

Formateer absoluut met een Disk Utility, hoeft niet maar dan weet je zeker dat dit het probleem niet is van het Grijze Kruis... Ik kreeg met Windows 10 (ook niet via CMD) een werkende FAT32 USB\TelsaCam folder... Ik gebruikte de Sandisk aanbevolen utility.

Na twee dagen rijden (de eerste 500 virgin KM) doet de TeslaCam precies wat je verwacht, maar hou er rekening mee dat de Tesla niet altijd netjes de USB afsluit voor dat de stroom naar de USB wordt afgesneden. niet handig en komt vast wel via een update onze kant op. Maar wil je zeker zijn van een opname donwload die dan naar je USB en zet em daarna op Pauze (hoe je dit doet kun je overal lezen).

blijft een leuke gimmick, en ben echt onder de indruk van de auto - software en hoe dit over tijd nieuwe functies toevoegd...

Klopt dat resulteerde bij mij een aantal keer in een verminkte structuur. Formatteren en nieuwe folder aanmaken loste dat op.
De laatste tijd doe ik wat jij ook suggereerde en dat gaat tot nog toe goed. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
  • Funny
Reactions: RoderikS
De oude files worden bij mij niet automatisch verwijderd als de stick volloopt, dit had ik wel verwacht eigenlijk. klopt het dat je de stick handmatig moet legen?
Dat houd eerder in dat je stick te klein is.

TeslaCam heeft een beperkte lus en daar moet voldoende ruimte voor zijn. Zeker sinds nu de laatste update waar ook de side cams worden weggeschreven vereist dat meer ruimte.

Als je verder op Save drukt dan zullen de saves nooit automatisch worden verwijderd en dat zou ik zelf ook verwachten.

Ik heb een stick van ik dacht 16GB waarvan 8GB voor de dashcam en die loopt nooit vol immers er is een lus functie ingebouwd.
 
Werkt een 64 GB stick ook ?bof moet het 32gb zijn?
als ik het goed hebt, is FAT32 maximaal 32GB.
Een 64GB werkt ook, maar dan wel twee partities maken.
Op de tweede kan je bvb je MP3 zetten ;)


Ik heb een SSD gebruikt; 80GB, werkt 'perfect', beelden zijn opgeslagen.
Uiteraard geen echte Dashcam-kwaliteit - maar daar zijn die AP-camera's in wezen ook niet voor bedoeld.
 
als ik het goed hebt, is FAT32 maximaal 32GB.
Een 64GB werkt ook, maar dan wel twee partities maken.
Zulke dingen gaan toch het meest efficiënt als je er totaal geen verstand van hebt, zoals ik. Gewoon een tooltje downloaden en FAT32 formatteren en hopla 64GB werkt prima, met één partitie.

Nou zien uit te vogelen waarom front en right goed werken en left 0kb files maakt.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
@Keezje : ik had het dus niet goed. ;)
welke is dat tooltje ? thx.
Ridgecrop Consultants Ltd

Weet niet meer via welke route ik dit vond, maar tot nog toe is mijn laptop gewoon blijven werken (al een uur of vijf), dus het zal wel veilig zijn ;) Link leidt naar een pagina met een plaatje van de interface, als je daarop klikt start het vanzelf op. Ik had eerst een Quick Format gedaan, was niet goed genoeg, dus die ff uitvinken, is dan wel een tijd bezig.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
FAT32 heeft een maximum maar 32GB is dat niet :) het is geloof ik 2 Terabyte... wat wel vervelend is is dat FAT32 bestanden die groter zijn dan 4GB niet kan wegschrijven. Het is wel zo dat Windows en MAC niet zomaar een partitie van 32GB+ kunnen maken. Vandaar mijn opmerking als je USB drive niet al FAT32 is dan moet je een apart tooltje gebruiken om de drive nar FAT32 te... juist formatteren :)

op mijn 11e sleutelde ik Tulip 8086s uit elkaar... :) en kende ik DrDos als geen ander... nou moet ik toegeven dat mijn kennis van huidige hardware wat minder is maar gelukkig is alles nog steeds gebaseerd op mijn eerste PC :) met jawel een HD van 4 MB... PS sinds de update dit weekend neemt mijn Tesla keurig alle drie de camera's op! how awesome!

ps ik ben benieuwd of het wegschrijven wat meer fool proof is geworden bij het uitschakelen van de auto... ff testen aankomende dagen.
 
my point exactly... en ik vroeg mij af of ze nu met de update hier wat op gevonden hebben... de stroom naar de usb owrdt blijkbaar gecut voor dat ze een instructie sturen naar de usb drive om te ejecten... ik heb nog geen tijd gehad om te controleren of ik na de update nog steeds handmatig de usb opname (rode bolletje) om moet zetten naar grijs bolletje... wat mij betreft kan de auto dit prima zelf...
 
my point exactly... en ik vroeg mij af of ze nu met de update hier wat op gevonden hebben... de stroom naar de usb owrdt blijkbaar gecut voor dat ze een instructie sturen naar de usb drive om te ejecten... ik heb nog geen tijd gehad om te controleren of ik na de update nog steeds handmatig de usb opname (rode bolletje) om moet zetten naar grijs bolletje... wat mij betreft kan de auto dit prima zelf...
Wanneer kan de auto dat prima zelf dan? De auto gaat pas 'uit' zodra je de Tesla verlaat. Zodra je in Park gaat dan blijft de dashcam gewoon opnemen zo ver ik weet. Anders zou het icoontje ook geen rood bolletje hebben. Als je dan de stick er uit trekt zonder te stoppen heb je dus kans op corrupte bestanden.