Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
2022? :)
Ik ga volgend weekend eens binnenspringen bij Tesla in St Martens Latem en horen hoe het zit. Keep you posted.
Bon, gisteren eens binnengesprongen bij Tesla in St Martens Latem. Er zouden nog steeds maar 6 MYPs geleverd zijn in België, en de eerste leveringen zouden zijn om de Tesla Stores te bevoorraden. De laatste berichtgeving die ze gisterenochtend ontvangen hebben was dat de eerste "publieke" leveringen voorzien zijn eind mei. De verwachting is dan wel dat er vanaf dat moment grote hoeveelheden geleverd zouden worden, en in die mate dat een belangrijk deel van de leveringen in daaropvolgende 2 weken zouden moeten kunnen plaatsvinden.

Mijn bestelling is geplaatst in juni 2022. Ik laat hier weten wanneer ik hem in ontvangst kan nemen 🤞
 
Ik zag deze een paar dagen geleden in Brussel ...

tesla.PNG


Ik dacht dat de leveringen van de witte MYP modellen gedaan waren. Blijkt dat het een MYLR is, met wat aanpassingen, waaorder de spoiler :)
 
Bon, gisteren eens binnengesprongen bij Tesla in St Martens Latem. Er zouden nog steeds maar 6 MYPs geleverd zijn in België, en de eerste leveringen zouden zijn om de Tesla Stores te bevoorraden. De laatste berichtgeving die ze gisterenochtend ontvangen hebben was dat de eerste "publieke" leveringen voorzien zijn eind mei. De verwachting is dan wel dat er vanaf dat moment grote hoeveelheden geleverd zouden worden, en in die mate dat een belangrijk deel van de leveringen in daaropvolgende 2 weken zouden moeten kunnen plaatsvinden.

Mijn bestelling is geplaatst in juni 2022. Ik laat hier weten wanneer ik hem in ontvangst kan nemen 🤞
In Amsterdam heb ik al een stuk of 5 exemplaren gespot. Ik ga er logischerwijs vanuit dat dit testdrive/pers auto's zullen zijn.
 
Aan de wielen was dit overigens ook goed te zien (ervanuit gaande dat een Performance eigenaar de Uberturbine wielen toch wel zal laten zitten ;) )
Klopt, maar ik had eerst de achterkant gezien. Ik dacht dat hij misschien inderdaad de velgen veranderd had. Toen zag ik vooraan zwart getinte lichten (weet niet of dat eigenlijk wel mag). Toen ik naar het Model Y logo met streepje ging kijken zag ik pas dat het verwijderd werd en dat alle logo's zwart waren.
 
Wauw... Das nog niet zoveel.
Heb er dan trouwens gisteren twee 'live' op de snelweg gezien hier in het noorden. Dat is dan wel verrassend.
De levering vanuit Berlijn lijkt mij echt traag te gaan.
Gisteren zijn de eerste pas geregistreerd in Noorwegen. ( had verwacht dat dat er al veel meer zouden zijn in Noorwegen vermits het zo'n grote afzetmarkt heeft.

Volgens dit artikel (Tesla Giga Berlin is now producing 350 Model Ys per week, aims to ramp up to 1,000 this month, report says) zouden ze nu aan 1000 wagens per week moeten komen. Dit lijkt mij heel optimistisch. Op tff-forum.de maken ze nu melding van wagens met VIN in de 3500 die nu ongeveer uitgeleverd worden. De vraag is dus hoe groot de impact van de lockdown in Shanghai is.

Voor alle duidelijkheid, mag het voor mij ook vooruit gaan want ik zit ook op hete kolen😄.
 
  • Like
Reactions: YCedric
Ik merk ineens een verschil op in de Tesla app mbt de levering.

Voorheen stond er geen 'verwachte' levering.
Als ik dan naar mijn account ga, dan stond daar wel: verwachte levering mei 2022. Er stonden geen taken meer open.
Screenshot_20220407-214717~2.png
Sinds vandaag heeft de app WEL een verwachtte levering. De laatste update van de app op mijn telefoon is 12 april. Dat kan het volgens mij niet zijn.
Screenshot_20220429-115104.png
Iemand een idee of het nog iets betekent?
 
  • Like
Reactions: YCedric