Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik overwoog PPF, maar da’s een wrap en ervaring met wat er gebeurt als je die niet elke 2 jaar vervangt. Dan maar terug voor keramische coating gegaan.

ik ben fervent gebruiker van ‘inklappen’ en ‘uitklappen‘ om de spiegels te bedienen bij het in- en uitrijden van de nauwe garage.

En voor de frunk heb ik inderdaad via de Tesla webshop een keyfob besteld toen ik in Noord-Amerika was afgelopen zomer. Die keyfob werkte overigens ook goed op de Model Y huurwagen, zodat je niet telkens met dat RFID pasje moet zwaaien.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Al weer zo’n 10 jaar geleden heb ik er Modesta op laten zetten.
Was niet goedkoop, maar is mij erg goed bevallen.
Alleen niet in midden Nederland, maar bij Ride & Shine; dat zit nu in Moordrecht.
Hoewel ik niet zo’n fanatieke autowasser ben, krijg ik nu na 10 jaar -als ik hem gewassen heb- nog steeds opmerkingen dat hij er bijna als nieuw uitziet.
Exact hetzelfde hier, maar dan Opticoat pro ipv Modesta. Niet bij Ride&Shine, maar bij een zelstandige detailer. Nog steeds prchtig na wassen.
 
Vandaag de Plaid Ultra Red opgehaald. Wat een gave, diepe kleur! Zeker in zonlicht maar ook, zoals hieronder, in de schaduw. Geen zorgen, ik heb een separate parkeerplek waar niemand er een portier tegenaan kan gooien.


View attachment 975656

View attachment 975671

De aflevering ging redelijk soepel. Alles nauwkeurig nagelopen op afwijkende panel gaps maar hij zit heel degelijk in elkaar. Ik vond één putje in de lak van de front fender - de auto heeft een hele reis achter de rug, dus niet heel raar - en dat is ter plekke verholpen. Dat duurde maar een kwartiertje.

De Plaid rijdt geweldig, en met de vering op de comfortstand is hij beter geveerd dan mijn oude P100D (beide 21 inch). Het bereik is 25% vooruit gegaan. Bij 100% lading geeft de P100D 450 km aan, de Plaid geeft exact hetzelfde bereik aan bij slechts 80% lading.

Ondanks dat ik hem nog niet echt op de staart heb getrapt heb ik mogelijk toch al een snelheidsboete aan mijn broek hangen van een van de flitspalen in de omgeving van het aflevercentrum in Tilburg. De snelheidsmeter stond namelijk nog op miles ipv kilometers en het duurde even voordat ik doorhad waarom iedereen op die 80 km-weg 50 reed terwijl ik met 60-65 nog ver onder de limiet dacht te zitten. Dat was dus in werkelijkheid 100 km per uur :eek:

Aan de yoke ben ik al helemaal gewend (dat was ook al het geval bij de proefritten) en de knipperlichten op het stuur werken heel prettig. Fijn ook dat die automatisch uitgaan wanneer je van baan bent gewisseld.

Minpuntje: het ontbreken van een fysieke knop voor het handschoenenkastje. En ik mis een key fob om trunk en frunk vanaf afstand te kunnen openen. Ik probeer er eentje te regelen via iemand in de VS (nog niet leverbaar in Europa) maar helaas is die daar momenteel uitverkocht in de shop.

Ik zit alleen nog te dubben over een coating om de lak mooi te houden. Doen of niet? Glas, ceramic of iets anders? En waar dan (in midden Nederland)? Ik houd me aanbevolen voor tips.

Ik miste eerst de keyfob ook, maar ik heb een Apple Watch en daar draai ik de app WatchLa op en dan is de frunk/trunk met 1 tikje op mijn horloge open.
Daarom geen werk meer gemaakt van het zoeken naar een keyfob.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Ik miste eerst de keyfob ook, maar ik heb een Apple Watch en daar draai ik de app WatchLa op en dan is de frunk/trunk met 1 tikje op mijn horloge open.
Daarom geen werk meer gemaakt van het zoeken naar een keyfob.
Ik heb WatchForTesla maar daar zit nog altijd een vertraging op. En je moet nog altijd de app eerst openen.
 
Ik heb WatchForTesla maar daar zit nog altijd een vertraging op. En je moet nog altijd de app eerst openen.
Een korte vertraging soms wel inderdaad, maar ik heb op mijn horloge de widget dat ik alleen het hoekje aantik en dan meteen op de frunk kan tikken.
Maar goed ieder heeft andere wensen/voorkeuren natuurlijk.

Ik vind het gebruik van mijn telefoon als sleutel wel echt ideaal, maar soms heeft die ook wel eens nukken en dan sta ik meerdere malen te zwaaien met mijn telefoon voordat de auto een keer reageert en ontgrendeld.
 
Vandaag de Plaid Ultra Red opgehaald. Wat een gave, diepe kleur! Zeker in zonlicht maar ook, zoals hieronder, in de schaduw. Geen zorgen, ik heb een separate parkeerplek waar niemand er een portier tegenaan kan gooien.


View attachment 975656

View attachment 975671

De aflevering ging redelijk soepel. Alles nauwkeurig nagelopen op afwijkende panel gaps maar hij zit heel degelijk in elkaar. Ik vond één putje in de lak van de front fender - de auto heeft een hele reis achter de rug, dus niet heel raar - en dat is ter plekke verholpen. Dat duurde maar een kwartiertje.

De Plaid rijdt geweldig, en met de vering op de comfortstand is hij beter geveerd dan mijn oude P100D (beide 21 inch). Het bereik is 25% vooruit gegaan. Bij 100% lading geeft de P100D 450 km aan, de Plaid geeft exact hetzelfde bereik aan bij slechts 80% lading.

Ondanks dat ik hem nog niet echt op de staart heb getrapt heb ik mogelijk toch al een snelheidsboete aan mijn broek hangen van een van de flitspalen in de omgeving van het aflevercentrum in Tilburg. De snelheidsmeter stond namelijk nog op miles ipv kilometers en het duurde even voordat ik doorhad waarom iedereen op die 80 km-weg 50 reed terwijl ik met 60-65 nog ver onder de limiet dacht te zitten. Dat was dus in werkelijkheid 100 km per uur :eek:

Aan de yoke ben ik al helemaal gewend (dat was ook al het geval bij de proefritten) en de knipperlichten op het stuur werken heel prettig. Fijn ook dat die automatisch uitgaan wanneer je van baan bent gewisseld.

Minpuntje: het ontbreken van een fysieke knop voor het handschoenenkastje. En ik mis een key fob om trunk en frunk vanaf afstand te kunnen openen. Ik probeer er eentje te regelen via iemand in de VS (nog niet leverbaar in Europa) maar helaas is die daar momenteel uitverkocht in de shop.

Ik zit alleen nog te dubben over een coating om de lak mooi te houden. Doen of niet? Glas, ceramic of iets anders? En waar dan (in midden Nederland)? Ik houd me aanbevolen voor tips.
Zelf ook goede ervaringen bij Ride and Shine uit Moordrecht. De Tesla na 5 jaar weer laten behandelen en de rode lak is weer als nieuw.
 
Misschien is deze vraag al eens ergens gepasseerd, maar heb ze niet onmiddellijk teruggevonden.

Klopt het dat de nieuwe achterbank van de S meer een 2+1 is dan een 3-zits? Onze "oude" S had 3 OK plaatsen achteraan door de vrij platte achterbank, maar ik meen me te herinneren dat de refresh meer een bult heeft in het midden?

Iemand met een S en 3 kinderen?
 
Misschien is deze vraag al eens ergens gepasseerd, maar heb ze niet onmiddellijk teruggevonden.

Klopt het dat de nieuwe achterbank van de S meer een 2+1 is dan een 3-zits? Onze "oude" S had 3 OK plaatsen achteraan door de vrij platte achterbank, maar ik meen me te herinneren dat de refresh meer een bult heeft in het midden?

Iemand met een S en 3 kinderen?
Klopt. In het midden zitten voor langere ritten , lijkt niet echt aangenaam op de achterbank van de refresch model S
 
Ok, bestelling is geplaatst! Model X Plaid, ultra red, wit interieur.

Nu zie ik bij de 'snel te leveren' auto's een zeflde spec staan maar dan met creme interieur ipv wit. Dus ik dacht, misschien wel als de bestelde zoveel langer gaat duren. Maar hoeveel langer?

Ik heb toen gebeld met Tesla met de vraag of ze iets kunnen zeggen over levertijd maar dat lukt niet (behalve dat de website bij bestelling september / oktober aangeeft). Hij moet blijkbaar of nog geproduceerd worden of hij is onderweg en moet nog worden gekoppeld.

Iemand hier die obv ervaring of aanvullende info die iets zinnigs kan zeggen of het reeel is dat mijn spec's - terwijl ie nu niet leverbaar is - ergens dit jaar geleverd gaat worden?

Ben benieuwd!
 
Ok, bestelling is geplaatst! Model X Plaid, ultra red, wit interieur.

Nu zie ik bij de 'snel te leveren' auto's een zeflde spec staan maar dan met creme interieur ipv wit. Dus ik dacht, misschien wel als de bestelde zoveel langer gaat duren. Maar hoeveel langer?

Ik heb toen gebeld met Tesla met de vraag of ze iets kunnen zeggen over levertijd maar dat lukt niet (behalve dat de website bij bestelling september / oktober aangeeft). Hij moet blijkbaar of nog geproduceerd worden of hij is onderweg en moet nog worden gekoppeld.

Iemand hier die obv ervaring of aanvullende info die iets zinnigs kan zeggen of het reeel is dat mijn spec's - terwijl ie nu niet leverbaar is - ergens dit jaar geleverd gaat worden?

Ben benieuwd!
In ieder geval een mooie combinatie.
 
Vandaag mijn Model S mogen gaan ophalen. Het is onze 3e Tesla nu, en deze keer hebben we (volgens ons) echt pech met de wagen.
  • 2 blutsen in de wagen (kleintjes, maar toch, het is een nieuwe wagen)
  • Over heel de wagen zit er hier en daar stofdeeltjes onder de lak. De persoon van delivery liet de auto wel meteen polieren, maar stof onder de lak krijg je er zo niet uit natuurlijk...
  • Kras op 1 van de koplampen
  • Kras op de buitenkant voorruit (op zwart gekleurde deel dus heel zichtbaar)
  • Grote kras op binnenkant van voorruit
  • Kras op 1 van de velgcovers (19" wielen)
  • Piano zwart deel dat over de breedte van de koffer loopt met letters TESLA erop hangt los langs 1 kant en de andere kant lijkt elk moment los te kunnen komen
  • Zwarte trim aan passagiersdeur is een stuk lak kwijt (is dus als een wit stipje zichtbaar)
  • Er waren witte (stift?) markeringen op de zwarte diffuser (of hoe dat ook heet), dit hebben ze er met alcohol wel meteen afgekregen zonder sporen.
  • Houten schuifje in interieur is volledig bekrast, en hoor je ook echt schuren als je het open of toe doet
  • Kras op de armsteun van passagier
  • olie? vlekken op gordel achterbank (lijkt op olie of vet-vlekken)
  • kreuk in de rugleuning van 1 van de zitplaatsen achteraan (alsof de stof niet strak getrokken is geweest voor ze vastgestitched werd
Deze punten werden allemaal mooi genoteerd door de delivery persoon, heb er dan ook vertrouwen in dat ze dit wel zullen oplossen (gewoon een bummer dat ik er waarschijnlijk heel wat tijd mee zal verliezen)

Echter wat me bij aflevering niet was opgevallen maar wat me ook niet echt lijkt te kloppen is het volgende. Alle rubberen seals (rond portieren, glazen dak, frunk, ...) lijken veel imperfecties te hebben. Ze starten bvb. mooi achter de ruit, maar iets hoger steken ze over de ruit etc. Of bij de frunk ligt de rubberen seal langs 1 kant mooi onder de panelen, maar de andere kant steekt die er bovenuit. Mijn vraag is dus naar huidige Model S (refresh) owners, of dit "normaal" is (zie foto's)


BAB40578-3C81-4603-AE38-7666B515E46F_1_102_o.jpeg
F52541DF-24FA-40AF-8B5A-57ACC0329835_1_102_o.jpeg
1C433376-8366-48E2-8BA2-A88445E8F887.jpeg
1C2B3A31-CD1C-4AC1-9D9F-28F789E25E19.jpeg
 
Vervelend rijtje. Herkenbaar van de lak, al kon er bij mij veel direct worden weggehaald met polijsten. Die rubbers lijken mij niet zo te horen.

Oh, en dan welkom in de wachtkamer voor het oplossen van de bevindingen. Ik zit er al 14 dagen en heb nog niet eens een eerste reactie gehad van mijn service request. Alleen de melding dat het extreem druk is
 
Is er nog iemand die het best ironisch vindt dat Tesla het stukgaan van LED-lampen normaal vindt, maar dat het blijkbaar wel één van de eerste punten is waar ze naar kijken voor de gegarandeerde restwaarde. Het lijkt wel alsof ze weten dat ze bij bijna elke auto het te betalen bedrag omlaag kunnen halen omdat hun eigen lampen het toch niet lang volhouden.
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?