Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
ik vraag me af: ben ik de enige die de combi van donkere exterieur kleur (bijv deze blauw) in combinatie met chromen raamlijsten en zilver lichtmetalen wielen veel mooier vind dan wielen en raamlijsten (standaard) zwart? ik had dat zelf graag als optie gehad
Ja, de enige 😂 heerlijk dit toch:
IMG_3655.jpeg
 
Wat vragen over de refresh model S (excuses als het ergens al beantwoord is):

1. Automatische ontwaseming niet beschikbaar op model S? Op model 3/y zag ik wel bij voorverwarmen vanuit app de ontwaseming ook starten. Bij de S niet, altijd handmatig starten.
2. De linkerkant van het dashboard scherm is altijd leeg (tenzij je navigatie aanzet). Op de 2019 model S kon je radio, bandenspanning, ritinfo etc zien. Hoe zet je dat aan?
3. Bij de verbinding van het dashboard naar de voorruit zit een flinke opening, zie ook de isolatiefoam eruit steken. Tesla zegt dat het normaal is, maar dat kan toch bijna niet?
4. Het neerklappen van de achterbank zou automatisch moeten zijn zover ik weet, echter als ik op de knoppen druk vanuit trunk (of op de stoelen zelf), hoor ik wel een geluid maar er gebeurd niks. Moet je nog iets aanzetten/specifiek doen om te laten werken?
5. Als ik de auto ontgrendel, net wegrijd, of scherpe bocht maak hoor ik een soort harde klik. Is dat normaal?

Verder heb ik via service al verschillende problemen moeten laten oplossen: bandenspanning sensor, GPS probleem, misalignments, voorklep probleem, laadkabelvergrendeling defect, laadklep hing los. Begin me wel zorgen te maken dat ik een "rotte appel" heb.

Alvast dank voor de antwoorden!
 
@Rido

1. Is dit niet afhankelijk van de buitentemperatuur?
2. De radio kan je volgens mij verslepen naar de plaats waar je wil. De andere zaken denk ik niet dat je op dat scherm kan krijgen
3. Heb ik ook, ik zie de foam ook een beetje. Maar stoort totaal niet, valt enkel op wanneer de zon er net op schijnt. Kan je bij dat van u mss verduidelijken met een foto?
4. Automatische achterbank denk ik niet. Ik druk op de knoppen en dan kan je zelf de bank neer leggen, maar automatisch gaat dit niet.
5. Geen idee


GPS probleem hebben er meerderen. Die van mij gaat donderdag binnen.
Er zou een interference zijn tussen de GPS ontvanger en de binnen camera. Vervangen van kabel en andere camera zou dit moeten verhelpen.
 
Pff, toch niet eens met de mensen die melding maken dat er geen contact te krijgen is met Tesla. Ik wil de FSD overdracht regelen van mijn oude naar nieuwe auto. Maar ze zijn niet te bereiken. Ze bellen niet terug (en nemen de telefoon niet op), reageren niet of een service request, en reageren ook niet op sms'jes die ze zelf sturen.

Toch apart voor een auto als deze. Donderdag a.s. zou delivery date moeten zijn. Maar zo schiet het niet bepaald op.

Iemand nog een idee voor een kanaal waar wel naar je geluisterd wordt?
 
Mailtje naar [email protected] waarin je aangeeft dat je de auto niet in ontvangst neemt voordat je de bevestiging hebt dat FSD wordt overgezet? Of al geprobeerd?
Tnx.. toevallig net gebelt door Tesla met de vraag of ik mijn afspraak wil bevestigen. Duidelijk gemaakt dat de afspraak alleen doorgaat als FSD overgezet is.

De persoon aan de lijn had geen idee hoe dat moest. Dat zal vast de oorzaak zijn van waarom er geen reactie komt. Hij ging het uitzoeken. Ben benieuwd.
 
Toevallig net gebeld door Tesla met de vraag of ik mijn afspraak wil bevestigen. Duidelijk gemaakt dat de afspraak alleen doorgaat als FSD overgezet is.
De persoon aan de lijn had geen idee hoe dat moest. . . .

Ik ben heel netjes geholpen door Tesla-Zwolle. Ik had de auto niet ingeruild bij Tesla, maar aan een ander verkocht.
Hoe de gang van zaken was, voor jouw informatie:
Ik kreeg (nadat ik ze had gebeld) een email met daarin het bestand: FSD Transferability Los contract.pdf
Daarin stond o.a. (detail voorwaarden weggelaten):
We are pleased to inform you that as a loyal Tesla owner with Full Self Driving (FSD) capability, you may be eligible to participate in our current transfer offer. We appreciate your continued support and dedication to sustainable transportation.
Offer: Receive free FSD capability on any new Tesla vehicle delivered between July 20, 2023 and September 30, 2023 when you forfeit the FSD capability on your current Tesla vehicle. Subject to the below terms and conditions.
Terms & Conditions
In order to be eligible for the offer, you must:
1. Be the legal and registered owner of a Tesla vehicle that currently has FSD capability included at the time of delivery of the new Tesla vehicle (the “Donor Vehicle”). Your current vehicle cannot be the subject of a pending cancellation or buyback request.
Those on an Operational Lease with third-party Lease and Fleet Management companies are ineligible, unless they first purchase the vehicle from the leasing company.
2. Order your new titled Tesla vehicle (the “New Vehicle”) without the FSD capability option and take delivery of the New Vehicle between July 20,2023 and September 30, 2023. You acknowledge and agree that the FSD capability option will not be reflected on the final invoice of the New Vehicle.
3. Accept the forfeiture of the FSD capability on the Donor Vehicle by returning this offer in signed form. Alternatively, you can choose to trade-in the Donor Vehicle directly with Tesla when you purchase the New Vehicle. Tesla will remove FSD capability from the Donor Vehicle up to one week before the scheduled delivery date for the New Vehicle. The New Vehicle will be equipped with FSD capability within 24 hours after delivery
. . .

By signing and returning this offer to your Tesla Sales Advisor before delivery of your New Vehicle, you agree to the terms and conditions outlined above and forfeit the FSD capability on the Donor Vehicle.

RN or VIN of the New Vehicle of which you are taking delivery and will receive the FSD capability: ___________________
Vehicle Identification Number (VIN) of the Donor Vehicle with forfeited FSD capability: ____________________
I ___________ accept the terms and conditions of this FSD capability offer as stated in this binding acceptance letter.


Nog hieronder je naam opgeven en ondertekenen.
Een kopietje van de ingevulde pdf gemaakt en als pdf ingestuuurd naar de afzender (de Senior Sales Advisor).
De volgende dag was de FSD verdwenen van mijn donor auto. Vijf dagen later de nieuwe auto opgehaald, die toen nog geen FSD had. Dat kwam een dag later.
Al met al een probleemloze overdracht (gisteren op 4 september). :)
 
Last edited:
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Hbrink and Maarten
Ik ben heel netjes geholpen door Tesla-Zwolle. Hoe de gang van zaken was:
Kreeg een email met daarin het bestand: FSD Transferability Los contract.pdf
Daarin stond o.a. (detail voorwaarden weggelaten):
We are pleased to inform you that as a loyal Tesla owner with Full Self Driving (FSD) capability, you may be eligible to participate in our current transfer offer. We appreciate your continued support and dedication to sustainable transportation.
Offer: Receive free FSD capability on any new Tesla vehicle delivered between July 20, 2023 and September 30, 2023 when you forfeit the FSD capability on your current Tesla vehicle. Subject to the below terms and conditions.
Terms & Conditions
In order to be eligible for the offer, you must:
1. Be the legal and registered owner of a Tesla vehicle that currently has FSD capability included at the time of delivery of the new Tesla vehicle (the “Donor Vehicle”). Your current vehicle cannot be the subject of a pending cancellation or buyback request.
Those on an Operational Lease with third-party Lease and Fleet Management companies are ineligible, unless they first purchase the vehicle from the leasing company.
2. Order your new titled Tesla vehicle (the “New Vehicle”) without the FSD capability option and take delivery of the New Vehicle between July 20,2023 and September 30, 2023. You acknowledge and agree that the FSD capability option will not be reflected on the final invoice of the New Vehicle.
3. Accept the forfeiture of the FSD capability on the Donor Vehicle by returning this offer in signed form. Alternatively, you can choose to trade-in the Donor Vehicle directly with Tesla when you purchase the New Vehicle. Tesla will remove FSD capability from the Donor Vehicle up to one week before the scheduled delivery date for the New Vehicle. The New Vehicle will be equipped with FSD capability within 24 hours after delivery
. . .

By signing and returning this offer to your Tesla Sales Advisor before delivery of your New Vehicle, you agree to the terms and conditions outlined above and forfeit the FSD capability on the Donor Vehicle.

RN or VIN of the New Vehicle of which you are taking delivery and will receive the FSD capability: ___________________
Vehicle Identification Number (VIN) of the Donor Vehicle with forfeited FSD capability: ____________________
I ___________ accept the terms and conditions of this FSD capability offer as stated in this binding acceptance letter.


Nog hieronder je naam opgeven en ondertekenen.
Een kopietje van de ingevulde pdf gemaakt en als pdf ingestuuurd naar de afzender (de Senior Sales Advisor).
De volgende dag was de FSD verdwenen van mijn donor auto. Drie dagen later de nieuwe auto opgehaald, die toen nog geen FSD had. Dat kwam een dag later.
Al met al een probleemloze overdracht. :)
Dat was in 09/2021?
Een regeling/deal kunnen maken met de NL-vestiging? (lees: geen wereldwijde actie....?)
 
Ik heb goede ervaringen met het direct bellen van een vestiging (Duiven en Utrecht) en dan via het menu voor de afdeling verkoop kiezen. Dan krijg ik altijd iemand van het sales team op die locatie aan de lijn. Het nummer is gewoon te vinden via Google, herkenbaar aan de netnummers (in bovenstaande gevallen 030 en 026). Maar ook via het 013-nummer in Tilburg zijn ze te bereiken.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Hbrink and Maarten
Gisteren dan eindelijk de auto in Tilburg op kunnen halen. Aardige mensen, maar het blijft chaotisch daar. Stond niet in het vak waar hij moest staan. Nummer platen er nog niet op. Ze mochten gelijk wat weg polijsten op de hood.
Vandaag al weer in Amsterdam geweest, want merkte eenmaal thuis nog lak probleem op bij achterklep, en een te grote kier op dezelfde plek. Je voelt de afwijking tov de andere kant. Dus 26 september weer paar weken de auto kwijt voor herstel.
Weinig empathie, van een verder alweer aardig persoon.
De auto rijdt goed, interieur tov van vorige 2018 MS een grote verbetering. De geur van nieuw. Super kleur. De fouten geven wel een wat zure nasmaak en ik laat toch met minder ‘trots’ de auto aan anderen zien.
 

Attachments

  • IMG_3441.jpeg
    IMG_3441.jpeg
    331.7 KB · Views: 51
  • IMG_3442.jpeg
    IMG_3442.jpeg
    153.1 KB · Views: 53
De yoke optie kost nu 1000€.
Het zou gaan om de vernieuwde versie met betere materialen. Ik sta reeds enkele maanden op de lijst voor deze verbeterde versie omdat mijn yoke zeer snel slijtage sporen had.
View attachment 971627
Ik zou sws terug gaan voor een Yoke. Is veel prettiger rijden, om dan nog niet te spreken over de uitstraling.
Mijn yoke heeft nog nergens slijtage sporen.