Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben voor de 6 zits gekozen aangezien mijn vrouw en ik vrij groot zijn en onze 4 zonen langszaam groter dan ons worden (1,90+)
Bij een 7 zits is het onmogelijk met drie groters achter elkaar te zitten. Bij 6 zits kunnen de knieën van de achterste rij tussen de middelste stoelen.
Dus nu kan mijn schoonmoeder niet meer mee.
(Zelfs niet in de dakkoffer)
 
Wij hebben voor de 6 zits gekozen aangezien mijn vrouw en ik vrij groot zijn en onze 4 zonen langszaam groter dan ons worden (1,90+)
Bij een 7 zits is het onmogelijk met drie groters achter elkaar te zitten. Bij 6 zits kunnen de knieën van de achterste rij tussen de middelste stoelen.
Dus nu kan mijn schoonmoeder niet meer mee.
(Zelfs niet in de dakkoffer)

Een win-win situatie ;)
 
  • Funny
Reactions: Maarten
Ik zou het ook af laten hangen van de (te bereiken) lengte van de passagiers die je op de 3e rij in gedachten hebt. Mijn kids worden ook snel langer en kunnen dan hun benen nog enigszins kwijt tussen de twee stoelen op de 2e rij. Als zou ik zo niet naar Zuid Frankrijk rijden denk ik.
 
Vanochtend gereden in de 75D, 100D en omdat hij er toch stond de P100D!
Wat een geniale auto's zeg, geweldig. Bizar ook hoe snel zo'n P100D is. Overigens vind ik de 75D en 100D al snel genoeg.
Heerlijke wegligging, geweldige stoelen, echt een fantastische auto.

Mijn accountant is nog op vakantie dus ik hoop dat hij mij tussendoor even snel kan voorzien van advies.
Dan is dit forum een Model X bezitter rijker denk ik :)

Groet,
Simon
 
Mijn accountant is nog op vakantie dus ik hoop dat hij mij tussendoor even snel kan voorzien van advies.
Dan is dit forum een Model X bezitter rijker denk ik :)

Groet,
Simon
Het standaard advies van een accountant is een Toyota Aygo of een tweedehands Peugeot. Dat heet rationeel beslissen. Maar ik denk dat jij al iets anders besloten hebt. Dus hij kan rustig met vakantie blijven!
 
Wij hebben voor de 6 zits gekozen aangezien mijn vrouw en ik vrij groot zijn en onze 4 zonen langszaam groter dan ons worden (1,90+)
Bij een 7 zits is het onmogelijk met drie groters achter elkaar te zitten. Bij 6 zits kunnen de knieën van de achterste rij tussen de middelste stoelen.
Dus nu kan mijn schoonmoeder niet meer mee.
(Zelfs niet in de dakkoffer)

De frunk al geprobeerd?
 
Na jaren mijn ogen te hebben uitgekeken door te kijken naar de videos van Björn en Kman heb ik gisteren een Tesla gekocht. Oorspronkelijk dacht ik aan een S, maar dit is een X geworden. Tja, je blijft toch vinken en ineens kun je ook een X hebben... Een hogere zit die je eigenlijk in het begin al wilde. En na even te hebben nagedacht had ik ook geen 100 kWH nodig in nagenoeg 98% van mijn reizen.

Het is geworden:
Model X 75D All-Wheel Drive (hopelijk met een 85kWH battery pack)
Deep Blue Metallic Lak
20" Zilveren Slipstream velgen
Cremekleurig Essenhout
Lichte plafondbekleding
Inclusief 6-zits configuratie
Gratis Supercharging (door referral van een vriend)
Verbeterde Autopilot
Premium upgradepakket.

Gisteren is de bestelling bevestigd en nu wachten op levering, volgens MyTesla moet ik rekenen op december/januari. Toch bijzonder, ineens 2-3 maanden later dan het 'eind oktober' dat is getoond tijdens het bestellen. Maar ach, ik heb mijn huidige auto nog te slijten.
Naamloos.png
 
Na 3 jaar Model S te hebben gereden, rijd ik nu sinds een week de X. Ik gebruik de X alleen maar voor woon/ werk verkeer (lees snelweg) en wat een heerlijke reiswagen is de X.
In ding dat me wel opvalt
Na jaren mijn ogen te hebben uitgekeken door te kijken naar de videos van Björn en Kman heb ik gisteren een Tesla gekocht. Oorspronkelijk dacht ik aan een S, maar dit is een X geworden. Tja, je blijft toch vinken en ineens kun je ook een X hebben... Een hogere zit die je eigenlijk in het begin al wilde. En na even te hebben nagedacht had ik ook geen 100 kWH nodig in nagenoeg 98% van mijn reizen.

Het is geworden:
Model X 75D All-Wheel Drive (hopelijk met een 85kWH battery pack)
Deep Blue Metallic Lak
20" Zilveren Slipstream velgen
Cremekleurig Essenhout
Lichte plafondbekleding
Inclusief 6-zits configuratie
Gratis Supercharging (door referral van een vriend)
Verbeterde Autopilot
Premium upgradepakket.

Gisteren is de bestelling bevestigd en nu wachten op levering, volgens MyTesla moet ik rekenen op december/januari. Toch bijzonder, ineens 2-3 maanden later dan het 'eind oktober' dat is getoond tijdens het bestellen. Maar ach, ik heb mijn huidige auto nog te slijten.
View attachment 242324
Gefeliciteerd, en welcome to the Tesla family :)
 
Heren,

Wat is jullie ervaring eigenlijk met de gegarandeerde restwaarde zoals Tesla deze aanbiedt?
Is dat een beetje realistisch?
Wat zou een 100D Model X full-options nog waard zijn over bijvoorbeeld 5 jaar met 75.000km op de teller?

Groet,
Simon
 
Volgens dit document dat nu weer nieuw leven is ingeblazen, werkt het zo dat bij einde lease Tesla de auto van je onvoorwaardelijk koopt mits in goede staat en binnen de overeengekomen kilometers. Bij mijn contract is dat 5 jaar max 20.000 km per jaar en dan blijft er van een volle X100 nog 41% van de waarde gegarandeerd over. Dus een kleine 47K. Dat geeft in ieder geval enig inzicht hoe Tesla denkt dat de waardes zich zullen ontwikkelen. Niet slecht toch?
Of het realistisch is maakt niet echt uit; zij kopen terug voor dit bedrag en ik lees niets over het moeten bestellen van een andere Tesla.
 

Attachments

  • NL_RVG_2_Agreement.pdf
    248.7 KB · Views: 51
1 grote adder onder het gras: Het Voertuig dient te worden onderhouden door Tesla of aan haar gelieerde ondernemingen zoals bepaald in Tesla’s aanbevolen onderhoudsschema.

Uiteraard zijn er dingetjes die de garage om de hoek kan doen. Echter ben ik er wel geruster op als mijn Tesla wordt onderhouden door Tesla zelf of door een gelieerde onderneming of in ieder geval een bedrijf met genoeg kennis over een Tesla.

Overigens sprak ik vanochtend nog een vriend van mij. Hij kocht in november 2013 zijn Model S voor 84ex en heeft hem in november 2016 zelf verkocht voor 62ex. Naar schatting met zo'n 60.000km op de teller.

Anderzijds vind ik ook weer, natuurlijk is restwaarde belangrijk om over na te denken. Maar in Nederland verandert er elke keer zoveel met al die regeltjes. Geniet van de jaren dat je zo'n auto zo voordelig kan rijden. Je hebt nagenoeg niets leuks met 4% bijtelling en zonder wegenbelasting. Daarnaast kan je ook nog eens gratis superchargen en wordt je auto regelmatig voorzien van software updates. Ik geloof best dat automerken ermee bezig zijn, maar eer dat Volvo, Mercedes, BMW, Audi met een compleet vergelijkbare auto komt zitten we al wel in 2019-2020 denk ik.
Ik heb al in heel veel auto's gereden maar de hele beleving in en rondom een Tesla is toch wel heel bijzonder vind ik. Ook geen gladde verkopers maar mensen die met veel passie en gedrevenheid het merk Tesla uitdragen. Zelf ben ik ook een gadget freak (Ja, zo iemand die BIJNA voor de deur gaat liggen voor een nieuw Apple product) en van zo'n auto wordt ik wel oprecht blij. Zou voor mij ook wel een beetje een jongensdroom zijn als ik binnenkort een Model X mag gaan rijden. :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and KrisB
Yess, deal is rond. Zojuist een nieuwe model X 100D uit voorraad besteld. Wordt geleverd half september.
Mijn model S 85D Titanium van aug-2015 heb ik verkocht aan Verhoeks in Lunteren (gaf 35% meer dan Tesla zelf!).
En met de huidige leaseaanbieding (tot okt-2017) van 0,4% rente (daarom ook gekozen voor een voorraad auto) heb ik een eenzelfde leasebedrag als met mijn model S (moet helaas wel boeterente betalen aan mijn oude leasemaatschappij), maar wel alle opties erop zitten.

Dus nu nog paar weekjes geduldig met mijn model S rondrijden en dan vol trots in de X verder.
 
Yess, deal is rond. Zojuist een nieuwe model X 100D uit voorraad besteld. Wordt geleverd half september.
Mijn model S 85D Titanium van aug-2015 heb ik verkocht aan Verhoeks in Lunteren (gaf 35% meer dan Tesla zelf!).
En met de huidige leaseaanbieding (tot okt-2017) van 0,4% rente (daarom ook gekozen voor een voorraad auto) heb ik een eenzelfde leasebedrag als met mijn model S (moet helaas wel boeterente betalen aan mijn oude leasemaatschappij), maar wel alle opties erop zitten.

Dus nu nog paar weekjes geduldig met mijn model S rondrijden en dan vol trots in de X verder.
Gefeliciteerd!
 
  • Like
Reactions: Leon W