Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Na bijna 6 maanden wachten vandaag een sms'je gekregen om mijn Model Y af te halen.

Alleen is de eerste beschikbare datum exact 1 dag voor ik voor 4 weken naar het buitenland ga (vliegreis)...

Niet ideaal natuurlijk.
Wat is mijn beste optie: toch afhalen of voorlopig niet reageren op de sms en wachten tot ik terug ben om een afhaaldatum te kiezen, langsgaan in Tesla shop (via telefoon reageren ze niet...)?
Wegens vakantie kon ik mijn model Y ook niet ophalen. Via de sms gevraagd om het 2 weken te verschuiven, wat geen probleem was
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
SMS-bericht gekregen vorige week dat de Model Y LR MCR gereed staat. Afspraak gemaakt via sms om deze morgenmiddag op te halen in Tilburg. Na de zwarte Model 3 LR uit 2019, wordt dit de tweede die ik ga rijden. Vrouw gaat ook mee, zij heeft de kleur uitgekozen ☺️
 
  • Like
Reactions: NielsA
Na 5 jaar model S is het over twee weken eindelijk zo ver. Het wordt nu een Model Y Performance, weer in de kleur blauw. Vers uit Berlijn aangekomen kan deze op 22 augustus worden opgehaald.

Echt soepel liep het de afgelopen weken allemaal niet. Mijn oude S had een gegarandeerde terugkoopwaarde van Tesla, maar Tesla reageerde niet op mail en belletjes. Moest uiteindelijk maar aangetekend. Vanochtend eindelijk tractie nadat de salesman uit Zwolle die op vakantie was druk heeft gezet. Rare aanvullende voorwaarden, waarbij je zelf ook kosten moet betalen aan Dekra die de keuring doet (voorrijdkosten ruim Eur. 60). Ook de koopsom zal ik moeten voorfinancieren omdat de Lage Landen eerder de laatste termijn betaald wil hebben dan Tesla, na ontvangst van alle documenten, terugbetaald. Dat duurt "twee tot vier weken".

Iemand anders hier al ervaring mee?

Pluspunt: de door mij op de model S aangeschafte FSD kan wel worden omgezet naar de nieuwe Y. Scheelt 7.500 Euro, ben daar blij mee.

Maar dan een vraag aan jullie: ik lees her en der dat de nieuwe Y met HW4 wordt uitgeleverd, maar volgens Tesla is dit (nog) niet zo. De auto komt zoals gezegd uit Berlijn en heeft als VIN-nummer XP7YGCEL4PB18xxx. Veel hier op het forum gezocht, maar kan geen goede manier vinden om te achterhalen of er nu HW3 of HW4 op zit.

Graag jullie tips en alvast bedankt!
 
Na 5 jaar model S is het over twee weken eindelijk zo ver. Het wordt nu een Model Y Performance, weer in de kleur blauw. Vers uit Berlijn aangekomen kan deze op 22 augustus worden opgehaald.

Echt soepel liep het de afgelopen weken allemaal niet. Mijn oude S had een gegarandeerde terugkoopwaarde van Tesla, maar Tesla reageerde niet op mail en belletjes. Moest uiteindelijk maar aangetekend. Vanochtend eindelijk tractie nadat de salesman uit Zwolle die op vakantie was druk heeft gezet. Rare aanvullende voorwaarden, waarbij je zelf ook kosten moet betalen aan Dekra die de keuring doet (voorrijdkosten ruim Eur. 60). Ook de koopsom zal ik moeten voorfinancieren omdat de Lage Landen eerder de laatste termijn betaald wil hebben dan Tesla, na ontvangst van alle documenten, terugbetaald. Dat duurt "twee tot vier weken".

Iemand anders hier al ervaring mee?

Pluspunt: de door mij op de model S aangeschafte FSD kan wel worden omgezet naar de nieuwe Y. Scheelt 7.500 Euro, ben daar blij mee.

Maar dan een vraag aan jullie: ik lees her en der dat de nieuwe Y met HW4 wordt uitgeleverd, maar volgens Tesla is dit (nog) niet zo. De auto komt zoals gezegd uit Berlijn en heeft als VIN-nummer XP7YGCEL4PB18xxx. Veel hier op het forum gezocht, maar kan geen goede manier vinden om te achterhalen of er nu HW3 of HW4 op zit.

Graag jullie tips en alvast bedankt!
Je kan hier je VIN achterlaten en hij zoekt het op voor je.
Maar voorlopig geen HW4 uit Berlijn.
 
Pluspunt: de door mij op de model S aangeschafte FSD kan wel worden omgezet naar de nieuwe Y. Scheelt 7.500 Euro, ben daar blij mee.

Maar dan een vraag aan jullie: ik lees her en der dat de nieuwe Y met HW4 wordt uitgeleverd, maar volgens Tesla is dit (nog) niet zo. De auto komt zoals gezegd uit Berlijn en heeft als VIN-nummer XP7YGCEL4PB18xxx. Veel hier op het forum gezocht, maar kan geen goede manier vinden om te achterhalen of er nu HW3 of HW4 op zit.

Graag jullie tips en alvast bedankt!
Dag Karel, leuk jou ook weer eens te lezen hier. Die vraag ga ik donderdag ook stellen bij mijn service/sales bezoek in Duiven. Ik heb werkelijk geen idee, maar als ik moet kiezen tussen wel FSD overzetten of daarvoor betalen, wacht ik toch maar niet op HW4, omdat het ook echt werkt op HW3 (momenteel zelfs beter dan HW4 nog steeds), getuige alle beta verslagen op YouTube.
 
Gisteren (13-09) een inventory QuickSilver LR besteld (zwarte 20 inch velgen, trekhaak, zwart interieur), vanaf volgende week woensdag (23-09 )af te halen in Tilburg! Er ging meer dan €4.000 af tov exact dezelfde auto zelf configureren, en ook referral-korting ging er nog van af. Opgebouwde referral-punten gebruikt voor 3 jaar gratis premium connectivity, dakdragers en superchargen. Kortom, ik ervaar dit als een verschrikkelijk goede deal.

Vanwege vakantie gevraagd de levering te verzetten naar half september, hopelijk is dit geen probleem.

Ik heb bijna het rouw-proces afgesloten dat ik de Model S ga inleveren, nog niet helemaal ;)
 
Gisteren (13-09) een inventory QuickSilver LR besteld (zwarte 20 inch velgen, trekhaak, zwart interieur), vanaf volgende week woensdag (23-09 )af te halen in Tilburg! Er ging meer dan €4.000 af tov exact dezelfde auto zelf configureren, en ook referral-korting ging er nog van af. Opgebouwde referral-punten gebruikt voor 3 jaar gratis premium connectivity, dakdragers en superchargen. Kortom, ik ervaar dit als een verschrikkelijk goede deal.

Vanwege vakantie gevraagd de levering te verzetten naar half september, hopelijk is dit geen probleem.

Ik heb bijna het rouw-proces afgesloten dat ik de Model S ga inleveren, nog niet helemaal ;)
Ik heb precies dezelfde MYLR configuratie sinds 25/7 ter vervanging van mijn MS100D en ben er nu mee op vakantie naar Slovenië. Ik was ook benieuwd hoe ik het verschil tussen de MS en de MY zou ervaren. Met name het ontbreken van luchtvering op de MY.

Na bijna 2 weken en > 2000km kan ik zeggen mijn MS nog geen moment gemist te hebben. De MY is gewoon een heerlijke auto. Trekhaak is een dikke pre zodat we onze e-bikes nu ook mee konden nemen. De hogere zit vinden we ook prettig en het snelladen is een stuk sneller dan met de MS wat tijdens vakanties mooi meegenomen is. Thuis gebruik ik nauwelijks snelladers.

Je hebt overigens inderdaad een goede deal. Mijn inventory model was een dikke €1.800 goedkoper, geen 4.000…
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: zkpq
Vraag voor degenen die een S of X na financial leasen inleveren bij Tesla en een nieuwe Tesla kopen: Heel vreemd dat je bij inruil 2-4 weken op je geld moet wachten maar de nieuwe wel meteen moet afrekenen. Heeft iemand hiervoor iets beters kunnen regelen?
 
Gisteren (13-09) een inventory QuickSilver LR besteld (zwarte 20 inch velgen, trekhaak, zwart interieur), vanaf volgende week woensdag (23-09 )af te halen in Tilburg! Er ging meer dan €4.000 af tov exact dezelfde auto zelf configureren, en ook referral-korting ging er nog van af. Opgebouwde referral-punten gebruikt voor 3 jaar gratis premium connectivity, dakdragers en superchargen. Kortom, ik ervaar dit als een verschrikkelijk goede deal.

Vanwege vakantie gevraagd de levering te verzetten naar half september, hopelijk is dit geen probleem.

Ik heb bijna het rouw-proces afgesloten dat ik de Model S ga inleveren, nog niet helemaal ;)
En ik maar denken dat het nog augustus is...
 
En ik maar denken dat het nog augustus is...
De tijd vliegt! 😂

Gekocht 13-08 inderdaad.
Overigens bleek uitstellen levering wel degelijk een probleem. Zojuist deze SMS ontvangen:

“Hartelijk dank voor uw reactie. Deze specifieke auto mogen wij, zoals in de orderagreement beschreven, zeven dagen voor u gereserveerd houden vanaf de eerst geplande leverdatum. Let op: u kunt de auto altijd aan de hand van een machtiging door iemand anders laten ophalen.
Indien u geen mogelijkheid heeft om de auto in ontvangt te nemen binnen deze termijn, zijn wij genoodzaakt deze auto beschikbaar te stellen voor andere klanten. U kunt als reactie op deze SMS aangeven vanaf wanneer u de auto in ontvangst zou willen nemen, dan zorgen wij ervoor dat dit intern juist verwerkt wordt. Wij zullen vervolgens u contacteren indien er weer een nieuwe auto in de door u gewenste configuratie beschikbaar is. Wij vernemen graag wat uw voorkeur heeft.”

Het verhaal is dus nu: 13-08 gekocht, 30-08 ophalen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik heb precies dezelfde MYLR configuratie sinds 25/7 ter vervanging van mijn MS100D en ben er nu mee op vakantie naar Slovenië. Ik was ook benieuwd hoe ik het verschil tussen de MS en de MY zou ervaren. Met name het ontbreken van luchtvering op de MY.

Na bijna 2 weken en > 2000km kan ik zeggen mijn MS nog geen moment gemist te hebben. De MY is gewoon een heerlijke auto. Trekhaak is een dikke pre zodat we onze e-bikes nu ook mee konden nemen. De hogere zit vinden we ook prettig en het snelladen is een stuk sneller dan met de MS wat tijdens vakanties mooi meegenomen is. Thuis gebruik ik nauwelijks snelladers.

Je hebt overigens inderdaad een goede deal. Mijn inventory model was een dikke €1.800 goedkoper, geen 4.000…
Goed te horen, ik denk ook dat de MY echt een erg goede auto is, en zeker voor de prijs (laat staan deze prijs). De schwung van de MS ga ik wel missen. Over twee jaar is onze M3 zakelijk afgeschreven en vindt hopelijk een nieuwe stoelendans plaats (M3 verkopen, MY naar mijn vrouw, nieuwe MS naar mij). We zullen zien hoe de wereld er dan uit ziet.

De inventory korting is zelfs iets hoger dan €4.000… Kortom, voor de weifelaars zijn het interessante tijden. Ik wilde niet langer wachten maar er zou nog best wat van de prijs af kunnen gaan de komende tijd.

IMG_1716.jpeg
 
Goed te horen, ik denk ook dat de MY echt een erg goede auto is, en zeker voor de prijs (laat staan deze prijs). De schwung van de MS ga ik wel missen. Over twee jaar is onze M3 zakelijk afgeschreven en vindt hopelijk een nieuwe stoelendans plaats (M3 verkopen, MY naar mijn vrouw, nieuwe MS naar mij). We zullen zien hoe de wereld er dan uit ziet.

De inventory korting is zelfs iets hoger dan €4.000… Kortom, voor de weifelaars zijn het interessante tijden. Ik wilde niet langer wachten maar er zou nog best wat van de prijs af kunnen gaan de komende tijd.

View attachment 964758
Moet je toch wat geluk mee hebben. Ik heb het langere tijd volgehouden om te kijken, maar de door mij gewenste kleurstelling (MCR/W) kwam maar niet langs. Dus dan maar gewoon bespoke. Heeft ook wel wat. ;)

Volgende week mag ik haar ophalen.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ja wat een goede acties momenteel! Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe in het najaar, heb de cash(/overwaarde) pas beschikbaar na de verhuizing eind oktober. Maar met deze kortingen is het wel erg verleidelijk om nu te bestellen (desnoods financial lease voor een paar maanden en dan versneld aflossen).
Ik kan alleen maar hopen dat er eind Q4 ook nog een push komt.
 
Ja wat een goede acties momenteel! Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe in het najaar, heb de cash(/overwaarde) pas beschikbaar na de verhuizing eind oktober. Maar met deze kortingen is het wel erg verleidelijk om nu te bestellen (desnoods financial lease voor een paar maanden en dan versneld aflossen).
Ik kan alleen maar hopen dat er eind Q4 ook nog een push komt.
Als je de auto nu bestelt en alles op tijd geregeld krijgt is de rente zo voordelig dat versneld aflossen misschien helemaal niet zo interessant is.