Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij niet hoor, alle varianten uit Shanghai hadden premium audio in de MY
jazeker, volgens de tesla nl site iig wel. Tis een beetje zoeken, maar klik op de details knop van het interieur bij het configureren. Daar zie je ongeacht de versie altijd dezelfde audio met sub. Iets minder dan de 3 LR, maar wel premium te noemen. En wat ik hiervoor las over ee mistlampen kan ik ook onderschrijven. De achterbankverwarming zit ook in. Dus mijn samenvatting: je krijgt 2 minder aangedreven wielen, 0.9 sec langzamer naar de 100 en geen mistlampen voor.... Voor 3k minder. Of zoals ik die woensdag (expres) een AWD bestelde, voor 1k minder.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Laad de RWD LR ook met 250 of met 170 net als de gewone RWD? Ik kan weinig technische details vinden op de Tesla site.

Als ik binnenkort opnieuw moet kiezen twijfel ik serieus. 3k is een boel geld voor awd, mistlampen en .9 seconde. 🤔
Dat zal 250 zijn omdat de batterij meer laadstroom aankan.

De standard range heeft minder cellen dus kan er minder parallel laden dus een lagere maximale laadstroom.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Mis ik nou iets of zeggen ze in dit artikel dat de RWD LR auto 67 Km verder gaat dat de AWD LR? Als ik het goed bekijk op de Tesla website is dit veel minder, 35 Km namelijk. Het is een leuk tussenmodel is hoor maar als je een artikel schrijft dan moet je ook de juiste waardes neerzetten.

Moet ik wel zeggen dat het op de Tesla website helemaal scheef wordt neergezet. Want de gemini velg staat aangevinkt terwijl de WLTP van de induction velg weergegeven wordt.
 
Dat is wel raar ja. Op de configuratiepagina staat prominent een range van 533 km voor de AWD en 600 voor de RWD. Deze site heeft dat blijkbaar klakkeloos overgenomen. Die 533 km voor de AWD geldt echter voor de 20" velgen. Bij de RWD adverteren ze wel de range van 19" velgen. Waarom zouden ze dat niet bij de AWD hetzelfde doen?

<Edit> dit wordt iets duidelijker in een tabelletje:


... 19" 20"
RWD 600 565
AWD 565 533


Waarom adverteert Tesla de dikgedrukte nummers als 19" de standaard velgmaat is?
 
Last edited:
Dat is wel raar ja. Op de configuratiepagina staat prominent een range van 533 km voor de AWD en 600 voor de RWD. Deze site heeft dat blijkbaar klakkeloos overgenomen. Die 533 km voor de AWD geldt echter voor de 20" velgen. Bij de RWD adverteren ze wel de range van 19" velgen. Waarom zouden ze dat niet bij de AWD hetzelfde doen?

<Edit> dit wordt iets duidelijker in een tabelletje:

... 19" 20"
RWD 600 565
AWD 565 533


Waarom adverteert Tesla de dikgedrukte nummers als 19" de standaard velgmaat is?
Ik vermoed omdat de AWD 19” een schatting is en de andere gegevens “gecertificeerd”, aldus de configurator op de Tesla website.
 
Ik vermoed omdat de AWD 19” een schatting is en de andere gegevens “gecertificeerd”, aldus de configurator op de Tesla website.

Dat het een schatting had ik idd nog niet gezien. Dan kijk ik toch even verder want de RWD LR heeft wel 2 WLTP waardes bij zowel de 20" induction en de 19"gemini. Hierbij heeft de 20" induction velg een WLTP van 565 en de 19"gemini 600 WLTP. Wat 35 Km verschil is. Laat dat nou op 3 Km na hetzelfde zijn als de AWD LR. 533 Km met de 20", tegenover 565 Km met de 19" van de AWD LR = 32 Km. De AWD is net wat zwaarder (dubbele motor). Denk dat ze dan toch beter hadden uit kunnen gaan van de redelijke accurate schatting van de LR AWD, dan van een hele andere configuratie die veel meer verbruikt. Toch?
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Erg tevreden met de MY maar mis wel de luchtvering van de MS. Zijn er bedrijven in NL die luchtvering in MY's plaatsten?
 
Ik weet hoe lang het al zo is, maar in Amerika kun je de MY dus ook krijgen in Stealth Grey en Ultra Red, net zoals de M3 hier.


1714486660498.png
 
  • Like
Reactions: Dan84
Iemand ervaring met het volgende? Ik weet heel goed dat er veel klachten zijn ivm. de ruitenwissers en die had ik ook van tijd tot tijd maar over het algemeen was het wel aanvaardbaar. Nu sinds enkele weken lijkt mijn sensor/ruitenwisser/camera overgevoelig geworden. Bijna elke droge rit springt de ruitenwisser wel een paar keer aan. Het lijkt er ook op dat zelfs bij regen de ruitenwisser te snel gaat, toch zeker in vergelijking met vroeger. Meestal zet ik de ruitenwisser dan gewoon uit (en doe hetzelfde na TACC activeren). Bij regen moet ik die dan uiteraard weer aanzetten wat ook niet de bedoeling is.

Dit gedrag vroeger ook wel nog gehad na een SW update maar dan zag ik anderen hier hetzelfde melden maar dit is nu helemaal niet geval.
Kan dit een defecte/vuile camera zijn of een ander hardwareprobleem?