Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
kan wel alleen waar ik dacht het beter gedaan te hebben krijg ik mog steeds groot licht van tegenliggers :)
De vraag is of je terecht een seintje krijgt, soms als je over een hobbeltje rijdt, of op een helling heb je al gauw het idee dat je iemand verblindt terwijl nagenoeg elke auto dan verblindt. De Tesla heeft wel een afwijkend lichtbeeld volgens mij, waarbij je ook de borden langs de weg behoorlijk verlicht en in een bocht schijn je daardoor ook mensen in hun face denk ik. Maar bij twijfel gewoon service afspraak maken.
 
Kwaliteit van de nieuwe modellen toch wat minder tov mijn eerdere 2x Model S. Kinderziektes zijn op zich te verwachten en is niet zo erg als ze het maar netjes oplossen.

  • Afgelopen woensdag naar service gebracht voor
    • Stroeve sturen
    • Stekker / laadpoort vergrendelt niet
    • Rammel in de kofferklep
  • Vrijdag opgehaald
    • Stuurhuis vervangen; hij stuurt weer een stuk beter
    • Laadpoort vergrendelt nu soms wel, soms niet (even aankijken)
    • Rammel is niet weg helaas
    • Ik kreeg de sleutel kaart gebogen terug. Ze gaven aan deze altijd in een doorzichtig, hard hoesje te doen maar weet zeker dat hij niet gebogen was toen ik hem inleverde
  • Zondag (vandaag) lange rit gemaakt en nu doet de verwarming het niet meer. Brrr, koud! Melding: VCFRONT_a447. Elders op het forum zie ik vaker deze melding. In de app kan ik het voorverwarmen ook niet meer starten, melding: climate control aan mislukt
Nu maar weer service ingepland, eerstvolgende slot was 8-2. Even in de kou met de jas aan rijden de komende tijd en weer ouderwets krabben als het koud is.

Aanvulling; ze hebben hem vanwege stuurhuis ook opnieuw uitgelijnd en de rit vandaag was heel onzuinig, kreeg maar 310km eruit met het grootste deel 100kmh en klein stukje in be 125. Kwam niet eens naar Brussel heen en weer zonder laden.

(MYP van sept, iets meer dan 10.000 KM gereden, softwareversie 2022.44.25.3)
 
Last edited:
[..]
    • Laadpoort vergrendelt nu soms wel, soms niet (even aankijken)
Onze MYP van december '22 had hetzelfde euvel. Bij ons is gelukkig afgelopen week is de laadpoort vervangen en inmiddels lijkt het hiermee verholpen te zijn. Geen werkende verwarming is wel van 'n heel andere orde aan irritatie, jammer ook dat de agenda's flink vol zitten deze weken.


Algemene vraag ook nog voor andere, ik denk voornamelijk MYP rijders, wanneer ik bij langzaam rijden de rem intrap wil dat nogal eens een soort 'klonk' opleveren, bijna alsof je tegen een stoeprand aanrijdt. Is dat een onverwacht bijeffect van de performance-remklauwen die pittig aangrijpen of wordt dat een bezoekje aan het SeC?
 
Kwaliteit van de nieuwe modellen toch wat minder tov mijn eerdere 2x Model S. Kinderziektes zijn op zich te verwachten en is niet zo erg als ze het maar netjes oplossen.

  • Afgelopen woensdag naar service gebracht voor
    • Stroeve sturen
    • Stekker / laadpoort vergrendelt niet
    • Rammel in de kofferklep
  • Vrijdag opgehaald
    • Stuurhuis vervangen; hij stuurt weer een stuk beter
    • Laadpoort vergrendelt nu soms wel, soms niet (even aankijken)
    • Rammel is niet weg helaas
    • Ik kreeg de sleutel kaart gebogen terug. Ze gaven aan deze altijd in een doorzichtig, hard hoesje te doen maar weet zeker dat hij niet gebogen was toen ik hem inleverde
  • Zondag (vandaag) lange rit gemaakt en nu doet de verwarming het niet meer. Brrr, koud! Melding: VCFRONT_a447. Elders op het forum zie ik vaker deze melding. In de app kan ik het voorverwarmen ook niet meer starten, melding: climate control aan mislukt
Nu maar weer service ingepland, eerstvolgende slot was 8-2. Even in de kou met de jas aan rijden de komende tijd en weer ouderwets krabben als het koud is.

Aanvulling; ze hebben hem vanwege stuurhuis ook opnieuw uitgelijnd en de rit vandaag was heel onzuinig, kreeg maar 310km eruit met het grootste deel 100kmh en klein stukje in be 125. Kwam niet eens naar Brussel heen en weer zonder laden.

(MYP van sept, iets meer dan 10.000 KM gereden, softwareversie 2022.44.25.3)
Ik zou even bellen naar SeC voor verwarming, ik heb 2x eerder wat airco problemen gehad en was met spoed (binnen 2 dagen) gefixt
 
Verwachte levertijd: Januari 22 - Januari 30, heb al VIN.

Quicksilver LR.

Van de week besteld, stuk sneller dan ik had verwacht :)
Dat is snel, mooi zeg! Ik zit te wachten op een ‘verwachte levertijd’ voor mijn quicksilver. Ik heb het idee dat er vertraging ontstaat doordat Tesla nog bezig is met mijn inruiltaxatie, al een week… Had jij iets in te ruilen / kreeg je eerst een verwachte leverdatum, of direct VIN?
 
Dat is snel, mooi zeg! Ik zit te wachten op een ‘verwachte levertijd’ voor mijn quicksilver. Ik heb het idee dat er vertraging ontstaat doordat Tesla nog bezig is met mijn inruiltaxatie, al een week… Had jij iets in te ruilen / kreeg je eerst een verwachte leverdatum, of direct VIN?
Ik heb alle Tesla's die we besteld hebben binnen een week gehad, met de Y dacht ik: "dat zal wel langer duren, zeker met de enorme vraag nu". Ik had wel bewust quicksilver gekozen, erg mooie kleur maar ook omdat de meeste een witte nemen (langere wachttijden) en 3K best veel is voor kleurtje. En trekhaak (maar die worden volgens mij in Tilburg gemonteerd, dus dat zou niks uit mogen maken).

Niks in te ruilen (geven toch te weinig, de M3 LR RWD gaat eruit). Vandaag levertijd, factuur en VIN tegelijk.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
jeminee, dat is wel heel snel zeg.
mmm, misschien ook maar overstappen van wit naar Quicksilver, wacht nu al meer dan 6 maanden op een witte (met trekhaak)
Auw, dat is wel heel lang zeg! Had je zelf een keer uitgesteld? Ik dacht dat op de website afgelopen half jaar ongeveer max 3 maanden levertijd stond, gek dat je niet in de december push bent mee gegaan dan. Ik heb zelf ook de LR Wit in bestelling staan, maar pas sinds een week (vorige week zondag besteld). ik hoopte wel echt dat ik hem dit kwartaal nog zou gaan rijden eigenlijk...
 
Auw, dat is wel heel lang zeg! Had je zelf een keer uitgesteld? Ik dacht dat op de website afgelopen half jaar ongeveer max 3 maanden levertijd stond, gek dat je niet in de december push bent mee gegaan dan. Ik heb zelf ook de LR Wit in bestelling staan, maar pas sinds een week (vorige week zondag besteld). ik hoopte wel echt dat ik hem dit kwartaal nog zou gaan rijden eigenlijk...
Heb inderdaad één keer uitgesteld (en gelukkig maar -/- 12K), heb het vermoeden dat na het weer vrijgeven van de order je gewoon achter in de rij aansluit. Dus net alsof je vorige week zondag hebt besteld:)
Tja, kan gaan bellen of mailen, maar vermoed dat je bij Tesla aan een dood paart trekt. Ze bouwen eenmaal niet op klant order en koppelen ze gewoon voor de voet weg wat er binnenkomt.
Als je uit stelt, kom je dus op het strafbankje denk ik.... hahaha
 
Zo te zien aan de VIN: 2023 en lithium ion accu. Lijkt erop dat die in de afgelopen weken van de band is gerold. Als het goed is dan ook de betere stoelen en andere ophanging (meer comfort). Maar ja, je weet het nooit met Tesla. Geen idee waarom ik hem nu zo snel krijg.
Hoe zie je dat van de batterij met de VIN? Elke vin check die ik heb geprobeerd zei me niets over de batterij, welke gebruik jij? Ben benieuwd naar welke ik dan ga hebben..