Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag heeft Flux eindelijk haar benen kunnen strekken van Slenaken naar Schaffhausen. Heerlijk! Twee SuperCharger-stops gemaakt in Duitsland, die eigenlijk precies samenvielen met (het opraken van) het geduld van onze twee kleine mannen en onze eigen concentratie. Het is al heel vaak gezegd op dit forum, maar ik ervaarde het vandaag precies zo: ik ben nog nooit zo fit en uitgerust aangekomen na een soortgelijke autoreis!

Zelfs een 22 kW charger gevonden op steenworp afstand van ons hotel. Morgen de watervallen bekijken en dan door naar kanton Zug met een kleine top-up bij Zürich.

Maarten

image.jpg
 
  • Like
Reactions: HWS and CO2CLEAN
Vandaag heeft Flux eindelijk haar benen kunnen strekken van Slenaken naar Schaffhausen. Heerlijk! Twee SuperCharger-stops gemaakt in Duitsland, die eigenlijk precies samenvielen met (het opraken van) het geduld van onze twee kleine mannen en onze eigen concentratie. Het is al heel vaak gezegd op dit forum, maar ik ervaarde het vandaag precies zo: ik ben nog nooit zo fit en uitgerust aangekomen na een soortgelijke autoreis!

Zelfs een 22 kW charger gevonden op steenworp afstand van ons hotel. Morgen de watervallen bekijken en dan door naar kanton Zug met een kleine top-up bij Zürich.

Maarten

View attachment 224098
Herkenbaar. Is wat ik ook vaak aangeef aan de ICE-rijder, maar die kijkt me dan meestal meewarig aan.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Gisteren een stuk over onverharde weggetjes door de bergen gereden (verbruik piekte tot boven de 700 Wh/km!) en heb dat maar in high suspension gedaan, voor de zekerheid. Het viel me op dat je zacht gekraak hoort als je de suspension veranderd. Is dat normaal, of hoort dat volledig geruisloos te zijn? Ik hoor datzelfde gekraak vaker, bijvoorbeeld in bochten als ik langzaam een wijk uit rijd. Het is subtiel, maar wel hoorbaar.

Fantastische ervaring om hier (in Zwitserland) elektrisch te rijden, trouwens!

Maarten
 
Mijn eerste Tesla (model x 100d blauw met witte bekleding) is onderweg, ik kan niet wachten. Interessant om alle ervaringen hier te lezen. Zelf ben ik niet zo merkvast (audi, lexus, landrover, jeep, nissan en momenteel mitsubishi phev) maar de tesla heb ik altijd mooi gevonden. Model s dan vooral maar uit praktische overwegingen nu voor de x gekozen.

Alvast een vraag: welke verzekering raden jullie aan?
 
  • Like
Reactions: HWS and CO2CLEAN
Mijn eerste Tesla (model x 100d blauw met witte bekleding) is onderweg, ik kan niet wachten. Interessant om alle ervaringen hier te lezen. Zelf ben ik niet zo merkvast (audi, lexus, landrover, jeep, nissan en momenteel mitsubishi phev) maar de tesla heb ik altijd mooi gevonden. Model s dan vooral maar uit praktische overwegingen nu voor de x gekozen.

Alvast een vraag: welke verzekering raden jullie aan?

Welkom Astrid! Blij dat er nog eens een vrouw bijkomt op het forum :)
Proficiat met je keuze voor de geweldige model X! Wat is de verwachte leveringsdatum?
 
Ik ben gisteren, naar aanleiding van dat accident met een model X in China en het filmpje over hoe je de falcon wings manueel kan open krijgen (wat ik me al had afgevraagd, maar dus nog niet wist), beginnen lezen in de handleiding, om te zien of er nog meer interessante dingen in stonden die ik nog niet wist. Bij deze weet ik nu ook ongeveer hoe je de deuren kan open krijgen als de batterij van de keyfob leeg is. Bij gelegenheid ga ik eens testen of me dat lukt als ik de batterij uit de keyfob haal :)

Dat manueel open doen van de falcon wings, is dat iets dat je kan testen zonder op de één of andere manier schade aan te brengen of het systeem te ontregelen? Iemand dat al geprobeerd?



Dank je, verwachte leverdatum is eind mei begin juni, best snel dus.

Dat is inderdaad niet zo heel lang meer!

Nog net genoeg tijd om de handleiding door te nemen ;)
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_nl_nl.pdf

Succes met het wachten en inlezen hier op het forum!
 
Ik ben gisteren, naar aanleiding van dat accident met een model X in China en het filmpje over hoe je de falcon wings manueel kan open krijgen (wat ik me al had afgevraagd, maar dus nog niet wist), beginnen lezen in de handleiding, om te zien of er nog meer interessante dingen in stonden die ik nog niet wist. Bij deze weet ik nu ook ongeveer hoe je de deuren kan open krijgen als de batterij van de keyfob leeg is. Bij gelegenheid ga ik eens testen of me dat lukt als ik de batterij uit de keyfob haal :)

Dat manueel open doen van de falcon wings, is dat iets dat je kan testen zonder op de één of andere manier schade aan te brengen of het systeem te ontregelen? Iemand dat al geprobeerd?





Dat is inderdaad niet zo heel lang meer!

Nog net genoeg tijd om de handleiding door te nemen ;)
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_nl_nl.pdf

Succes met het wachten en inlezen hier op het forum!

Dat manueel openen gaat volgens mij wel gepaard met schade dan wel met een bezoekje aan sec om alles weer goed af te stellen. Zeker weten doe ik dit echter niet. Ben benieuwd hoe goed openen van auto werkt zonder batterij in sleutel. Heb nog geen filmpje daarover gezien.
 
Mijn eerste Tesla (model x 100d blauw met witte bekleding) is onderweg, ik kan niet wachten. Interessant om alle ervaringen hier te lezen. Zelf ben ik niet zo merkvast (audi, lexus, landrover, jeep, nissan en momenteel mitsubishi phev) maar de tesla heb ik altijd mooi gevonden. Model s dan vooral maar uit praktische overwegingen nu voor de x gekozen. Alvast een vraag: welke verzekering raden jullie aan?

Welkom - mooie kleurcombi - heb dezelfde maar dan met een S. Ben benieuwd hoe je straks tegen dat miet-merkvast zijn aan gaat kijken -;).
Een goed alternatief voor je verzekering is Turien & Co. Ik heb - zoals velen - de verzekering daar lopen via Mario Smit van MS Assurantiën.
 
Na de prijsverlaging overweeg ik nu serieus mijn X60D te upgraden naar 75D voor € 5.200. Ik heb nog geen problemen ondervonden dat ik nu tot max. ongeveer 295 km kan laden, maar 50 km extra kan prettig zijn met een reis naar Italië in het vooruitzicht. Zijn er andere X60-ers die er ook zo over denken?

Wij hebben geen 60, maar als we er één zouden hebben, zou ik het niet doen. 5200 euro is heel veel als je het enkel nodig hebt om op reis te gaan. Bovendien gebruik je die laatste 10-20% ook niet zo gemakkelijk op reis, want aan de SUC duurt het heel lang om dat deel te laden, wij proberen dat soms te doen om een extra tussenstop over te kunnen slaan, maar dan zijn we het wachten meestal toch beu en gaan we toch voor een extra supercharge beurt.

Het voordeel van de X60 is net dat hij altijd volgeladen mag worden en dat hij ook aan een redelijke snelheid kan volladen aan de supercharger. Dus onder normale omstandigheden ga je hem als je er een 75 van maakt niet veel verder volladen dan nu en bij een supercharger ga je dat ook niet gemakkelijk doen omwille van de enorme tijdsduur van het laden van het laatste deel.

Voor dat geld zou ik om op reis te gaan een X P100DL huren, dat verschil ga je veel meer merken :D
 
Wij hebben geen 60, maar als we er één zouden hebben, zou ik het niet doen. 5200 euro is heel veel als je het enkel nodig hebt om op reis te gaan. Bovendien gebruik je die laatste 10-20% ook niet zo gemakkelijk op reis, want aan de SUC duurt het heel lang om dat deel te laden, wij proberen dat soms te doen om een extra tussenstop over te kunnen slaan, maar dan zijn we het wachten meestal toch beu en gaan we toch voor een extra supercharge beurt.

Het voordeel van de X60 is net dat hij altijd volgeladen mag worden en dat hij ook aan een redelijke snelheid kan volladen aan de supercharger. Dus onder normale omstandigheden ga je hem als je er een 75 van maakt niet veel verder volladen dan nu en bij een supercharger ga je dat ook niet gemakkelijk doen omwille van de enorme tijdsduur van het laden van het laatste deel.

Voor dat geld zou ik om op reis te gaan een X P100DL huren, dat verschil ga je veel meer merken :D

Dank voor je reactie STLL! Het laden van een X60 gaat inderdaad tot 100% zonder vertraging. Je hebt gelijk dat ik deze investering alleen doe om een SuC over te slaan. Als de praktijk uitwijst dat ik met de geupgrade X75 toch maar tot 90% laad, dan heeft het dus geen zin!!

Ik ga ervaren hoe de reis naar en in Italië gaat met mijn X60. Kan er altijd nog een X75 van maken!!
 
Dank voor je reactie STLL! Het laden van een X60 gaat inderdaad tot 100% zonder vertraging. Je hebt gelijk dat ik deze investering alleen doe om een SuC over te slaan. Als de praktijk uitwijst dat ik met de geupgrade X75 toch maar tot 90% laad, dan heeft het dus geen zin!!

Ik ga ervaren hoe de reis naar en in Italië gaat met mijn X60. Kan er altijd nog een X75 van maken!!

Groot gelijk. Getuige dit filmpje kan de omzetting van 60 naar 75 in luttele minuten plaatsvinden, mocht je onderweg toch de overstap willen maken: Upgrading Tesla Model S 60 To 75 Takes 5 Minutes - Video