Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb Hasselt dan uiteindelijk vast gekregen, hij verzekerde mij dat de plaat tijdig bij hun zou zijn... Dus 's ochtends in S-A-B en tegen 16:30 in Hasselt... Ik zal het geloven als ik het zie.
Wat ik verwacht had dat ging gebeuren is gebeurd... De kentekenplaten komen pas één dag later aan ondanks belofte Tesla. Op zich maakt die extra dag mij niet veel uit maar het is gewoon rot als dat ze iets beloven en dubbel bevestigen en uiteindelijk zeggen dat ze hun vergist hebben.

Ze boden een vervangwagen aan wat fair is maar voor mij zinloos om mij daarvoor te gaan verplaatsen.

blèh.
 
  • Helpful
Reactions: Hes Paul
Onze mod Y LR, QuickSilver(dus MiG), zwart interieur, trekhaak, gemni 20", wordt woensdag geleverd (gisteren op account gezien). Net geen twee maanden na bestelling.
Eindfactuur vandaag ontvangen, ergens gelezen te betalen min. 7 dagen voor afhalen. Kan niet lukken bij afhaling 5 dagen later en weekend tussen, de bank doet de betaling maandag omdat de verantwoordelijke vandaag een verlofdag had.

Al bij al zeer snelle levering, zwart of wit kon nog sneller. Ik hoor van mensen die in 2021 een ander merk auto besteld hebben en nog steeds wachten.
Denk dat de snelle levering komt omdat we bij de prijsdaling van januari er snel bij waren?

Hopelijk alles goed afgesteld.
 
Vandaag ben ik ook terug geweest om de koplampen bij te laten stellen (garantie). Calibreren hielp niet. Vooral de rechter lamp stond veel te hoog. Gelijk gevraagd of ze konden uitlijnen omdat de auto sinds het begin (1 maand geleden) iets naar links trekt. Dat doen ze niet onder garantie, omdat je in de tussentijd ergens tegenaan gereden kan zijn (). Ik heb het maar zo gelaten, kosten ruim 200 euro. Tip: bij levering van je nieuwe Y direct terug als je merkt dat de uitlijning niet goed is.
 
Onze mod Y LR, QuickSilver(dus MiG), zwart interieur, trekhaak, gemni 20", wordt woensdag geleverd (gisteren op account gezien). Net geen twee maanden na bestelling.
Eindfactuur vandaag ontvangen, ergens gelezen te betalen min. 7 dagen voor afhalen. Kan niet lukken bij afhaling 5 dagen later en weekend tussen, de bank doet de betaling maandag omdat de verantwoordelijke vandaag een verlofdag had.

Al bij al zeer snelle levering, zwart of wit kon nog sneller. Ik hoor van mensen die in 2021 een ander merk auto besteld hebben en nog steeds wachten.
Denk dat de snelle levering komt omdat we bij de prijsdaling van januari er snel bij waren?

Hopelijk alles goed afgesteld.
Wielen zijn 19", foutje (misschien omdat ik de zwarte 20" mooier vind maar om de gekende reden (comfort, prijs, verbruik) toch voor 19" gekozen heb.
 
Onze mod Y LR, QuickSilver(dus MiG), zwart interieur, trekhaak, gemni 20", wordt woensdag geleverd (gisteren op account gezien). Net geen twee maanden na bestelling.
Eindfactuur vandaag ontvangen, ergens gelezen te betalen min. 7 dagen voor afhalen. Kan niet lukken bij afhaling 5 dagen later en weekend tussen, de bank doet de betaling maandag omdat de verantwoordelijke vandaag een verlofdag had.

Al bij al zeer snelle levering, zwart of wit kon nog sneller. Ik hoor van mensen die in 2021 een ander merk auto besteld hebben en nog steeds wachten.
Denk dat de snelle levering komt omdat we bij de prijsdaling van januari er snel bij waren?

Hopelijk alles goed afgesteld.
Ik heb een dag voor aflevering betaald en een overschrijvingsbewijs gemaild naar delivery ovv bestel/order nummer.
 
  • Informative
Reactions: bdp750
Vandaag ben ik ook terug geweest om de koplampen bij te laten stellen (garantie). Calibreren hielp niet. Vooral de rechter lamp stond veel te hoog. Gelijk gevraagd of ze konden uitlijnen omdat de auto sinds het begin (1 maand geleden) iets naar links trekt. Dat doen ze niet onder garantie, omdat je in de tussentijd ergens tegenaan gereden kan zijn (). Ik heb het maar zo gelaten, kosten ruim 200 euro. Tip: bij levering van je nieuwe Y direct terug als je merkt dat de uitlijning niet goed is.
Binnen 160 km melding maken. Koplampen stonden bij mij ook verkeerd. Keurig opgelost door SEC en direct een afspraak gemaakt via de app voor uitlijnen.
 
Onze mod Y LR, QuickSilver(dus MiG), zwart interieur, trekhaak, gemni 20", wordt woensdag geleverd (gisteren op account gezien). Net geen twee maanden na bestelling.
Eindfactuur vandaag ontvangen, ergens gelezen te betalen min. 7 dagen voor afhalen. Kan niet lukken bij afhaling 5 dagen later en weekend tussen, de bank doet de betaling maandag omdat de verantwoordelijke vandaag een verlofdag had.

Al bij al zeer snelle levering, zwart of wit kon nog sneller. Ik hoor van mensen die in 2021 een ander merk auto besteld hebben en nog steeds wachten.
Denk dat de snelle levering komt omdat we bij de prijsdaling van januari er snel bij waren?

Hopelijk alles goed afgesteld.
Inderdaad snel! Wanneer heb je de VIN ontvangen?
 
  • Like
Reactions: DJ ‘83
Vin was er rond 20/3. Ik denk dat er kort na de prijsvermindering een massa bestellingen binnen gekomen zijn maar u was pas enkele dagen na ons, je Y zal er allicht ook snel zijn?
We twijfelen om er een keramische coating te laten op aanbrengen, u heeft geen ervaring hiermee of met Mobile Clean uit Gentbrugge?
 
  • Like
Reactions: Hes Paul
Ik heb mijn MY LR QS 19", besteld 19 januari, vandaag mogen ophalen in Tilburg. Ervaring was goed (veel beter dan de Model 3 destijds). Bumper had vlekken maar die zijn er direct uitgepolijst. Bij het vertrekken vertelde de mevrouw me nog (ongevraagd): Even opletten, je hebt nog geen parkeersensoren. Er komt binnen een week een update om dat te verhelpen. Dus ik hoop inderdaad dat de update uit de US snel naar hier zal komen.
 
Vin was er rond 20/3. Ik denk dat er kort na de prijsvermindering een massa bestellingen binnen gekomen zijn maar u was pas enkele dagen na ons, je Y zal er allicht ook snel zijn?
We twijfelen om er een keramische coating te laten op aanbrengen, u heeft geen ervaring hiermee of met Mobile Clean uit Gentbrugge?
Dankuwel, ik ben nog in blijde afwachting, hoewel EDD deze week van 28-31 maart naar 31 maart - 7 mei is gegaan. Ik heb gen ervaring met keramische coating.
 
Ik heb mijn MY LR QS 19", besteld 19 januari, vandaag mogen ophalen in Tilburg. Ervaring was goed (veel beter dan de Model 3 destijds). Bumper had vlekken maar die zijn er direct uitgepolijst. Bij het vertrekken vertelde de mevrouw me nog (ongevraagd): Even opletten, je hebt nog geen parkeersensoren. Er komt binnen een week een update om dat te verhelpen. Dus ik hoop inderdaad dat de update uit de US snel naar hier zal komen.
Veel veilige KMs gewenst. Wil je wat real life foto’s plaatsen. Ben erg benieuwd hoe de QS er in het wild uitziet.
 
Veel veilige KMs gewenst. Wil je wat real life foto’s plaatsen. Ben erg benieuwd hoe de QS er in het wild uitziet.
Niet de mijne, maar wel een paar foto’s op een lichte/bewolkte dag!

EBDC3E43-D088-468D-9798-AE8EF838C6FB.jpeg
 

Attachments

  • B99DCA37-D2D7-45CD-B9C9-C7C9C49F6D08.jpeg
    B99DCA37-D2D7-45CD-B9C9-C7C9C49F6D08.jpeg
    871.1 KB · Views: 52
  • A218B32B-0FD9-49E7-A0B0-D7CE770484D1.jpeg
    A218B32B-0FD9-49E7-A0B0-D7CE770484D1.jpeg
    876.6 KB · Views: 48
In de planning om afgelopen vrijdag mijn nieuwe zwarte model Y RWD op te halen in Tilburg. Werd donderdagmiddag gebeld dat er bij het klaarmaken schade was geconstateerd, of veroorzaakt, dat blijft een beetje vaag. Schade was dermate dat de auto niet afgeleverd kon worden, er moest mogelijk een nieuwe achterklep in.

Na ampel overleg besloten dat ik geen schadeauto wilde hebben. Ik heb de optie gekregen om een auto te kiezen die op voorraad was. Daar gelden op dit moment forse kortingen op in verband met levering in Q3 . Gekeken en dezelfde auto gekozen(20”, wit interieur, trekhaak), enkel in het rood (had ik bij bestellen al over getwijfeld).

Deze auto kost me nu ruim € 5300 minder dan de geplande 😅 Factuur inmiddels in huis, maandag kenteken en vrijdag ophalen. Eind goed al goed…

Van mijn model X heb ik nog originele Tesla Falcon Wings zonneschermen en een origineel Tesla rubberen mattenset liggen (5-zits variant), inclusief achterbak. Beiden zijn om te ruilen voor een kratje bier.

Gewoon puur voor de geïnteresseerden 🤪
 
Update.
Besteld 30/1.
Zonet m'n VIN ontvangen.

Hierbij een laatste update. Een beetje uitgebreider.

42 dagen tussen bestelling en VIN.
Anderhalve week tussen VIN en aflevering (maar vooral omdat ik er geen haast achter stak)
Dit was wel een positieve koopervaring. Weinig stress. Weinig zaken die niet duidelijk waren.
De moeilijke telefonische bereikbaarheid van het TSC is een dingetje, maar mails worden dagelijks beantwoord, en de telefonie, daaraan zijn ze aan het werken.

Dus. Gisteren wagen opgehaald in Brugge. Kort en goed. De drukte op de parking(s) was enorm. Die mannen leveren dagelijks tot 40 auto's af... wow. Dat wil dus ook zeggen dat een Tesla ophalen niet een typische ophaling van een nieuwe wagen is. Het gaat snel & efficiênt.

Wat is me opgevallen / wat is de moeite om te melden?

Ik heb m'n oude nummerplaat bijgehouden. TSC kan in een oogwenk gratis een nieuwe nummerplaat voor vooraan aanmaken. Als je een oude nummerplaat meebrengt, zorg dat ze mooi vlak is, dat de randen niet omgebogen zijn, en dat er geen dubbelzijdig kleefband aan de achterkant bleef hangen (zoals bij mij). Tesla schroeft immers geen nummerplaten vast, maar schuift ze in en klikt ze vast in de nummerplaat houders. Als je anders 320 schroefjes per dag moet indraaien.... In mijn geval ging dat wel niet vlot. Ik heb ze achteraf thuis zelf terug uitgehaald en opnieuw gemonteerd zodat ze netjes in het frame past.

De trekhaak wordt nog later gekeurd, er wordt een afspraak gemaakt, en een Tesla medewerker komt de wagen ophalen, gaat ermee naar de keuring en levert hem terug af. De trekhaak zit trouwens in een stevig uit de kluiten gewassen Tesla draagtas.

Omdat deze zaken voor mij niet duidelijk was bij de aankoop meld ik ze even: de mobile charger (in aparte draagtas) en de blauwe mennekes verlengkabel (los) zijn inbegrepen in de levering. Evenals noodset van Tesla (brandblusapparaat, gevarendriehoek, verband-materiaal). Er is geen ppf-folie aan de achterwielen. De boombox, de bagageafdekplaat, zijn standaard meegeleverd. Een bandenreparatieset bestel je dus zelf.

Ik heb de indruk dat de Geminis met een soort anti-diefstalbouten zijn uitgerust. Moet het nog eens dubbelchecken.

Bij het koppelen van een tweede bestuurder. Extra bestuurder downloadt de app, maakt een account aan. Dan stuur je zelf de uitnodiging naar die persoon via je eigen app (gewoon een link mailen of via messenger sturen). Maar dan... die tweede bestuurder opent in Android de link via de browser maar moet dan nog eens de drie puntjes rechtsboven kiezen "open in tesla app". Dan pas is de koppeling gelukt. Het is een weet.

Ik heb nul opmerkingen over slechte afwerking, foutjes of slechte kwaliteit.

De wagen is meer windgevoelig (het waaide wel stevig gisteren) dan ik had gedacht. Misschien ook omdat ik het rijgevoel nog niet eigen ben.

Goede rijhouding vinden is 5 minuten werk. Zit heerlijk. En ik kom uit Lexus, en daarvoor Volvo. Ben wel wat gewoon met andere woorden. Ervaring op lange ritten... to be continued?

Het Quicksilver is mooi, zeker, maar ... het heeft niet de magische eigenschappen die men dit kleur vaak toedicht. Ik denk dat we daarvoor het Cherry-red moesten gekozen hebben. Dus wat mij betreft... mooi, zeer mooi. Maar... pfff.... is het 3.000 euro waard (of feitelijk 1.400 euro boven de andere afwijkende kleuren). Misschien. Ik zeg geen volmondig ja.

Maar de algemene indruk is dat ik een zeer stevige, en zeer neutrale auto heb gekocht, ruim inzetbaar, en waar ik overal kan mee komen aanrijden. En dit ding zal me goede diensten bewijzen.

Al uitgevoerd?

Bij het vertrek in Brugge. Tidal toegevoegd als streamingservice. Een mens moet z'n prioriteiten kennen. Vrouw en kinderen toegevoegd als bestuurders.

M'n traditionele zaterdagse / zondagse knutselsessie in m'n mancave (met meestal m'n racefiets als onderwerp) draaide nu even rond de Tesla. M'n goed gevulde bollenwinkel met bestelde accessoires is intussen terug volledig uitverkocht . ;-) Tparts carbon spoiler gemonteerd volgens de regels van de kunst. Tesla PPF folie aangebracht. Led dorpelverlichting. Als je wat handig bent, geduld hebt en Youtube hebt, dan kan je alles.. Mudflaps gemonteerd, echt kinderspel. Als het weer wat beter wordt gaat ie ook in de keramiek. Dat doe ik zelf wel even.

Nog te doen?

Straks nog even de SSD formateren in de juiste partities die later kunnen gebruikt worden voor media (ga ik toch niet gebruiken, maar dan staat het toch klaar vanaf dag 1).

Nu ben ik nog Tessie aan het testen, goede app, maar ik ben niet overtuigd van de meerwaarde feitelijk. Ik krijg Teslalogger en Teslamate ook nog niet aan de praat op m'n Synology (en dan nog wel géén één van beiden, en om verschillende redenen, de één een DNS probleem, de andere een variable probleem), later deze maand - als ik terug tijd heb- wil ik dit wel even op één van de RPI's uittesten. Ben nog niet overtuigd dat ik die data zal gebruiken, en heb nog te weinig kennis om te kunnen inschatten of de integratie van Teslalogger met ABRP een meerwaarde is.

De TWC's worden nog later deze maand opgehangen, dus voorlopig is met de mobile connector even behelpen.

Ik was me niet bewust dat er twee types "dual motor" badges zijn. Die op de MYLR is eigenlijk zo simpel dat ik me afvraag of ik ze er beter niet gewoon afpluk.

Zoals iedereen wacht ik met ongeduld op de Tesla Vision update voor parkeerhulp.

En tot slot moet ik nog Tesla fan worden. Wie weet. Ik heb al teveel gezien en ben te realistisch om zonder dralen toe te treden tot het Tesla-fandom. Nieuwe mesjes snijden altijd goed;
 
Last edited:
Bij mij wordt het ook stilaan een lijstje met datumveranderingen.. het blijft wel spannend zo.. :)
Besteld op 3 feb:
levering feb-maart
edit 1: 12 apr - 26 jun
edti 2: mrt - apr
edit 3: 11apr - 5 jun
Het is drie weken stil geweest maar net nog eens een update gekregen :

Besteld op 3 feb:
levering feb-maart
edit 1: 12 apr - 26 jun
edti 2: mrt - apr
edit 3: 11apr - 5 jun
Edit4: 9 apr - 16 mei

Nog geen VIN...
 
Jaja...Sinterklaas Elon is weer in het land:

"Als bedankje voor het ontvangen van uw auto in een drukke periode krijgt u van ons gratis Supercharging credits gelijk aan 5.000 km bij levering tot en met 31 maart 2023. Voorwaarden en condities zijn van toepassing*

Tesla heeft besloten gratis Tesla Referral Credits toe te kennen als u tussen 27 maart en 31 maart 2023 een Tesla-voertuig in ontvangst neemt, ongeacht of u bent doorverwezen of niet.

Het maximale aantal Tesla Referral Credits dat u kunt ontvangen op grond van levering binnen de kwalificatieperiode is 5.000. U kunt niet profiteren van deze promotie en Tesla is niet aansprakelijk in het geval dat de levering van uw voertuig, om welke reden dan ook, niet kan plaatsvinden voor 31 maart 2023. De Tesla Referral Credits zullen niet worden toegekend indien u zich om welke reden dan ook terugtrekt uit de bestelling of de bestelling annuleert na levering. De Tesla Referral Credits zullen niet worden toegekend als u een bestaande bestelling zonder referral annuleert en een nieuwe bestelling plaatst met als doel deel te nemen aan het programma. In het geval dat voertuigbestuurder en voertuigeigenaar verschillende personen zijn, is deze promotie alleen geldig voor de primaire voertuigbestuurder geregistreerd op 31 maart 2023, en wordt de voertuigeigenaar niet beloond.

De Tesla Referral Credits worden in april 2023 aan uw account toegevoegd.....";
 
  • Like
Reactions: DriesBE
Het is drie weken stil geweest maar net nog eens een update gekregen :

Besteld op 3 feb:
levering feb-maart
edit 1: 12 apr - 26 jun
edti 2: mrt - apr
edit 3: 11apr - 5 jun
Edit4: 9 apr - 16 mei

Nog geen VIN...

Bij mij niks, staat nog steeds op 11-april - 5 juni. Ik bestelde een week na jou, zelfde auto. Eigenlijk best vaag, je krijgt nu supercharger credits als je je auto voor eind maart ophaalt. En er staan MYLR White met korting te koop (vanmorgen iig). Toch maar blijven wachten op een QS. Ik koos de kleur eerst om er zeker van te zijn dat hij uit Berlin kwam, maar uiteindelijk wel fan geworden. :)