Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Model x:

Grootste nadeel:
Bagage ruimte is veel kleiner dan je denkt ( bij 6 zits. Die ik niet weer zou nemen)

Dit is echt onzin. Tenzij je je auto enkel gebruik voor verhuizen en de banken plat moeten. Ik kom van een Model S en heb nu een X en met hetzelfde gebruik heb je zee-en van ruimte extra met de X. In mijn geval zelfde gebruik 2 volwassenen, 2 kinders. Op vakantie de 2 achterste stoelen plat, heb je een veel grotere koffer bak. De ruimte onder de koffer is aanzienlijk groter. In de frunk past een grote sporttas plus een hoop losse troep en in het middenpad tussen de 2 stoelen kan je ook nog een paar kratten opstapelen. En door dat de stoelen op een enkele poot in het midden staan, kan je nog de nodige tassen/slaapzakken en losse rommel onder de voorstoelen schuiven. Dus nee de bagage ruimte is niet veel kleiner t.o.v. de model S voor een 6-sitter, tenzij je een koelkast moet ophalen bij de Ikea ;-)
 
  • Like
Reactions: wooter and Dwarde
Is er inmiddels ervaring met de hoeveelheid windgeruis tussen de diverse X-en.
Bij mijn X -2020 is het storend, zeker tov mijn oude S; in de 3 van mijn zoon is het acceptabel, maar hoe is eerste ervaringen van de nieuwe lichting X?
 
Is er inmiddels ervaring met de hoeveelheid windgeruis tussen de diverse X-en.
Bij mijn X -2020 is het storend, zeker tov mijn oude S; in de 3 van mijn zoon is het acceptabel, maar hoe is eerste ervaringen van de nieuwe lichting X?
Ik heb 1 keer in een MX gereden uit 2017, maar dat is al een tijd geleden, maar herinner mij dat deze zeer luid was. Mijn eigen referentie is een MS uit 2018 en de MX is een stuk stiller. Ik vind zelfs de ventilatie van de MX nu vrij luid. Hij staat op low maar op 80-wegen overstijgt het geluid van de ventilatie vaak het rijgeluid... Dat verbaasd mij wel aan de refresh dat de ventilatie wat luider is, tenzij in bioweapon defense mode, die is wel een stuk stiller dan voorheen.
 
Ik heb gezocht, maar niet goed een antwoord kunnen vinden. 2 prangende vragen voor de gebruikersexperts.
1. Hebben de gelukkige nieuwe eigenaren van de S en X'en nu een skiluik (voor de X in de niet-captain's chair opstelling that is)?
2. Is de regensensor beter dan de 2018 S100D? Want ik heb deze uit zicht-armoede maar op handmatig staan.

Het ziet er naar uit dat de opvolger dit jaar toch weer een Tesla wordt.
In de zoektocht naar een betere EV dan de huidige S zijn vooralsnu al afgevallen: de iX (stoelen niet fijn en bagegeruimte tegenvaller), EQE (te klein, geen vijfde deur, en niet zo mooi) en EQS (vering te zweverig en overdaad aan knopjes en menu's). Moet alleen nog de Q8 etron testen maar ben bang dat het nog steeds de fat etron is...
Waar ik nog wat moeite mee heb van Tesla zijn:
- geen HUD (eeuwig zonde);
- en geen pookjes meer aan het stuur...
Yoke ga ik niet voor. Heb eens opgelet waar ik mijn handen plaats tijdens het rijden en dat is dikwijls waar de Yoke 'niets' heef. Heb geen behoefte om opnieuw te moeten leren sturen en het risico dat de vrouw misgrijpt en de sloot in rijdt als ze een keer in de Tesla stapt.
 
  • Like
Reactions: Mister Rafiki
Even gecheckt voor je. Geen skiluik in de nieuwe S. De regensensor vond ik in mn vorige ook compleet ruk, nu heb ik nog geen problemen gehad met de ruitenwisser op auto.

Ben het met je eens dat geen HUD een gemiste kans is. De yoke moet je misschien eens proberen, valt echt reuze mee, zou hem niet ruilen voor een stuur nu en had vooraf ook mn twijfels
 
Even gecheckt voor je. Geen skiluik in de nieuwe S. De regensensor vond ik in mn vorige ook compleet ruk, nu heb ik nog geen problemen gehad met de ruitenwisser op auto.

Ben het met je eens dat geen HUD een gemiste kans is. De yoke moet je misschien eens proberen, valt echt reuze mee, zou hem niet ruilen voor een stuur nu en had vooraf ook mn twijfels
Thanks. voor de dubbelcheck. Middelste 'stoel' op de achterbank kan ook niet apart plat?
 
Ik heb gezocht, maar niet goed een antwoord kunnen vinden. 2 prangende vragen voor de gebruikersexperts.
1. Hebben de gelukkige nieuwe eigenaren van de S en X'en nu een skiluik (voor de X in de niet-captain's chair opstelling that is)?
2. Is de regensensor beter dan de 2018 S100D? Want ik heb deze uit zicht-armoede maar op handmatig staan.

Het ziet er naar uit dat de opvolger dit jaar toch weer een Tesla wordt.
In de zoektocht naar een betere EV dan de huidige S zijn vooralsnu al afgevallen: de iX (stoelen niet fijn en bagegeruimte tegenvaller), EQE (te klein, geen vijfde deur, en niet zo mooi) en EQS (vering te zweverig en overdaad aan knopjes en menu's). Moet alleen nog de Q8 etron testen maar ben bang dat het nog steeds de fat etron is...
Waar ik nog wat moeite mee heb van Tesla zijn:
- geen HUD (eeuwig zonde);
- en geen pookjes meer aan het stuur...
Yoke ga ik niet voor. Heb eens opgelet waar ik mijn handen plaats tijdens het rijden en dat is dikwijls waar de Yoke 'niets' heef. Heb geen behoefte om opnieuw te moeten leren sturen en het risico dat de vrouw misgrijpt en de sloot in rijdt als ze een keer in de Tesla stapt.

Waar ben je precies naar op zoek in een auto?
 
Om alleen (of met 2 te reizen) kies je de S en vanaf 3-4 personen en al hun bagage is een X toch makkelijker.
Voordeel X :
trekhaak tot 2290kg
Iets meer rijcomfort
grotere koffer, ski’s van 172cm passen gewoon in de koffer
hogere bodemvrijheid (en net op terugweg van de wintersport in de X en dan is dat toch handig)

Voordeel S:
dynamischer rijden
lager verbruik, dus grotere range