Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
7CB3274A-9F1E-4748-AF5F-29072F26696F.jpeg
 
Was even de marktwaarde aan het bekijken op AutoScout24 en toch geschrokken dat er zoveel te koop staan van particulieren aan stevige discounts… 115 tot 120k euro, misschien toch niet de enige teleurgesteld in het product in huidige vorm.

Refresh S&X?

Eerder mensen die voor de oude prijs hebben besteld en nu snel een paar K willen verdienen.
 
Ah nice! Goeie timing, want woensdag Plaid ophalen.
In die andere thread* stond: when the update was finished, it shows "Park Assist unavailable" but after rebooting, it works!

*) Tesla Vision Updated
Ik heb die van mij afgelopen woensdag opgehaald.... wat een apparaat. Was al wat gewend met een model S als vorige auto, maar dit is weer een nieuwe ervaring. Los van het acceleratie geweld ben ik vooral erg blij met de grote voorruit! Nooit gedacht dat het zo'n ruimtelijk gevoel zou geven (nogmaals eerder een S gereden).
Kortom: one happy camper!
 

Attachments

  • IMG_1667.jpeg
    IMG_1667.jpeg
    549.5 KB · Views: 51
  • IMG_1668.jpeg
    IMG_1668.jpeg
    538.7 KB · Views: 60
Ah nice! Goeie timing, want woensdag Plaid ophalen.
In die andere thread* stond: when the update was finished, it shows "Park Assist unavailable" but after rebooting, it works!

*) Tesla Vision Updated
Had ik inderdaad ook. Reset van boordcomputer fixt het.

Werkt redelijk irritant, vooral het geluidssignaal. Schat de omgeving véél te krap in (rode lijn op de auto wanneer je nog 20-30cm speling hebt), en geluidssignalen worden gespamd (bijv bij inrit parkeergarage).

Dit laatste (geluid) kun je overigens geheel uitzetten.

Overall een sprong terug in de tijd 😣
 
Had ik inderdaad ook. Reset van boordcomputer fixt het.

Werkt redelijk irritant, vooral het geluidssignaal. Schat de omgeving véél te krap in (rode lijn op de auto wanneer je nog 20-30cm speling hebt), en geluidssignalen worden gespamd (bijv bij inrit parkeergarage).

Dit laatste (geluid) kun je overigens geheel uitzetten.

Overall een sprong terug in de tijd 😣
Hilarisch om dit soort reacties te lezen,

Het is vernieuwing, daarbij is software zo gigantisch veel meer mogelijk , ze (Tesla) heeft gewoon het lef om snelle iteraties de hardware door te ontwikkelen, de software komt wel met de tijd.
 
  • Love
Reactions: Dikkie Dik
Hilarisch om dit soort reacties te lezen,

Het is vernieuwing, daarbij is software zo gigantisch veel meer mogelijk , ze (Tesla) heeft gewoon het lef om snelle iteraties de hardware door te ontwikkelen, de software komt wel met de tijd.

Bovendien is het met USS niet anders.

Op 20-30 cm gaat de auto ook STOP!! gillen 😁

Voordeel met Vision-Software approach is -zoals jij ook aangeeft- dat daar waarschijnlijk méér verbetering te behalen valt.
 
Bij ons werkt de park assist maar gedeeltelijk... als je achteruit naar een object rijd - geeft hij met lijnen aan hoe ver het is - maar geen geluidsignaal.
Vooruit doet-ie het niet.... je kan tot 5 cm van je garagepoort rijden - en voor onze MX is er geen probleem...

Zal hem eens rebooten en kijken in de opties voor het geluid...

20230613_192045.jpg
 
Bij ons werkt de park assist maar gedeeltelijk... als je achteruit naar een object rijd - geeft hij met lijnen aan hoe ver het is - maar geen geluidsignaal.
Vooruit doet-ie het niet.... je kan tot 5 cm van je garagepoort rijden - en voor onze MX is er geen probleem...

Zal hem eens rebooten en kijken in de opties voor het geluid...

View attachment 946639
Bij mij gaat ie redelijk goed, alleen kanten op.
Kan beter (minder voorzichtig, veel bliepjes) maar zal vast verder verbeteren komende tijd. Vind het wel knappe techniek.