Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
LR MYP besteld in Maart 2022, levering mei, werd augustus, werd september, werd december, werd januari 2023… is nu 23/09 - 30/09… ze zetten er het jaar wel niet bij ;-)
Er zijn een paar heel stevige boodschappen gewisseld met TB. Dat vonden ze minder leuk.
ik zal pas hoera roepen als ik er mee van de parking rijd.
 
LR MYP besteld in Maart 2022, levering mei, werd augustus, werd september, werd december, werd januari 2023… is nu 23/09 - 30/09… ze zetten er het jaar wel niet bij ;-)
Er zijn een paar heel stevige boodschappen gewisseld met TB. Dat vonden ze minder leuk.
ik zal pas hoera roepen als ik er mee van de parking rijd.
Long Range Model Y Performance? 🤔
 
LR MYP besteld in Maart 2022, levering mei, werd augustus, werd september, werd december, werd januari 2023… is nu 23/09 - 30/09… ze zetten er het jaar wel niet bij ;-)
Er zijn een paar heel stevige boodschappen gewisseld met TB. Dat vonden ze minder leuk.
ik zal pas hoera roepen als ik er mee van de parking rijd.
Huh wat voor exotische LR MY heb je dan besteld...?
Ik had besteld in augustus 2022 en kon rijden in september 2022...
 
Dus, na maanden van oplopende delivery-windows, heeft opeens iedereen, incl. een rode Duitser, een delivery in september.

Either de AI ****ed up, of er komen opeen heel veel MYPs vrij. Gezien de rode, vrees ik het ergste.

( gewoon hopend op optie twee, want ik zag opeens ook een sep 12-Sep 30 staan na al weken nov-dec als window voor m'n witte MYP)
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE
Dus, na maanden van oplopende delivery-windows, heeft opeens iedereen, incl. een rode Duitser, een delivery in september.

Either de AI ****ed up, of er komen opeen heel veel MYPs vrij. Gezien de rode, vrees ik het ergste.

( gewoon hopend op optie twee, want ik zag opeens ook een sep 12-Sep 30 staan na al weken nov-dec als window voor m'n witte MYP)
Ik denk dat ze als een op hol geslagen paard een goede Q3 willen behalen.

Ik hoop dat we geen grote gebreken hebben wanneer we de auto mogen ontvangen (door een eventuele ‘rush’ in de productie).
 
All LR's have been coming from Shanghai until very very recently. Berlin was only making white or black Performance with the black interior.

If you have a white or black with black interior LR on order you might get it from Berlin now. If you want a non white or non black performance you have to wait until Berlin starts producing those colors. If you want a non white or non black LR most likely they will still come from Shanghai.

Long story short: no, blue MYP's will not be anytime soon. Blue MY LR's exist, I've seen them and another one will hit the streets in two weeks (mine 🤣)
Yeh ok understood.
A bit sad as I’m not so colour committed, 10 March 2021 I would have happily ordered a black one if I knew.

Tesla replied to me.
If I change to black I go to the back of the queue and expect dec-feb delivery. I also don’t want to risk that maybe a blue perf ships from Shanghai in a month and I’ve gone and cancelled it. I might order a second Y in black and cancel whichever one is not delivered first.
That or go for the X plaid which is also due dec. I basically need a bigger car than my 3 by Jan for a second kid coming.
 
Dus, na maanden van oplopende delivery-windows, heeft opeens iedereen, incl. een rode Duitser, een delivery in september.

Either de AI ****ed up, of er komen opeen heel veel MYPs vrij. Gezien de rode, vrees ik het ergste.

( gewoon hopend op optie twee, want ik zag opeens ook een sep 12-Sep 30 staan na al weken nov-dec als window voor m'n witte MYP)
Wanneer heb jij jouw MYP Wit besteld?
 
Ik denk niet dat boze mails enige invloed hebben op de levering ;)
Ik vind dat ik best iets mag verwachten qua communicatie van Tesla. Ik word wel opgezadeld met het probleem van Tesla dat ze de EDD's niet goed kunnen managen. Als we daar nooit iets van zeggen zullen ze het ook niet verbeteren.
Ze hebben overigens wel contact met me opgenomen om een specifiekere EDD af te geven. Die nu overigens wel weer iets is aangepast :).