heros
Member
Ik wil graag beschermfolie (ongetint) laten aanbrengen op de voorruit van mijn Tesla X. Heeft iemand voor mij misschien een tip,( ev. in de buurt van Amsterdam ) ? Bedankt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Herkenbaar. Is wat ik ook vaak aangeef aan de ICE-rijder, maar die kijkt me dan meestal meewarig aan.Vandaag heeft Flux eindelijk haar benen kunnen strekken van Slenaken naar Schaffhausen. Heerlijk! Twee SuperCharger-stops gemaakt in Duitsland, die eigenlijk precies samenvielen met (het opraken van) het geduld van onze twee kleine mannen en onze eigen concentratie. Het is al heel vaak gezegd op dit forum, maar ik ervaarde het vandaag precies zo: ik ben nog nooit zo fit en uitgerust aangekomen na een soortgelijke autoreis!
Zelfs een 22 kW charger gevonden op steenworp afstand van ons hotel. Morgen de watervallen bekijken en dan door naar kanton Zug met een kleine top-up bij Zürich.
Maarten
View attachment 224098
Zat ook bij Delta Lloyd, maar toen deze vorig jaar de premie fors verhoogde ben ik overgestapt naar Assurico. Maar kijk inderdaad eens in de genoemde draad.Welkom hier, A.
Gefeliciteerd met de keuze voor een Model X.
Voor verzekeringen hebben we ook een speciaal draadje: Verzekering
Ik zit, zoals velen met mij, bij Delta Lloyd, via Paulowski, Müller & Partners.
Mijn eerste Tesla (model x 100d blauw met witte bekleding) is onderweg, ik kan niet wachten. Interessant om alle ervaringen hier te lezen. Zelf ben ik niet zo merkvast (audi, lexus, landrover, jeep, nissan en momenteel mitsubishi phev) maar de tesla heb ik altijd mooi gevonden. Model s dan vooral maar uit praktische overwegingen nu voor de x gekozen.
Alvast een vraag: welke verzekering raden jullie aan?
Dank je, verwachte leverdatum is eind mei begin juni, best snel dus.
Ik ben gisteren, naar aanleiding van dat accident met een model X in China en het filmpje over hoe je de falcon wings manueel kan open krijgen (wat ik me al had afgevraagd, maar dus nog niet wist), beginnen lezen in de handleiding, om te zien of er nog meer interessante dingen in stonden die ik nog niet wist. Bij deze weet ik nu ook ongeveer hoe je de deuren kan open krijgen als de batterij van de keyfob leeg is. Bij gelegenheid ga ik eens testen of me dat lukt als ik de batterij uit de keyfob haal
Dat manueel open doen van de falcon wings, is dat iets dat je kan testen zonder op de één of andere manier schade aan te brengen of het systeem te ontregelen? Iemand dat al geprobeerd?
Dat is inderdaad niet zo heel lang meer!
Nog net genoeg tijd om de handleiding door te nemen
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_nl_nl.pdf
Succes met het wachten en inlezen hier op het forum!
Mijn eerste Tesla (model x 100d blauw met witte bekleding) is onderweg, ik kan niet wachten. Interessant om alle ervaringen hier te lezen. Zelf ben ik niet zo merkvast (audi, lexus, landrover, jeep, nissan en momenteel mitsubishi phev) maar de tesla heb ik altijd mooi gevonden. Model s dan vooral maar uit praktische overwegingen nu voor de x gekozen. Alvast een vraag: welke verzekering raden jullie aan?
Iemand onze koning al eens tegen gekomen bij een SuC?
Na de prijsverlaging overweeg ik nu serieus mijn X60D te upgraden naar 75D voor € 5.200. Ik heb nog geen problemen ondervonden dat ik nu tot max. ongeveer 295 km kan laden, maar 50 km extra kan prettig zijn met een reis naar Italië in het vooruitzicht. Zijn er andere X60-ers die er ook zo over denken?
Iemand onze koning al eens tegen gekomen bij een SuC?
Wij hebben geen 60, maar als we er één zouden hebben, zou ik het niet doen. 5200 euro is heel veel als je het enkel nodig hebt om op reis te gaan. Bovendien gebruik je die laatste 10-20% ook niet zo gemakkelijk op reis, want aan de SUC duurt het heel lang om dat deel te laden, wij proberen dat soms te doen om een extra tussenstop over te kunnen slaan, maar dan zijn we het wachten meestal toch beu en gaan we toch voor een extra supercharge beurt.
Het voordeel van de X60 is net dat hij altijd volgeladen mag worden en dat hij ook aan een redelijke snelheid kan volladen aan de supercharger. Dus onder normale omstandigheden ga je hem als je er een 75 van maakt niet veel verder volladen dan nu en bij een supercharger ga je dat ook niet gemakkelijk doen omwille van de enorme tijdsduur van het laden van het laatste deel.
Voor dat geld zou ik om op reis te gaan een X P100DL huren, dat verschil ga je veel meer merken
Dank voor je reactie STLL! Het laden van een X60 gaat inderdaad tot 100% zonder vertraging. Je hebt gelijk dat ik deze investering alleen doe om een SuC over te slaan. Als de praktijk uitwijst dat ik met de geupgrade X75 toch maar tot 90% laad, dan heeft het dus geen zin!!
Ik ga ervaren hoe de reis naar en in Italië gaat met mijn X60. Kan er altijd nog een X75 van maken!!