NielsV
Member
Ik volg de leveringen ook wat op tff-forum.de. Van de 60 geregistreerde bestellingen (zwarte MYP) zijn er lijkt mij 11 geleverd (niet altijd even goed ingevuld).
De laatste 2 weken was het stil qua aantal nieuwe leveringen. Nu zijn er 2 aangeduid om vrijdag (15/04) geleverd te worden.
Enkele dingen die me opvallen.
De laagste VIN daar toegekend is in de 18xx range, een van de leveringen van vrijdag zit in de 32xx range.
De periode tussen het toekennen van de VIN en de uiteindelijke levering is bijna altijd maar enkele dagen.
De sample om echt goede conclusies te trekken is natuurlijk heel beperkt.
Als we ons baseren op de volgnummers in de VIN zouden er ongeveer 1500 productiewagens gebouwd moeten zijn. (Een van de 30 eerste geleverde wagens heeft ook een volgnummer in de 18xx) Dit komt overeen met ongeveer 500 wagens per week of 100 per werkdag. (Ik dacht dat er nog niet geproduceerd werd in het weekend.)
Als deze aantallen kloppen, vraag ik mij af waar de meeste van die wagens naar toe gaan als Belgie, Nederland & Duitsland maar een habbekrats aan wagens lijken te krijgen. Noorwegen misschien?
Link naar het Google Doc bestand: Model Y (Performance) 2022 Q1+Q2 Umfrage (Responses)
De laatste 2 weken was het stil qua aantal nieuwe leveringen. Nu zijn er 2 aangeduid om vrijdag (15/04) geleverd te worden.
Enkele dingen die me opvallen.
De laagste VIN daar toegekend is in de 18xx range, een van de leveringen van vrijdag zit in de 32xx range.
De periode tussen het toekennen van de VIN en de uiteindelijke levering is bijna altijd maar enkele dagen.
De sample om echt goede conclusies te trekken is natuurlijk heel beperkt.
Als we ons baseren op de volgnummers in de VIN zouden er ongeveer 1500 productiewagens gebouwd moeten zijn. (Een van de 30 eerste geleverde wagens heeft ook een volgnummer in de 18xx) Dit komt overeen met ongeveer 500 wagens per week of 100 per werkdag. (Ik dacht dat er nog niet geproduceerd werd in het weekend.)
Als deze aantallen kloppen, vraag ik mij af waar de meeste van die wagens naar toe gaan als Belgie, Nederland & Duitsland maar een habbekrats aan wagens lijken te krijgen. Noorwegen misschien?
Link naar het Google Doc bestand: Model Y (Performance) 2022 Q1+Q2 Umfrage (Responses)