Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Europa?

This site may earn commission on affiliate links.
Net samengesteld... natuurlijk benieuwd naar jullie inzichten....

Ik zou zelf liever 90D gekozen hebben, want bij P90D toch weer twijfel over de L maar die is wel heel duur... nu nog niet aangeklikt.

Wel winterpakket en trekhaakpakket aangeklikt (de alternatieve optie: "trekhaak" is nog een foutje, je krijgt dan een soort van fietsenhaakje zoals bij de hybrides...)

Ik heb geen duolader kunnen kiezen via "charger"... dit nog wel nagevraagd, maar het zou kunnen zijn dat we sowieso op max 24A ipv 16A kunnen laden (eigen interpretatie want ca 16 kW is voorbijgekomen)...

Belangrijkste keuzes:

Kleur: Sig (founders ;-))multicoat Red (bij de model S was dat geen multicoat toch?)

Interieur: Zwarte hemel, zwart leer (twijfel over wit... wel heel gewaagd) en carbon (veilige keuze, hoewel ik enorm twijfel of ik niet toch essen moet kiezen om het zwart te doorbreken.... wel weer heel amerikaans... wat vinden jullie hiervan... evt zwart essen?)

Velgen... 22" in het mat donkergrijs? (zou net iets anders zijn dan bij de S)...

Nu nog 2 weken om te wijzigen, donderdag met Hans mee naar Geneve om zelf even te kijken.

Mooi John! Zit ludicrous niet inbegrepen bij de gratis opties?
 
Mooi John! Zit ludicrous niet inbegrepen bij de gratis opties?

Helaas niet.... en er moet zelfs voor P90D betaald worden.... In de VS is dat nl. even de discussie geweest n.a.v.: voor de prijs van het "base model" waarbij je natuurlijk 70D of 90D zou kunnen redeneren. Maar... ik ben niet helemaal ongelukkig met de prijsstelling (founders = een bescheiden korting op de sig prijs), zeker omdat in de VS een sig zo'n 10K ook al onder de "vrij config" prijs met alle opties zit. Edoch... Ludicrous is eigenlijk wel verplichte kost... kon ik mezelf maar overtuigen dat ik dat aan restwaarde altijd weer terug zou krijgen....
 
Hoewel ik niet 100% zeker ben dat ik de X ook echt wil hebben - oa het feit dat de 2e rij niet neerklapbaar is maar hem toch minder praktisch dan een van onze ICE's - ga ik hem wel bestellen. Ik ben er zeker van dat ik bij levering direct mensen kan vinden die hem tegen kostprijs willen afnemen.

Daarom configureer ik 'm optimaal - dat is mi. Sig Red, 22" velgen, zwart leder, sub zero, sleeppakket en dan blijft er alleen de L over. Daar twijfel ik erg aan, ik vind het bedrag van EUR 11,000 ludicrous.

Iemand die denkt dat de verkoopbaarheid groter wordt door die optie ook te nemen ?
 
Hoewel ik niet 100% zeker ben dat ik de X ook echt wil hebben - oa het feit dat de 2e rij niet neerklapbaar is maar hem toch minder praktisch dan een van onze ICE's - ga ik hem wel bestellen. Ik ben er zeker van dat ik bij levering direct mensen kan vinden die hem tegen kostprijs willen afnemen.

Daarom configureer ik 'm optimaal - dat is mi. Sig Red, 22" velgen, zwart leder, sub zero, sleeppakket en dan blijft er alleen de L over. Daar twijfel ik erg aan, ik vind het bedrag van EUR 11,000 ludicrous.

Iemand die denkt dat de verkoopbaarheid groter wordt door die optie ook te nemen ?

Ik kan mij voorstellen dat iemand die zo veel geld over heeft voor een auto, meteen ook het beste van het beste wilt hebben. De eerste kopers (early adopters) willen denk ik relatief vaak de meest uitgebreide opties. Dus ik zou de Ludicrous update wel nemen (als ik het geld zou hebben :crying:)
 
Als je hem snel wilt verkopen zou ik gaan voor full monty. 11k is erg veel, maar in relatie tot de totale prijs valt dat wel weer mee. Zoals hiervoor gezegd, iemand die er veel voor over heeft om snel een nieuw model te rijden zal waarschijnlijk die 11 k over hebben voor ludicrous.

Je zou overigens kunnen informeren naar de mogelijkheden om achteraf de ludicrous mode nog aan te schaffen. Volgens mij is dat bij de 90 kWh accu volledig softwarematig.
 
kijk in je handtekening en dan zie ik de L van Jan L...maar je hebt denk ik wel geLijk...

- - - Updated - - -

Dan zou dit 'm worden...
MyTeslaDesign_03-01-2016-2.jpg
MyTeslaDesign_03-01-2016.jpg
 
Yes, beide heel erg mooi.... Zou ook zeker voor deze velgen gaan - alleen was er geen leveringsprobleem voor/met deze 22" zwarte velgen?

Ben wel benieuwd hoever tesla de pijngrens opzoekt qua prijssetting voor de reguliere productie versie van een volledig aangeklede X. Wil m heel graag maar EUR 180k (in de btw) is toch wel veel money money ping ping (zoals mijn kleine boys t noemen). Maar dat voor t gemak maar even terzijde....
 
Ik kwam op dezelfde uit... maar voorlopig zonder Ludicrous en nog twijfel over "hout"... voor mij twijfel tussen essen, donker essen en carbon...
Meningen?
Ik ben een liefhebber van carbon. In al mijn auto's zat een carbon interieur. De laatste Audi had een carbonvariant met een blauwe draad erin, prachtig.
De standaard carbon van Tesla vind ik wat vlak. Omdat het Tesla carbon een glanzend oppervlak heeft kun je er wel een smartphone op vastkleven. Op de carbon folie gaat dat niet. Carbon dus, is ook wat minder smaakgevoelig dan hout. Bij een eventuele - snelle - verkoop is carbon de winner.
 
Net op het forum in de VS eens goed gekeken naar de foto's... donker essen komt daar niet echt heel goed uit. Blijft essen over, maar wellicht te amerikaans dus ik neig er ook steeds meer naar om het bij carbon te laten.

Wel verrassend dat er velen na het zien van de auto bewust van 7 naar 6 zitter zijn gegaan! Er zijn er die tevreden zijn met 7 en dat zo opnieuw zouden kiezen vanuit hun wensen, en hetzelfde geldt voor de 6 zitter maar... er zijn er ook die liever 6 ipv 7 hadden gehad, terwijl andersom niet voor lijkt te komen EN na het zien zijn er dus velen overgestapt naar 6 (meer ruimtegevoel 3e rij, beter zicht naar achteren, makkelijker toegang tot 3e rij, middelste plek op 2e rij zou minder zijn dan de plekken op de 3e (in een 6 zits config....), makkelijker grotere spullen vervoeren.... dus, ik neig wel steeds meer naar 6 zitter...

Overigens wel bijzonder dat er bijna 50 sigs / founder editions worden geleverd in BE / NL en ik daar maar alleen maar PH van ken. Zitten die anderen allemaal niet op het forum? Of heb ik niet goed genoeg opgelet?
 
Beste Model X -reservatiehouders,

Als de productie echt op gang komt, dan kan uitlevering al in 2e helft van 2016 een feit worden.
Daarom ben ik bezig om ons verzekeringsdossier voor Model X vorm te geven.

1 van de onbekende elementen is de exacte prijsvork waarbinnen een Model X kan aangekocht worden. Dit omdat de configuratie momenteel alleen maar openstaat voor reservatiehouders.

Wil er iemand die op de configurator kan, mij eens een configuratie bezorgen zowel aan de minimale prijs (70 D zonder opties) als aan de maximale prijs (P90D met alle toeters en bellen)?

Dan kan ik in de discussie met mijn leveranciers op basis van correcte gegevens werken.
(En natuurlijk weet ik dat bij Tesla de prijzen evolueren).

Om dit draadje niet te vervuilen stel ik voor dat je mij hiervoor PM stuurt, zodat ik u mijn gegevens kan bezorgen.
Alvast bedankt