Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Heb het expliciet gevraagd bij Tesla sales en service (alvorens levering te bevestigen) en volgens hun geen radar op de hw4 model s en x die nu geleverd gaan worden. Als er iemand toch een radar kan vinden dan hoor in het graag want dat was toch een afknapper. AP1 is nog steeds top!
 
Heb het expliciet gevraagd bij Tesla sales en service (alvorens levering te bevestigen) en volgens hun geen radar op de hw4 model s en x die nu geleverd gaan worden. Als er iemand toch een radar kan vinden dan hoor in het graag want dat was toch een afknapper. AP1 is nog steeds top!
Er is toch veel te vinden op het net hierover. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik Tesla medewerkers in NL zelf op de hoogte moest houden van ontwikkelingen. De ‘interne post’ is minder snel dan fora zoals deze.

Hier bv een review van het nieuwe Phoenix radar:
 
  • Like
Reactions: Hbrink and peter85
Er is toch veel te vinden op het net hierover. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik Tesla medewerkers in NL zelf op de hoogte moest houden van ontwikkelingen. De ‘interne post’ is minder snel dan fora zoals deze.

Hier bv een review van het nieuwe Phoenix radar:

Ook op het engelse deel van nog veel meer info:

 
  • Informative
Reactions: wooter
Heb het expliciet gevraagd bij Tesla sales en service (alvorens levering te bevestigen) en volgens hun geen radar op de hw4 model s en x die nu geleverd gaan worden. Als er iemand toch een radar kan vinden dan hoor in het graag want dat was toch een afknapper. AP1 is nog steeds top!
Ik kan melden dat er in mijn volgende week op te halen Model X in ieder geval HW4 en de (nieuwe) Phoenix HD radar te vinden is.
 
Net sms ontvangen.

Dus zal nog zeker een anderhalve week wachten zijn, jammer. Deze anderhalve week zal langer aanvoelen dan de 1 jaar en 8 maand denk ik 😅

Nieuwe afspraak onder voorbehoud zaterdag 6/5 fingers crossed.

Net telefoon ontvangen van Tesla Brugge. Onderdelen zijn binnen en wagen kan afgehaald worden.
Ikzelf geraak er niet deze week dus afspraak van zaterdag 6/5 11h30 is bevestigd :cool: :cool: :cool:

Maandagavond gaat "Iron Man" al binnen voor een coating van de lak, velgen, ramen en interieur. Woensdag mag ik hem dan in een extra jasje weer ophalen. 🥳🥳
 
Ook mijn MX Plaid staat op het punt van afleveren. Mijn Concave CRV4 velgen laten echter nog even op zich wachten. Dit betekent dat ik toch een par weken met de af fabriek 22 inch velgen moet rijden. Anders dan op mijn huidige originele velgen zie ik in de showroom bij Tesla en op foto's kunststof blokjes tussen de spaken zitten. Op andere foto's weer zie ik de blokjes niet. Bij Tesla zelf kunnen ze me niet aangegeven of deze makkelijk te verwijderen zijn. Het komt me een beetje over als de aero doppen op de M3; in mijn ogen afschuwelijk. Iemand van hier met een nieuwe MX die weet hoe het precies zit met de blokjes?
 
Iemand van hier met een nieuwe MX die weet hoe het precies zit met de blokjes?
Zijn er blijkbaar redelijk eenvoudig uit te klikken, maar kunnen wel krassen achterlaten.
401cc9e3-5fc8-449d-97c8-0ae52f7cdd10-jpeg.869600
 
  • Like
Reactions: is3
Zo een yoke voelt toch... vreemd...

View attachment 934473
Precies wat ik dacht...

Ben ook in dubio of ik ervoor ga kiezen (heb gelukkig nog even de tijd).

Mijn afwegingen (na een proefrit met Yoke stuur):
- wat is de meerwaarde van Yoke? Het is nog geen 'steer by wire' zoals Lexus dat wel heeft, dus het enige voordeel is meer zicht op het 2e scherm en een nieuwe moderne look.
- Het overpakken went, maar een rond stuur is daarin wel praktischer
- mijn kids gaan binnen een paar jaar hun rijbewijs halen en zullen er dan ook mee rijden, is dan klassiek stuur niet verstandiger?
- nu €250 bijbetalen om van rond naar Yoke te kunnen gaan.

Mis ik dingen?? Graag input en ervaringen...