Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond allen,

Ik heb afgelopen weekend een MY LR besteld, zwart zonder trekhaak, met 20" zwarte velgen. Nu kreeg ik een dusdanig beroerd inruilaanbod bij Tesla voor mijn huidige auto dat ik die elders inruil. Ik heb bij de BMW dealer 5K meer geboden gekregen tot zover.

Zijn er mensen die een soortgelijk model/uitvoering hebben besteld bij Tesla? Ik moet namelijk enigszins gaan gokken met de inruildatum. Levering zoals door Tesla aangegeven is feb-maa. Ben benieuwd!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Net opgehaald, stuurt alleen zwaar (centreert niet lekker na bocht). Dus moeten ze nog even naar kijken. Een model 3 is qua wegligging wel stuk beter. Dit rijdt alleen wel heel relaxed (ook omdat je hoog zit). Afwerking is gewoon goed en "meer" auto (voelt degelijk aan), ook stil. Blij dat ik de 19" heb, dat is comfortabel. 20" of 21" wordt volgens mij wel meer stuiteren (wel mooier).

Cherry red...... even gevraagd, ze hebben er nog geen enkele van gehad. De Quicksilver is pas een paar weken binnen. Wit stond de hal vol mee.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NielsA
Goedenavond allen,

Ik heb afgelopen weekend een MY LR besteld, zwart zonder trekhaak, met 20" zwarte velgen. Nu kreeg ik een dusdanig beroerd inruilaanbod bij Tesla voor mijn huidige auto dat ik die elders inruil. Ik heb bij de BMW dealer 5K meer geboden gekregen tot zover.

Zijn er mensen die een soortgelijk model/uitvoering hebben besteld bij Tesla? Ik moet namelijk enigszins gaan gokken met de inruildatum. Levering zoals door Tesla aangegeven is feb-maa. Ben benieuwd!
Overweeg ook eens de auto aan een particulier te verkopen. Mijn inruil bij tesla was beroerd en verkoop mbv marktplaats eenvoudig en snel.
 
Last edited:
Vandaag eindelijk een datum en VIN nummer ontvangen. Het is een wagen uit Berlin.
Vreemd dat ik verder niets hoor en de vermoedelijke leverdatum weer met 2 dagen is opgeschoven.
Weten jullie of de betaling vooraf moet binnen zijn, voordat je een definitieve leveringsdatum krijgt.
Tevens heb ik ook nog geen kenteken, dus verzekering aanvragen zal dan ook niet gaan.
Kan de €€ wel overmaken, maar als ze blijven schuiven met de datum tot .....
 
Had aanvankelijk de MY LR wit met trekhaak besteld (15 Jan), om laten zetten naar RWD wit met trekhaak op 23 Jan (afgelopen maandag). Kreeg direct een auto toegewezen, met VIN tracker kon ik zien dat die in november al was aangekomen in NL.

Bij het omzetten waren ze echter de trekhaak vergeten. Op maandag gemaild, dinsdag gebeld en optie gekregen om achteraf te installeren of de auto unmatchen. Voor laatste optie gekozen, zag daarna dat mijn bestelling op hold stond. Daardoor kon ik de bestelling zelf wijzigen (en de trekhaak erbij te kiezen). De verwachtte levertijd stond nog steeds op 25jan-1feb, maar sinds gisteren is dit veranderd naar 13-27 februari.

Nog geen nieuwe vin, maar hoop dat ik volgende maand dus mijn auto mag ophalen :)
 
Vreemd dat ik verder niets hoor en de vermoedelijke leverdatum weer met 2 dagen is opgeschoven.
Weten jullie of de betaling vooraf moet binnen zijn, voordat je een definitieve leveringsdatum krijgt.
Tevens heb ik ook nog geen kenteken, dus verzekering aanvragen zal dan ook niet gaan.
Kan de €€ wel overmaken, maar als ze blijven schuiven met de datum tot .....
Kenteken even mailtje sturen, moest ik ook doen. En beste is alles afhandelen en betalen, je hebt een VIN dus dan is die van jouw. Heb het meegemaakt met een 3, collega was op vakantie en kon hem niet ophalen.......... uitgesteld, toen die terugkwam was de 3 al naar een ander gegaan ! Kon die weer wachten.
 
Op wat voor banden wordt de Model Y eigenlijk geleverd? Zomerbanden of all season?
Zomer.

Je kunt alleen winterset erbij kopen terwijl met name in Europa veel mensen met all seasons rijden. En die zijn allang niet meer slecht of onzuinig. Eerste wat ik doe (en velen met mij): eraf en all season erop.

Maar vanuit Tesla: 1 band voor elke velgmaat is goedkoper dan mensen banden laten kiezen.