Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisterenavond voor het eerst echt wat later op de avond gereden in mijn X, toen het al echt donker was buiten, en het viel me op dat ik alle lampen buiten (valt met name op bij achterlichten van voorliggers) dubbel zie in mijn voorruit. Niet enorm storend, maar wel vervelend en vermoeiend. Als ik lager door het raam kijk, lijkt er minder last van te zijn, maar het rijdt niet heel comfortabel zo half liggend over de console... Anderen hier ook last van?
Klopt! Ik had dat ook in mijn S90D en dacht dat het door lichte schade was aan het raam voorraan...of aan mijn ogen. Toen ik na de total loss een "overnight" X75D gebruikte bleek het identiek. Vooral bij BMW zie je de ringen onder elkaar. Alsof je een beetje dubbel kijkt..maar dan verticaal. Ik ben 181cm.
 
Ghosting treedt helaas op bij alle soorten verlichting. Het is afhankelijk van de intensiteit / felheid van de lampen.

Je positie / zithoogte heeft ook wat invloed. Kijk maar eens wat gebukt door de voorruit van je X, dan is het minder zichtbaar.
 
Vandaag mijn Model X 100D kunnen ophalen. Besteld 23-08 (voorraadauto), precies 1 weekje later dus al lekker rijden.
Vanochtend las ik dat de nieuwprijzen van de model X gedaald zijn, dus mailtje gestuurd naar Tilburg.
Toen ik daar vanmiddag was hadden ze het nog niet gezien en dachten dat bij mij die korting al verrekend was omdat er korting op de eindfactuur stond (dat was echter omdat het een voorraad auto is).
Ze zijn het netjes gaan uitzoeken en na half uurtje kwam er een nieuwe factuur. Deze was nog eens € 5.300,- lager ! Kwam omdat de basisprijs en (omdat ik een bomvolle auto had) waren ook enkele pakketten
IMG_5291.JPG
goedkoper geworden.

Dus met een extra grote smile vanmiddag met mijn nieuwe X huiswaarts gereden
 
Vandaag mijn Model X 100D kunnen ophalen. Besteld 23-08 (voorraadauto), precies 1 weekje later dus al lekker rijden.
Vanochtend las ik dat de nieuwprijzen van de model X gedaald zijn, dus mailtje gestuurd naar Tilburg.
Toen ik daar vanmiddag was hadden ze het nog niet gezien en dachten dat bij mij die korting al verrekend was omdat er korting op de eindfactuur stond (dat was echter omdat het een voorraad auto is).
Ze zijn het netjes gaan uitzoeken en na half uurtje kwam er een nieuwe factuur. Deze was nog eens € 5.300,- lager ! Kwam omdat de basisprijs en (omdat ik een bomvolle auto had) waren ook enkele pakketten View attachment 244707 goedkoper geworden.

Dus met een extra grote smile vanmiddag met mijn nieuwe X huiswaarts gereden

Van harte gefeliciteerd! Dit is erg netjes van Tesla en dat hadden ze volgens mij niet hoeven te doen. Als ik het goed begrijp krijg je dus bovenop de forse voorraadkorting (ca 10K?) ook nog eens deze extra korting? Hoop dat ze dat bij mij ook doen.
 
  • Like
Reactions: Leon W
Van harte gefeliciteerd! Dit is erg netjes van Tesla en dat hadden ze volgens mij niet hoeven te doen. Als ik het goed begrijp krijg je dus bovenop de forse voorraadkorting (ca 10K?) ook nog eens deze extra korting? Hoop dat ze dat bij mij ook doen.

Iedereen die zijn X of S 100 variant nog niet geleverd heeft gekregen ontvangt die korting, zie : Tesla drops the price of its higher-end vehicles thanks to improved 100 kWh pack production

Maar wil niet zeggen dat dat niet fijn is :) Had dat ook wel gewild toen ik mijn X kreeg....
 
  • Like
Reactions: Leon W