Vandaag de Plaid Ultra Red opgehaald. Wat een gave, diepe kleur! Zeker in zonlicht maar ook, zoals hieronder, in de schaduw. Geen zorgen, ik heb een separate parkeerplek waar niemand er een portier tegenaan kan gooien.
View attachment 975656
View attachment 975671
De aflevering ging redelijk soepel. Alles nauwkeurig nagelopen op afwijkende panel gaps maar hij zit heel degelijk in elkaar. Ik vond één putje in de lak van de front fender - de auto heeft een hele reis achter de rug, dus niet heel raar - en dat is ter plekke verholpen. Dat duurde maar een kwartiertje.
De Plaid rijdt geweldig, en met de vering op de comfortstand is hij beter geveerd dan mijn oude P100D (beide 21 inch). Het bereik is 25% vooruit gegaan. Bij 100% lading geeft de P100D 450 km aan, de Plaid geeft exact hetzelfde bereik aan bij slechts 80% lading.
Ondanks dat ik hem nog niet echt op de staart heb getrapt heb ik mogelijk toch al een snelheidsboete aan mijn broek hangen van een van de flitspalen in de omgeving van het aflevercentrum in Tilburg. De snelheidsmeter stond namelijk nog op miles ipv kilometers en het duurde even voordat ik doorhad waarom iedereen op die 80 km-weg 50 reed terwijl ik met 60-65 nog ver onder de limiet dacht te zitten. Dat was dus in werkelijkheid 100 km per uur
Aan de yoke ben ik al helemaal gewend (dat was ook al het geval bij de proefritten) en de knipperlichten op het stuur werken heel prettig. Fijn ook dat die automatisch uitgaan wanneer je van baan bent gewisseld.
Minpuntje: het ontbreken van een fysieke knop voor het handschoenenkastje. En ik mis een key fob om trunk en frunk vanaf afstand te kunnen openen. Ik probeer er eentje te regelen via iemand in de VS (nog niet leverbaar in Europa) maar helaas is die daar momenteel uitverkocht in de shop.
Ik zit alleen nog te dubben over een coating om de lak mooi te houden. Doen of niet? Glas, ceramic of iets anders? En waar dan (in midden Nederland)? Ik houd me aanbevolen voor tips.