Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X ervaringen fatsoenlijke bagagebox op trekhaak (+ ski's/snowboard)

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks nog jullie reacties en de gedetailleerde beschrijving PvdG!
Uiteindelijk toch besloten de ski's niet buiten de auto te vervoeren, daar zijn ze me toch te waardevol voor. Heb de MFT backbox gekocht die vandaag geleverd is. Een enorm bakbeest wel, dus wel ff goed om rekening mee te houden (je moet 'm wel kunnen opslaan!). Maar een enorm mooi systeem, ook de kantelstand (die zelfs werkt incl de maximale belading van 57 kg) werkt heel handig. Blij mee!
IMG_1814.jpg
 
  • Like
Reactions: job-lek
Thanks nog jullie reacties en de gedetailleerde beschrijving PvdG!
Uiteindelijk toch besloten de ski's niet buiten de auto te vervoeren, daar zijn ze me toch te waardevol voor. Heb de MFT backbox gekocht die vandaag geleverd is. Een enorm bakbeest wel, dus wel ff goed om rekening mee te houden (je moet 'm wel kunnen opslaan!). Maar een enorm mooi systeem, ook de kantelstand (die zelfs werkt incl de maximale belading van 57 kg) werkt heel handig. Blij mee! View attachment 365955
Ziet er goed Wouter, waar heb je die box besteld?
 
Top, dank voor het aanbod Wouter, ik neem het mee ter overweging.. Ik ga eerst even puzzelen of de ski's op een redelijk acceptabele manier achterin mee kan.
Prima hoor, laat maar weten. Persoonlijk vind ik die natte zooi in de auto altijd maar gedoe, maar als je in één gebied blijft dan is combinatie met een lokaal ski-depot misschien een idee? Of misschien zit je wel op loop/skibus afstand van je accommodatie. Alvast een fijne wispo in elk geval! :)
 
Thanks nog jullie reacties en de gedetailleerde beschrijving PvdG!
Uiteindelijk toch besloten de ski's niet buiten de auto te vervoeren, daar zijn ze me toch te waardevol voor. Heb de MFT backbox gekocht die vandaag geleverd is. Een enorm bakbeest wel, dus wel ff goed om rekening mee te houden (je moet 'm wel kunnen opslaan!). Maar een enorm mooi systeem, ook de kantelstand (die zelfs werkt incl de maximale belading van 57 kg) werkt heel handig. Blij mee! View attachment 365955

Waar haal jij die 57kg vandaan? Volgens de manual van een Tesla X (pagina 94, Accessoires dragen) zou dat 54kg moeten zijn.
Toch jammer dat er bij zo'n towbox v2 maar 19kg laadvermogen overblijft in dat geval.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
net een skitrip naar Italië gedaan met de MFT box. Zoals je kan zien zaten er 3 paar lange Freeride ski’s in. De langste zijn 1m88, ik heb gelukkig de uitbreiding tot 1m90. We hadden ook nog een paar korte damesski’s en een snowboard bij.

In de heenrit zaterdag 22/2 (zwarte zaterdag) was er heel veel wind en had ik daardoor de indruk dat ik toch een meerverbruik had. Zaterdag 29/2 deed ik het eerste stuk van de terugreis tot Dijon met file. Ook dat geeft geen correct beeld van het verbruik. Gisteren het 2e deel van de terugreis nl van Dijon naar Antwerpen. Toen was er geen of toch weinig wind en buitentemperatuur tussen 5 en 13 graden. Verbruik aan 120 op cruisecontrol zat rond de 270 wat ongeveer hetzelfde is als zonder de MFT box.

Misschien moet iemand dit ook eens proberen op een Model 3?
 

Attachments

  • C36ED57B-DF99-49A1-9D54-B73FF0BB2122.jpeg
    C36ED57B-DF99-49A1-9D54-B73FF0BB2122.jpeg
    373.4 KB · Views: 185
  • 04797C5A-2FB7-4458-B6B9-0B4BA3FA35BA.jpeg
    04797C5A-2FB7-4458-B6B9-0B4BA3FA35BA.jpeg
    624 KB · Views: 172
  • Informative
Reactions: FrankNL
Begin april vertrek ik met m'n M3 LR AWD en de MFT backbox (met brede inzetstukken) op skivakantie naar Oostenrijk. Ik hou jullie op de hoogte qua verbruik.
En inmiddels hopelijk wat ervaring op kunnen doen met de MFT op je M3? 😅 Ben me ook aan het oriënteren dus heel benieuwd naar ervaringen met zo’n backbox. Toch een behoorlijke investering.
 
Ik ben uiteindelijk voor de Thule backspace gegaan van 300 liter en voorop eea aangepast zodat er een Thule skidrager op paste. Hierdoor bleef er ook lekker veel ruimte in de backspace over.
Afgelopen kerst hiermee naar de Franse Alpen geweest en is goed bevallen.
Ik had ook niet het idee dat het verbruik hoger was.
Hierbij wat foto's:
View attachment 270942 View attachment 270943 View attachment 270944 View attachment 270945
is het mogelijk dat ik deze set van u huur voor een week in maart?
 
Ik ben uiteindelijk voor de Thule backspace gegaan van 300 liter en voorop eea aangepast zodat er een Thule skidrager op paste. Hierdoor bleef er ook lekker veel ruimte in de backspace over.
Afgelopen kerst hiermee naar de Franse Alpen geweest en is goed bevallen.
Ik had ook niet het idee dat het verbruik hoger was.
Hierbij wat foto's:
View attachment 270942 View attachment 270943 View attachment 270944 View attachment 270945
heeft u deze nog in bezit? ben u bereid op dit setje te verhuren?