Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
De mail om de afleverlocatie door te geven heb ik ook vanmorgen gekregen. Ik heb de mijne in juli besteld, een LR, dus ik verwacht 'm zeker niet meer dit jaar.
Ondertussen ben ik ook op mijn etron GT aan 't wachten die initieel in juli geleverd zou worden, maar vandaag is deze er ook nog steeds niet. 🤷‍♂️
 
Goedemorgen allen,

Het is weer even geleden dat ik op dit forum actief ben geweest. Vorig jaar heb ik een model S plaid besteld, maar ik twijfel nog of ik hem ook echt wil afnemen. Op dit moment hebben wij een model x en een roadster. De roadster is nu min of meer (*) mijn dagelijkse auto, mijn vrouw pakt de X. (* want de roadster is niet voor alle ritten inzetbaar door de combinatie van een beperkte range en geen mogelijkheid tot snelladen).

Ik twijfel over de nieuwe S omdat ik hem toch wel erg vind lijken op onze allereerste S uit 2013 en ook het yoke stuur mij niet erg overtuigt. Pluspunt zou zijn dat mijn prijs 20k lager is dan de huidige prijs, dus ik zou circa 6 maanden kunnen rijden zonder afschrijving.

Meer mensen hier met deze (ik weet het, nogal first world 😜) afweging?
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Goedemorgen allen,

Het is weer even geleden dat ik op dit forum actief ben geweest. Vorig jaar heb ik een model S plaid besteld, maar ik twijfel nog of ik hem ook echt wil afnemen. Op dit moment hebben wij een model x en een roadster. De roadster is nu min of meer (*) mijn dagelijkse auto, mijn vrouw pakt de X. (* want de roadster is niet voor alle ritten inzetbaar door de combinatie van een beperkte range en geen mogelijkheid tot snelladen).

Ik twijfel over de nieuwe S omdat ik hem toch wel erg vind lijken op onze allereerste S uit 2013 en ook het yoke stuur mij niet erg overtuigt. Pluspunt zou zijn dat mijn prijs 20k lager is dan de huidige prijs, dus ik zou circa 6 maanden kunnen rijden zonder afschrijving.

Meer mensen hier met deze (ik weet het, nogal first world 😜) afweging?
Rij hem een maandje en als het niks is verkoop je hem toch? Hoogstwaarschijnlijk verkoop je hem dan nog met winst.

Kan je die ‘in twee seconden naar de honderd’ van je bucket list afhalen 😎
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Goedemorgen allen,

Het is weer even geleden dat ik op dit forum actief ben geweest. Vorig jaar heb ik een model S plaid besteld, maar ik twijfel nog of ik hem ook echt wil afnemen. Op dit moment hebben wij een model x en een roadster. De roadster is nu min of meer (*) mijn dagelijkse auto, mijn vrouw pakt de X. (* want de roadster is niet voor alle ritten inzetbaar door de combinatie van een beperkte range en geen mogelijkheid tot snelladen).

Ik twijfel over de nieuwe S omdat ik hem toch wel erg vind lijken op onze allereerste S uit 2013 en ook het yoke stuur mij niet erg overtuigt. Pluspunt zou zijn dat mijn prijs 20k lager is dan de huidige prijs, dus ik zou circa 6 maanden kunnen rijden zonder afschrijving.

Meer mensen hier met deze (ik weet het, nogal first world 😜) afweging?
In noord Spanje hebben ze fantastische wegen voor de S Plaid.
Dus...
 
Mijn Model X Plaid komt ook tussen 30 november en 8 december. 7SAXCCE68PF369*
De factuur moet zelfs binnen drie dagen betaald worden.
Waar geven ze dat aan dan?
Op mijn factuur staat het volgende: “Betaalvoorwaarden: Volledig betaald, 7 dagen voor levering.”

En ik mag ook hopen dat ze niet verwachten dat je a la minute 135k neertelt, dan hadden ze wel wat duidelijker mogen zijn wat betreft de levertijd.
 
Waar geven ze dat aan dan?
Op mijn factuur staat het volgende: “Betaalvoorwaarden: Volledig betaald, 7 dagen voor levering.”

En ik mag ook hopen dat ze niet verwachten dat je a la minute 135k neertelt, dan hadden ze wel wat duidelijker mogen zijn wat betreft de levertijd.

Overschrijven duurt een paar seconden tegenwoordig totdat de ontvanger het op zijn rekening ziet.
 
Waar geven ze dat aan dan?
Op mijn factuur staat het volgende: “Betaalvoorwaarden: Volledig betaald, 7 dagen voor levering.”

En ik mag ook hopen dat ze niet verwachten dat je a la minute 135k neertelt, dan hadden ze wel wat duidelijker mogen zijn wat betreft de levertijd.
In Duitsland zijn de voorwaarden blijkbaar anders. Binnen drie dagen na rekeningsdatum.
 
Ik heb twee jaar geleden een voorstel voor een gedeeltelijke financiering van de bank gekregen. Waarschijnlijk is dit niet meer geldig. ;)
Ik vraag pas een nieuw voorstel als de VIN en levering gekend is
ik heb toch wel wat (veel) heimwee naar de buying experience van 5 jaar geleden,,, Hopelijk komt het wat goed in mijn geval maar als je al echt fysiek naar een locatie gaat moeten rijden om iemand te kunnen spreken of antwoord krijgen op mail. Maar goed ,, het zal wel goed komen zeker :)
 
  • Like
Reactions: Cheetah