Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
De logica van het bewegen van de stoelen op de middenrij is me nog steeds een raadsel. Ook met de gordel ingeklikt meldt de auto dat de stoel onveilig is wanneer deze iets te ver naar voren is geschoven. Terwijl er qua ruimte prima iemand zou kunnen zitten. Als ik hem voldoende naar achter beweeg om de melding te laten verdwijnen dan heeft mijn 5-jarige op de derde rij bijna geen plek voor zijn voeten.

Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om de stoel een bepaalde positie te laten onthouden, zodat je na instappen kort op de pijl achteruit kunt drukken en de stoel dan terug gaat naar de ingestelde 'preset'.

Maarten

Heb je al geprobeerd om de stoelen van de tweede zitrij met de knoppen aan de stoelen zelf naar voor te zette ipv via het scherm? Via het scherm blijft hij die melding heel lang geven, maar met de knoppen aan de stoelen zelf kan je de middenrij normaal wel wat naar voor zetten zonder dat hij die melding geeft. Heeft niets te maken met de gordels. Met de knoppen aan de stoelen kan je de middenrij wel niet zo ver naar voor zetten als via het scherm, maar ze kunnen wel zo blijven staan om te rijden, ook met iemand op de stoel.
 
ik had vandaag een storing aan mijn laadklepje. ik wou de auto wassen en toen ik begon ging het laadklepje vanzelf open om vervolgens niet meer dicht te willen. Als ik op sluiten drukte ging hij 5 seconden dicht om vervolgens weer open te gaan.
Uiteindelijk hulplijn gebeld en na dat we de auto compleet hadden uitgeschakeld was het opgelost

:D Een auto die protesteert omdat hij niet gewassen wil worden, een 1 aprilgrap van Tesla? :cool:
 
Heb je al geprobeerd om de stoelen van de tweede zitrij met de knoppen aan de stoelen zelf naar voor te zette ipv via het scherm? Via het scherm blijft hij die melding heel lang geven, maar met de knoppen aan de stoelen zelf kan je de middenrij normaal wel wat naar voor zetten zonder dat hij die melding geeft. Heeft niets te maken met de gordels. Met de knoppen aan de stoelen kan je de middenrij wel niet zo ver naar voor zetten als via het scherm, maar ze kunnen wel zo blijven staan om te rijden, ook met iemand op de stoel.
Lijkt iets uit te maken, inderdaad, maar niet voldoende. De stoel moet zo ver naar achteren (als je van de melding af wilt) dat er op de derde rij geen plek is voor een kinderstoel met uitstekende benen en voetjes. Ik ga het SeC inderdaad maar eens vragen.
 
Uit ervaring met mijn Model S kan ik zeggen dat het daarmee al uiterst krap is bij de ANAC wasstraat die ik gebruik. De rechter buitenspiegel wordt door de föhn aan het eind van de wasstraat automatisch ingeklapt (nadat die eerder door de borstels wordt uitgeklapt). Daarom is die spiegel nog steeds gangbaar, terwijl die aan de linkerzijde muurvast zit, dat dan weer wel.
 
  • Funny
Reactions: Gaston
Ik heb dit ook even nagekeken. Ik durf met de X niet in de wasstraat met de uitgeklapte achterspoiler. Dit trekt pas volledig weg als de auto vergrendeld wordt. Dat doe je natuurlijk niet op zo'n automatische rolband.

Dus ik heb me professionele wasproducten aangeschaft en was de X (en de wagen van mijn vrouw natuurlijk ineens ook) nu braafjes op de oprit thuis. Ik voel me terug een tiener van 18 jaar met zijn eerste wagen met polish, wax en sealant producten...

Opletten met de spoiler dus!
 
  • Helpful
Reactions: HerrJones
Wassen bij Washin7 (roosendaal) gaat redelijk goed. Heb het nu keertje of 20 gedaan, maar de spiegel rechts klapt wel telkens uit en weer in.
Het is niet ideaal zo groot...maar wel te doen...

Maar het is en blijft een auto en ga er niet al teveel tijd insteken om hem echt pico bello te maken...daar is de wasstraat te makkelijk voor...en mijn tijd in het weekend weer te kostbaar...
 
Ik was mijn Tesla's al ruim 3 jaar in de wasstraat in Waalwijk, bijl . Nooit een probleem gehad behalve dat ik bij de eerste keer in september 2013 van mijn stoel af ging ivm iets pakken bij de bijrijder stoel en de auto in p vloog toen was de wasstraat over de zeik

Exact hetzelfde gehad...in lichte paniek geprobeerd hem in de N te zetten maar schoot in de R...fijn momentje ;-)
 
Heb de X vanmiddag in Emmen (was daar toevallig) in de wasbox gewassen van De Wasdas. Voelde me een tiener. :) Naderhand, tijdens het stofzuigen van de véle hondenharen, kwam er iemand van de wasstraat naar me toe en heb ik de vrees uitgelegd. Volgens hem rijdt er regelmatig zowel een X als een S door hun wasstraat, dus dat klonk goed. Wellicht behoorlijke verschillende tussen wasstraten.
 
Beste Model X bezitters,

Wij zijn een team van enthousiaste professionals in de film en draaien in de laatste week van april een speculative commercial voor Tesla. Een nep reclame dus, in de volksmond.
Voor deze draaidag zoeken wij voor 4 uurtjes een Model X om te schitteren in de laatste shots. Wij maken dit zonder budget, enkel omdat we zelf groot Tesla fans zijn en Tesla zelf geen commercials maakt. Voor ons dus ook nog eens een kans om online goede zichtbaarheid te krijgen.
Het is een erg creatief script en vertelt een kort verhaal vanuit het perspectief van kinderen. Zou je graag mee willen werken aan dit mooie project en jouw trots laten vereeuwigen op film? Stuur mij even een mailtje ( [email protected] ), dan leg ik het plan wat meer uit en stuur ik het concept toe.

Hopelijk tot snel!

Groet,

Donnya van ziedan.eu