Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Bij levering afgelopen december heb ik eigenlijk helemaal niks van Tesla gehoord. Althans nooit een belletje over "hij staat op de trein/boot/in Tilburg". Zo'n doek over de auto was ook geen tijd voor blijkbaar :D Denk dat ze het toen echt kneiterdruk hadden...

Ja ze laten bij afleveringen einde van het kwartaal altijd flink wat steekjes liggen. Anderzijds zwager ging zijn nieuwe Mercedes ophalen, auto stond buiten op de parkeerplaats kreeg daar uitleg veel plezier. Tja is het ook niet. Bij mijn VW/ Audi dealer doen ze het wel altijd netjes. Zelfs laatst nog met de aflevering van weer een caddy.
 
Succes met het laaatste stukje wachten.

Ik heb net voor ik m'n reservering definitief wilde maken een voorraad auto gevonden die volledig aan m'n wensen voldeed.
Daarom dus binnen 2,5 week geleverd.

Zie net dat er bij m'n post geen plaatje zonder doek staat dus hierbij thuis voor de deur.
View attachment 222837
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar was voor mij lastig, omdat ik een 5-zitter wil.
 
En als je de glimmende achterkant van de stoelen (nog) zou willen hebben is het helemaal je catch. Ik dacht ergens begrepen te hebben dat de achterkant van de stoelen aangepast zijn - en gelijk zijn aan die van de S nu.
Kan je niet helemaal volgen. Het is een vijfzitter, die heeft de achterbank van de S op poten in plaats van twee of drie monoposts dien in de 6- of 7-zitter zitten.
 
Kan je niet helemaal volgen. Het is een vijfzitter, die heeft de achterbank van de S op poten in plaats van twee of drie monoposts dien in de 6- of 7-zitter zitten.

Ik bedoelde de glimmende achterkant van de 2 voorstoelen (en ook van de stoelen van de 2e rij in het geval van een 7 of 6 zitter):

Tesla discontinues glossy Model X seat backs for matte finish

Ik neem aan dat ik nog krijg wat ik besteld heb. Anders mogen ze 'm houden...;):(
 
Last edited:
De prijzen en opties van de X (en S) zijn afgelopen nacht weer aangepast. Onze configuratie is nu ruim € 6.000,- duurder dan bij bestelling. Daar zit nu dan wel standaard de 17 kW interne lader bij, die wij niet hebben besteld.

Maar het belangrijkste: de beweegbare spoiler is niet meer leverbaar! Dé belangrijkste reden voor mij om een p100d te bestellen: zo zie je die lelijke spoilert tenminste niet als de auto geparkeerd staat. :D

Ik ben dus erg gelukkig met onze bestelling (en nog gelukkiger als de auto deze week geleverd kan worden).

Oh ja, er is ook een nieuwe optie voor de 6-zitter: een vaste middenconsole op de tweede zitrij. Kennelijk niet demontabel, ik ben benieuwd wat dit doet voor de beenruimte op de derde zitrij.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Ik bedoelde de glimmende achterkant van de 2 voorstoelen (en ook van de stoelen van de 2e rij in het geval van een 7 of 6 zitter):

Tesla discontinues glossy Model X seat backs for matte finish

Ik neem aan dat ik nog krijg wat ik besteld heb. Anders mogen ze 'm houden...;):(


Ik hoop dan weer toch op de MATTE finish ipv de glossy - zo heeft ieder zn voorkeur ;-)


Maar het belangrijkste: de beweegbare spoiler is niet meer leverbaar!


Ik had begrepen dat die spoiler standaard in/uitklapte bij parkeren/rijden. Ook een puntje om af te wachten.


Viel me trouwens ook op dat huidige levering van nieuwe bestellingen in juni staat - zelfde als toen ik in februari de mijne bevestigde. Staat de verkoop stil of is de productie verdubbeld?
 
Staat nu een voorraadauto, die ook aan mijn wensen voldoet. Zelfs in Titanium, de kleur die ik eigenlijk wilde hebben...:eek::(.
Mijn bestelling omgezet naar deze voorraadauto :). Wordt op 2 mei geleverd. Kon volgende week al, maar dan ben ik op vakantie.

Als er iemand dus overweegd een blauwe X 90D 5-zitter met witte stoelen wil bestellen.. deze komt binnenkort als voorraadauto beschikbaar:)
 
  • Like
Reactions: Chief
Lekker zo'n versnelling in de levering ;-) goede vakantie en succes met de delivery

en een aardige kleurenwissel trouwens: blauw/wit nr titanium/zwart?
Klinkt misschien vreemd, maar ik vind de combinatie van Titanium met wit niet mooi. Vandaar het zwart. Was trouwens ook geen keuze. De voorraadauto is zo uitgevoerd.

Vakantie begint goed. Al 3 uur vertraging en we vliegen niet eens vanaf Schiphol.. Volgende keer toch maar weer met de auto..