Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Paar vraagjes voor de ervaren rotten:
  • kan je het keyboard in de wagen op azerty zetten?
  • kan je ergens zorgen dat de gps kaart draait ipv het pijltje van de wagen?
  • Auto lijkt 3% per dag te verliezen met beveiligingscameras aan. Normaal? Vermoed dat dit is omdat ik thuisadres nog niet heb ingesteld?
  • PPF of ceramic coating of niks? Ik twijfel echt of het de moeite is - zou evengoed na 5 jaar op kosten van omnium wagen terug helemaal op punt kunnen zetten. Zal me wss minder kosten. Moet dan enkel franchisebedrag betalen. Is ook voor ons 2de wagen en zal dus niet zoveel op de snelweg komen. Maak me eerder zorgen over deuken in de deur op parkings
 
Paar vraagjes voor de ervaren rotten:
  • kan je het keyboard in de wagen op azerty zetten?
  • kan je ergens zorgen dat de gps kaart draait ipv het pijltje van de wagen?
  • Auto lijkt 3% per dag te verliezen met beveiligingscameras aan. Normaal? Vermoed dat dit is omdat ik thuisadres nog niet heb ingesteld?
  • PPF of ceramic coating of niks? Ik twijfel echt of het de moeite is - zou evengoed na 5 jaar op kosten van omnium wagen terug helemaal op punt kunnen zetten. Zal me wss minder kosten. Moet dan enkel franchisebedrag betalen. Is ook voor ons 2de wagen en zal dus niet zoveel op de snelweg komen. Maak me eerder zorgen over deuken in de deur op parkings
Niet zo ervaren hier, maar op enkele puntjes kan ik wel antwoorden:
  • Azerty... geen idee :) (voice werkt wel stukken beter dan bij de Passat ;) bellen en navigeren doe ik praktisch altijd zo)
  • Ja, als je boven op de kaart klikt op het route symbool kan je ofwel overzicht route krijgen, ofwel noorden boven ofwel meedraaien met de rijrichting.
  • Sentry zuipt batterij. Ik zet die uit op thuislocatie en m'n werk (aparte parking + camera bewaking daar). 3% per dag valt nog mee, met veel activiteit gaat hij wat sneller naar beneden.
  • PPF schijnt best te zijn, maar vond ik (te) duur. Met m'n job ziet de wagen af en toe semi-offroad + nogal veel modder.
    Eerste wasbeurt had ik al krassen (2 emmer methode + nieuwe spons halfweg en al voorkuisen met hogedrukspuit).
    Het is een erg teer lakje (zeker in vergelijking met de Passat, die heeft hier 5 jaar schuurborstel op hogedruk gezien).
    Mocht het een privé wagen zijn zou ik er zelf een ceramic coating (of ander nano coatings) opzetten. Scheelt wel dat de wagen langer proper blijft en makkelijker te wassen is.
EDIT: staat je taal in BE/NL? Want dan gaat het toetsenbord gewoon mee toch?
 
Vandaag mijn auto opgehaald in Tilburg !!

20220302_133451.png


20220302_133521.png

20220302_133344.png


20220302_135226.jpg
 
Niet zo ervaren hier, maar op enkele puntjes kan ik wel antwoorden:
  • Azerty... geen idee :) (voice werkt wel stukken beter dan bij de Passat ;) bellen en navigeren doe ik praktisch altijd zo)
  • Ja, als je boven op de kaart klikt op het route symbool kan je ofwel overzicht route krijgen, ofwel noorden boven ofwel meedraaien met de rijrichting.
  • Sentry zuipt batterij. Ik zet die uit op thuislocatie en m'n werk (aparte parking + camera bewaking daar). 3% per dag valt nog mee, met veel activiteit gaat hij wat sneller naar beneden.
  • PPF schijnt best te zijn, maar vond ik (te) duur. Met m'n job ziet de wagen af en toe semi-offroad + nogal veel modder.
    Eerste wasbeurt had ik al krassen (2 emmer methode + nieuwe spons halfweg en al voorkuisen met hogedrukspuit).
    Het is een erg teer lakje (zeker in vergelijking met de Passat, die heeft hier 5 jaar schuurborstel op hogedruk gezien).
    Mocht het een privé wagen zijn zou ik er zelf een ceramic coating (of ander nano coatings) opzetten. Scheelt wel dat de wagen langer proper blijft en makkelijker te wassen is.
EDIT: staat je taal in BE/NL? Want dan gaat het toetsenbord gewoon mee toch?
Taal staat inderdaad op BE/NL, toetsenbord bleef qwerty. Zal nog eens zien.

Wat dat bellen betreft - nog mensen veel echo als je van iphone naar iphone belt en er eentje via bluetooth in Tesla belt? Wel nog maar 1 keer geprobeerd.
 
Ik mag de mijne gaan afhalen op 11/03 :)

Weet iemand met welke banden de MY geleverd wordt op de 20" velgen? Zijn dit gewoon zomerbanden of all seasons? Verder is het mij niet duidelijk of de MYLR in europa nu moet of zonder matrix headlights geleverd wordt.
Voor zover ik weet worden de 20” geleverd met michelin pilot sport EV zomer banden. Ik ga vrijdag middag mijn MY in tilburg ophalen!
 
Toch maar eens, tegen de regels in, crossposten hier, omdat niet iedereen alle draadjes leest, omdat ik het toch wel merkwaardig vind en ook om aan te geven dat je best niet wacht met bestellen, als je nog voor de zomervakantie wil geleverd hebben.
Vanmorgen besteld en levertermijn: juli. Als ik 20” wielen kies zou de levertermijn mei geweest zijn.
Op 21 februari, toen ik de eerste configuratie deed, kreeg ik nog als levertermijn: maart. Ineens 4 maanden bij dus.
 
Betalen wil ik best voor die tijd. Tesla zal wel komende maand niet failliet gaan 😃 dank voor antwoorden!
Het gaat niet (meer) over failliet gaan, maar over de kwartaalcijfers en vooral over de reactie van de markt daar op.
De SeCs staan op het einde van een kwartaal zwaar onderdruk om alles uit te leveren. Zelfs de showroom werd soms leeg verkocht. Sinds Q4-2021 heeft Elon nu wel gezegd dat ze dit niet meer ‘ten koste van alles’ zouden nastreven. De druk zal dus wat verminderd zijn.
Perceptie is op de beurs belangrijker dan gezond verstand.
 
Toch maar eens, tegen de regels in, crossposten hier, omdat niet iedereen alle draadjes leest, omdat ik het toch wel merkwaardig vind en ook om aan te geven dat je best niet wacht met bestellen, als je nog voor de zomervakantie wil geleverd hebben.
Vanmorgen besteld en levertermijn: juli. Als ik 20” wielen kies zou de levertermijn mei geweest zijn.
Op 21 februari, toen ik de eerste configuratie deed, kreeg ik nog als levertermijn: maart. Ineens 4 maanden bij dus.
Er is geen touw aan vast te knopen: Ik heb half februari besteld met toen verwachte levering in mei. Kreeg vandaag een SMS dat mijn model Y onderweg is naar Nederland en in mijn account staat nu tussen 9 en 25 maart als verwachte levertijd (VIN: 257*).
(Model Y LR, Deep Blue Metallic, zwart interieur, 20" velgen).
 
Toch maar eens, tegen de regels in, crossposten hier, omdat niet iedereen alle draadjes leest, omdat ik het toch wel merkwaardig vind en ook om aan te geven dat je best niet wacht met bestellen, als je nog voor de zomervakantie wil geleverd hebben.
Vanmorgen besteld en levertermijn: juli. Als ik 20” wielen kies zou de levertermijn mei geweest zijn.
Op 21 februari, toen ik de eerste configuratie deed, kreeg ik nog als levertermijn: maart. Ineens 4 maanden bij dus.
Hier idem dito.... toen we aan het kijken waren eind Januari was het levering Feb een aantal weken geleden besteld gewoon met 19" velgen... Zou in eerste instantie levertijd mei zijn... Na een aantal dagen melding dat het maart word met levering tussen 6-20 maart... Dus nu wachten op nieuwe SMS.. Maar goed liever dit dan andersom :)
 
Hier idem dito.... toen we aan het kijken waren eind Januari was het levering Feb een aantal weken geleden besteld gewoon met 19" velgen... Zou in eerste instantie levertijd mei zijn... Na een aantal dagen melding dat het maart word met levering tussen 6-20 maart... Dus nu wachten op nieuwe SMS.. Maar goed liever dit dan andersom :)
Die van mij mag niet vervroegen. Ik heb maar in juli €tijd€ om hem af te halen
 
Vandaag mijn Model Y besteld die al lang gekozen was ter vervanging van mijn huidige wagen (die net afgeschreven is). Ik zag bij de levering staan mei 2022, dus ik dacht nog genoeg tijd dan om mijn huidge wagen in orde te brengen voor verkoop e.d. Nu zag ik na mijn bestelling 'Verwachte levertijd: Maart 11 - Maart 23', dat gaat plots wel heel snel 😅 Of ik hem zo snel zal hebben zal nog afwachten zijn, ik zal mij in ieder geval moeten haasten. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit, al jaren een hevige Tesla fan dus dit is echt een droom voor mij!

FYI, mijn configuratie is een solid black, 20" Induction, zwart interieur.
 
Nou gisteren was het zover. Onze witte parel ophalen. Super ontvangen door tesla duidelijke uitleg en hulp gehad. Geen bijzonderheden betreft inspectie punten. Auto zat 100% vol en gaf een range van 515km aan. Ook de eerste meters gemaakt en het rijd als een zonnetje op een roze wolk! Nu maar eens kei hard genieten.
 

Attachments

  • 8F17B84E-8AE2-42F9-85FB-D9AF255F0CD9.jpeg
    8F17B84E-8AE2-42F9-85FB-D9AF255F0CD9.jpeg
    341.7 KB · Views: 53
  • C2659FD0-4634-4452-9609-AF5A3CE87AAC.jpeg
    C2659FD0-4634-4452-9609-AF5A3CE87AAC.jpeg
    350.7 KB · Views: 54