Zal deze titel aandacht trekken? Denk het wel anders had je dit niet gelezen.
Ik heb mijn X nu net een jaar en ondertussen zijn de voor aandrijfassen al 2 keer vervangen. Nu is er een nieuwe versie ingebouwd. De foto's zijn nog van de oude versie met iets meer dan 20k km erop.
Ik rij standaard op laag ik heb alleen als het moet iets hoger geprogrammeerd. Het is lekker om de kracht zo nu en dan eens te voelen maar ik ben geen stoplicht sprinter.
Ik heb deze aandrijfassen meegevraagd en ook zonder probleem mee gekregen.
De linkerkant zit aan het differentieel en de rechterkant aan het wiel.
Aangezien de aandrijfassen bij het inveren korter moeten worden is de kant van het differentieel een stuk samendrukbaar.
Bij deze aandrijfas was de steek-as al uit de homokineet getrokken waardoor het uitelkaar halen voor mij iets makkelijker werd.
Ik ben begonnen met de wielkant van de aandrijfas.
Hierbij de aanzicht vanaf de steek-as naar de homohikneet.
Voor degene die niet weet hoe het werkt:
De steek-as (het middelste gedeelte van de bovenste foto) steekt in het gat in het sterwiel. De steek-as geeft de aandrijfkracht door aan het sterwiel en die geeft doormiddel van de kogels de kracht door aan de buitenkant die weer met het wiel verbonden is.
Hier volgen een paar foto's van de slijtage die ik gevonden heb. je kunt het zien maar niet voelen dus eigenlijk valt het me wel mee.
Alle onderdelen van de homokineet bij elkaar.
Vervolgens de andere kant en die is dus ook anders omdat die ook het lengte verschil moet kunnen opvangen.
Het zat allemaal nog goed in het vet. Al vond ik deze vet wel dun. Hel lijkt op wiellager vet maar het is wel dunner.
Eigenlijk zijn het dus 3 wielen die in een huis met langwerpige sleuven zitten.
Diep in het huis zit nog wat onaangeroerd vet en dat is duidelijk dikker meer als gewoon wiellager vet.
Ook hier is slijtage zichtbaar maar niet voelbaar dus dat zal wel niet het tril en lawaai probleem veroorzaken.
Je mag maar 10 foto's in 1 post zetten dus ga ik in de volgende verder.
Ik heb mijn X nu net een jaar en ondertussen zijn de voor aandrijfassen al 2 keer vervangen. Nu is er een nieuwe versie ingebouwd. De foto's zijn nog van de oude versie met iets meer dan 20k km erop.
Ik rij standaard op laag ik heb alleen als het moet iets hoger geprogrammeerd. Het is lekker om de kracht zo nu en dan eens te voelen maar ik ben geen stoplicht sprinter.
Ik heb deze aandrijfassen meegevraagd en ook zonder probleem mee gekregen.
De linkerkant zit aan het differentieel en de rechterkant aan het wiel.
Aangezien de aandrijfassen bij het inveren korter moeten worden is de kant van het differentieel een stuk samendrukbaar.
Bij deze aandrijfas was de steek-as al uit de homokineet getrokken waardoor het uitelkaar halen voor mij iets makkelijker werd.
Ik ben begonnen met de wielkant van de aandrijfas.
Hierbij de aanzicht vanaf de steek-as naar de homohikneet.
Voor degene die niet weet hoe het werkt:
De steek-as (het middelste gedeelte van de bovenste foto) steekt in het gat in het sterwiel. De steek-as geeft de aandrijfkracht door aan het sterwiel en die geeft doormiddel van de kogels de kracht door aan de buitenkant die weer met het wiel verbonden is.
Hier volgen een paar foto's van de slijtage die ik gevonden heb. je kunt het zien maar niet voelen dus eigenlijk valt het me wel mee.
Alle onderdelen van de homokineet bij elkaar.
Vervolgens de andere kant en die is dus ook anders omdat die ook het lengte verschil moet kunnen opvangen.
Het zat allemaal nog goed in het vet. Al vond ik deze vet wel dun. Hel lijkt op wiellager vet maar het is wel dunner.
Eigenlijk zijn het dus 3 wielen die in een huis met langwerpige sleuven zitten.
Diep in het huis zit nog wat onaangeroerd vet en dat is duidelijk dikker meer als gewoon wiellager vet.
Ook hier is slijtage zichtbaar maar niet voelbaar dus dat zal wel niet het tril en lawaai probleem veroorzaken.
Je mag maar 10 foto's in 1 post zetten dus ga ik in de volgende verder.
Last edited: