svbladel
Sebaco
Ik moet zeggen dat ik mijn auto weggebracht heb met de melding dat mijn stuur scheef zou staan.Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat er iets mis is met je auto. Ik zou contact opnemen met Tesla. Voor de goede orde, niemand van dit forum werkt bij Tesla en wij zijn ook niet de werkelijkheid mooier aan het maken.
Het bereik van Tesla wordt met vaste waarde berekend en hangt dus niet af van hoe je rijdt. Dat je dus met 75 km bereik en 36 km rijden verwacht 39 over te houden is dus niet zo simpel. Dan zul je het "typical" energiegebruik moeten halen. Dat ligt volgens mij rond de 220 Wh/km voor de X (iemand dit dit exact weet?). Goed dat je met hectometerpaaltjes hebt gecontroleerd. Dit bevestigd het gebruik van 296 Wh/km. Immers is typical ~220 Wh/km en heb jij zo'n 33% meer nodig (7/8e paaltje). Dat komt uit rond de 300 Wh/km.
Misschien is er iets mis met de uitlijning van de auto?
Tot mijn verbazing heft Tesla er 2 nieuwe velgen voor opgelegd. Sindsdien kraak de auto zodra ik vlot optrek.
De kraak hoor ik linksvoor. Het lijkt of er iets is gebeurd is tijdens de reparatie. Duurde ook bijna een week langer dan afgesproken.
Tesla is volledig op de hoogte en er is email verkeer geweest.
Maar nu hoor ik enige tijd niks meer van Tesla.
Die typical ga ik never nooit niet halen. Echt waar, zelfs achter een auto rijden met 109 km/u zakt hij niet drastisch omlaag.
De andere settings heb ik al vermeld. Vind het gewoon jammer dat ik niet gewoon de 250 km kan halen zoals de verkoper in Tilburg mij verteld had. Bij de proefrit had ik al gezegd waarom geeft de range vol maar 320 km aan? Waarop hij zei zelfs dit is niet haalbaar maar 280 km is realistisch en in de winter 250km op 22 inch.
Ik haal de 200 mis met moeite nu. Eerder moet ik rekenen met 180km range.
Met een vollere accu loopt de actieradius nog harder terug.
Dus deze waardes zijn met 100% opgeladen accu.
Dus de laatste 10% bijladen voor vertrek.
Ik hoop ook dat je gelijk heb dat hij goed uitgelijnd dient te worden. En de kraak moet weg natuurlijk.