Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer mijn oudste op de 3e zitrij zit (rechts), en de stoel voor hem op de 2e zitrij leeg is (dus ook rechts), dan krijg ik deze melding wanneer ik de X in Drive zet:

"Second Row Seats Unlatched. Occupied seats must be secured [etc]"

Maar die stoel is dus niet occupied.
Wanneer ik de stoel een flink stuk naar achter doe, verdwijnt de melding. Maar dan heeft mijn oudste onnodig weinig ruimte.

Iemand een idee? RTFM?

Maarten

IMG_9078 3.jpg
 
Ik weet niet met wat het te maken heeft, maar als je de stoelen van de tweede zitrij via het scherm naar voor zet geeft hij die melding, maar als je ze via het knopje aan de stoel zelf naar voor zet, doet hij het niet. Via het knopje aan de stoel zelf kunnen ze wel niet zo ver naar voor als via het scherm, waar je ze ook kan kantelen.
 
Ik weet niet met wat het te maken heeft, maar als je de stoelen van de tweede zitrij via het scherm naar voor zet geeft hij die melding, maar als je ze via het knopje aan de stoel zelf naar voor zet, doet hij het niet. Via het knopje aan de stoel zelf kunnen ze wel niet zo ver naar voor als via het scherm, waar je ze ook kan kantelen.

Als je de stoelen naar voor zet via het scherm, raken ze dan tot tegen de voorzetels?
Indien ja, zal wellicht die lichte druk op het zitkussen voldoende zijn om de verklikker te activeren.
 
Als je de stoelen naar voor zet via het scherm, raken ze dan tot tegen de voorzetels?
Indien ja, zal wellicht die lichte druk op het zitkussen voldoende zijn om de verklikker te activeren.

Nee hoor, ook als ze helemaal niet de voorste zetels raken geeft hij die melding. Ik denk alles wat je ze verzet via het scherm dat hij die melding geeft.

Ik had eens veel plaats nodig in de koffer en dacht de passagiersstoel zo ver mogelijk vooruit te zetten en dan de zetel erachter (met mijn dochter in de autostoel die bijna geen plaats nodig heeft) ook zo ver mogelijk naar voor, maar dat ging niet. Via het scherm kreeg ik altijd die melding en via het knopje gaat hij niet zo ver naar voor. Spijtig genoeg kwam ik daar maar achter nadat ik de stoel via het scherm zoveel mogelijk naar voor had gezet én de hele koffer had volgeladen :rolleyes:
 
De problemen beginnen weer het wordt wat warmer hé, dat was bij mijn S ook zo.



Stuurkolom maakt lawaai bij kort afdraaien.

Ventilatie motor maakt soms een fluitend geluid dat niet te harden is, als ik alles afzet van de klimaatcontrole is het gedaan.

Weeral water in het achterlicht.

Met handvrij telefoneren verstaan de mensen mij bijna niet of ik moet zitten roepen in de wagen.

Als het zo verder gaat is het voor mij geen Tesla meer, dan koop ik nog liever zeven Chevrolet bolts voor iedere dag ene.:D
 
De logica van het bewegen van de stoelen op de middenrij is me nog steeds een raadsel. Ook met de gordel ingeklikt meldt de auto dat de stoel onveilig is wanneer deze iets te ver naar voren is geschoven. Terwijl er qua ruimte prima iemand zou kunnen zitten. Als ik hem voldoende naar achter beweeg om de melding te laten verdwijnen dan heeft mijn 5-jarige op de derde rij bijna geen plek voor zijn voeten.

Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om de stoel een bepaalde positie te laten onthouden, zodat je na instappen kort op de pijl achteruit kunt drukken en de stoel dan terug gaat naar de ingestelde 'preset'.

Maarten
 
ik had vandaag een storing aan mijn laadklepje. ik wou de auto wassen en toen ik begon ging het laadklepje vanzelf open om vervolgens niet meer dicht te willen. Als ik op sluiten drukte ging hij 5 seconden dicht om vervolgens weer open te gaan.
Uiteindelijk hulplijn gebeld en na dat we de auto compleet hadden uitgeschakeld was het opgelost
 
Wie van jullie heeft er ook last van kreunende vleugeldeuren? Het is echt meer een kreun, niet zo zeer een kraak. SeC had het rechts opgelost, maar de kreun is weer terug, en begint nu ook links hoorbaar te worden. Bekend probleem?