Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • IMG_4763.JPG
    IMG_4763.JPG
    322.1 KB · Views: 218
Last edited:
Ik weet vrijwel zeker dat ik mijn P85 MS op Typical Range had staan. Dan laadde ik, zeker in het begin, 410 Km wanneer de batterij volledig vol was. Als ik de P90D MX op Typical Range zet kom ik niet verder dan 377 Km. Iemand een verklaring?
 
Ik weet vrijwel zeker dat ik mijn P85 MS op Typical Range had staan. Dan laadde ik, zeker in het begin, 410 Km wanneer de batterij volledig vol was. Als ik de P90D MX op Typical Range zet kom ik niet verder dan 377 Km. Iemand een verklaring?

Heb je 22" wielen? Als ik het goed begrepen heb, zou je range 10-15% minder zijn dan de 20" wielen. Zou dit dan niet in de typical range meegenomen zijn? (Aangezien je de wielkeuzes kan instellen op 19-21 bij MS en 20-22 bij MX).
Ook een van de redenen dat ik voor de (koude) winter opteer om de Tsportline 20" te bestellen. Dus als er mensen zijn met dezelfde gedachten. Groupbuy is welkom!;)
 
Heb je 22" wielen? Als ik het goed begrepen heb, zou je range 10-15% minder zijn dan de 20" wielen. Zou dit dan niet in de typical range meegenomen zijn? (Aangezien je de wielkeuzes kan instellen op 19-21 bij MS en 20-22 bij MX).
Ook een van de redenen dat ik voor de (koude) winter opteer om de Tsportline 20" te bestellen. Dus als er mensen zijn met dezelfde gedachten. Groupbuy is welkom!;)

Ja, heb 22" wielen. Maakt dat zoveel uit? Had op de MS 21". Groupbuy 20" meer dan welkom, ik wil 20" in de winter vanwege de winterbanden.
 
Ik ga graag een stukje MTBen of fietsen, dus de trekhaak is voor mij iets wat ik vaak ga gebruiken.
Bij mijn vorige auto, had ik een elektrisch uitklapbare. Dus knopje indrukken, kogel komt onder de auto uit, even met de voet er tegen om te vergrendelen en klaar. pak um beet 30 seconden.

Dan de MX, wat heb je nodig:
- (werkplaats) handschoenen MT 10, maat is natuurlijk voor iedereen anders.
- een deken
- platte schroevendraaier 5mm

Als eerste moet je de aerodynamisch afdekking (plastic kapje) verwijderen.
Door met de schroevendraaier de 2 dopjes los te klikken.image.jpeg

Met wat wringen krijg je de afdekkap los.
Vervolgens de beschemdop uit de trekhaakadapter halen.
Daarna de trekhaak met de draaiknop en sleuteltje ontgrendelen, vervolgens de trekhaak in de trekhaakadapter steken en met sleuteltje vergrendelen.

De electrische aansluiting is 13 polig, dus in dit geval had ik een adapter nodig naar 7 polig.
image.jpeg

En het resultaat:
image.jpeg

Al met al prima als je eens per jaar met een sleurhut weg wil, maar iedere week is het toch een hoop gehannes.
Mijn cijfer: 4-
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    304.1 KB · Views: 165
Mijn ervaring met het ultra high fidelity geluidspakket:

Als eerste, ik heb bewust nog geen FLAC of Lossless files via USB geluisterd. Heb het voorlopig gehouden bij:
- FM radio
- DAB radio
- Tunein
- Spotify

Waarom; omdat 90% dit gebruikt zal worden.

De interface werkt prima, behalve de DAB, die vind ik wat onduidelijk, je moet maar weten dat je op 11C de commerciële zenders vindt ed.

Wat heb ik beluisterd, alles tussen kinderen voor kinderen en tracks opgenomen in Sheffield Lab. Home Page

Als eerste Dolby uit en de 3! schuifjes op nul.

Staging & Imaging:
image.jpeg

Even een afbeelding van wat IK graag wil.
Alle instrumenten op het puntje van de Frunk, en duidelijk afzonderlijk geplaatst.
Dit wordt prima weergegeven. Er is een duidelijke plaatsing van instrumenten en stemmen.

Op lagere volumes blijft alles op zijn plaats, bij 11 wordt het minder.

Dynamiek, is ook dik in orde, sub, maar dit is subjectief, blijft achter.

Mijn cijfer: een hele dikke 8.

Droom wel al over 6 JL audio subwoofertjes, die je perfect kwijt kunt..
Wordt vervolgd
 
  • Like
  • Informative
Reactions: GVTesla and FrankNL
  • Informative
Reactions: Noelis
Heb je 22" wielen? Als ik het goed begrepen heb, zou je range 10-15% minder zijn dan de 20" wielen. Zou dit dan niet in de typical range meegenomen zijn? (Aangezien je de wielkeuzes kan instellen op 19-21 bij MS en 20-22 bij MX).
Ook een van de redenen dat ik voor de (koude) winter opteer om de Tsportline 20" te bestellen. Dus als er mensen zijn met dezelfde gedachten. Groupbuy is welkom!;)

Ja ik wil ook wel de 20 Inch Tsportslin velgen. Heb ze wel al in december nodig.
 
Ik ga graag een stukje MTBen of fietsen, dus de trekhaak is voor mij iets wat ik vaak ga gebruiken.
Bij mijn vorige auto, had ik een elektrisch uitklapbare. Dus knopje indrukken, kogel komt onder de auto uit, even met de voet er tegen om te vergrendelen en klaar. pak um beet 30 seconden.

Dan de MX, wat heb je nodig:
- (werkplaats) handschoenen MT 10, maat is natuurlijk voor iedereen anders.
- een deken
- platte schroevendraaier 5mm

Als eerste moet je de aerodynamisch afdekking (plastic kapje) verwijderen.
Door met de schroevendraaier de 2 dopjes los te klikken.View attachment 193995

Met wat wringen krijg je de afdekkap los.
Vervolgens de beschemdop uit de trekhaakadapter halen.
Daarna de trekhaak met de draaiknop en sleuteltje ontgrendelen, vervolgens de trekhaak in de trekhaakadapter steken en met sleuteltje vergrendelen.

De electrische aansluiting is 13 polig, dus in dit geval had ik een adapter nodig naar 7 polig.
View attachment 193996

En het resultaat:
View attachment 193997

Al met al prima als je eens per jaar met een sleurhut weg wil, maar iedere week is het toch een hoop gehannes.
Mijn cijfer: 4-
Zou je ook eens een foto kunnen maken hoe de trekhaak er uit ziet, gewoon op de auto.
 
Mijn ervaring met het ultra high fidelity geluidspakket:

Als eerste, ik heb bewust nog geen FLAC of Lossless files via USB geluisterd. Heb het voorlopig gehouden bij:
- FM radio
- DAB radio
- Tunein
- Spotify

Waarom; omdat 90% dit gebruikt zal worden.

De interface werkt prima, behalve de DAB, die vind ik wat onduidelijk, je moet maar weten dat je op 11C de commerciële zenders vindt ed.

Wat heb ik beluisterd, alles tussen kinderen voor kinderen en tracks opgenomen in Sheffield Lab. Home Page

Als eerste Dolby uit en de 3! schuifjes op nul.

Staging & Imaging:
View attachment 194004
Even een afbeelding van wat IK graag wil.
Alle instrumenten op het puntje van de Frunk, en duidelijk afzonderlijk geplaatst.
Dit wordt prima weergegeven. Er is een duidelijke plaatsing van instrumenten en stemmen.

Op lagere volumes blijft alles op zijn plaats, bij 11 wordt het minder.

Dynamiek, is ook dik in orde, sub, maar dit is subjectief, blijft achter.

Mijn cijfer: een hele dikke 8.

Droom wel al over 6 JL audio subwoofertjes, die je perfect kwijt kunt..
Wordt vervolgd


had niet verwacht dat iemand die een model X heeft nu in eens terug wil naar een bmw met 3 speakers! :)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Ik ga graag een stukje MTBen of fietsen, dus de trekhaak is voor mij iets wat ik vaak ga gebruiken.
Bij mijn vorige auto, had ik een elektrisch uitklapbare. Dus knopje indrukken, kogel komt onder de auto uit, even met de voet er tegen om te vergrendelen en klaar. pak um beet 30 seconden.

Dan de MX, wat heb je nodig:
- (werkplaats) handschoenen MT 10, maat is natuurlijk voor iedereen anders.
- een deken
- platte schroevendraaier 5mm

Als eerste moet je de aerodynamisch afdekking (plastic kapje) verwijderen.
Door met de schroevendraaier de 2 dopjes los te klikken.View attachment 193995

Met wat wringen krijg je de afdekkap los.
Vervolgens de beschemdop uit de trekhaakadapter halen.
Daarna de trekhaak met de draaiknop en sleuteltje ontgrendelen, vervolgens de trekhaak in de trekhaakadapter steken en met sleuteltje vergrendelen.

De electrische aansluiting is 13 polig, dus in dit geval had ik een adapter nodig naar 7 polig.
View attachment 193996

En het resultaat:
View attachment 193997

Al met al prima als je eens per jaar met een sleurhut weg wil, maar iedere week is het toch een hoop gehannes.
Mijn cijfer: 4-

Dank! Precies waarvoor dit topic is!

Ga zelf ook graag fietsen en heb dezelfde fietsendrager als jou en zometeen ook de X...maar als ik het zo hoor blijft de trekhaak uit staan en ga ik die niet telkens eraan en eraf halen...ben ook benieuwd hoe het eruit ziet zonder drager :)
 
Inmiddels heb ik mij Sig. X nu 2,5 week. En tot volle tevredenheid!
Afgelopen week is de auto gewrapt (Dark Satin Grey van 3M). Ziet er echt fantastisch uit en ik ben er erg blij mee.
Ik rij niet zo heel veel. De teller staat nu op ca. 800km. (ca. 18.000 per jaar incl. vakanties).
Inmiddels al heel veel bekjjks gekregen, met name om zaterdag bij de hockey- en voetbalclubs. De hockeyteams van m'n dochters willen maar wat graag meerijden.
A.s. donderdag naar München met 4 man (Oktoberfesten). Dan kan ik de lange afstand eens goed 'testen' en ervaren. Wel merk ik dat mijn verbruik ca. 20% hoger ligt dan bij mijn S. Nu gem. ca. 240 W/km.
Ik overweeg wel om in januari naar een P100DL versie te gaan. Niet omdat het moet, maar wel omdat ik het leuk vind en graag 'bij' wil blijven ...
 
  • Like
Reactions: ebullio and S-19910