Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Na het cancellen van mijn eerdere bestelling (in 2022) zag ik dat de configuratie die ik graag wilde hebben flink in prijs verlaagd was, en bovendien op voorraad was. Afgelopen weekend besteld en de €250 aanbetaald, en morgen afhalen in Tilburg. Toegegeven, het was even flink werken om alles te regelen inclusief betaling (contant), maar het lukte allemaal prima uiteindelijk.

Ik ben niet zo goed in afwachten, dus een voorraadmodel bestellen was voor mij de oplossing. Zonder erom te hoeven vragen, en zonder referral, kreeg ik een mailtje van Tesla dat ze er nog 5.000 kilometer superchargen bij doen. :)
 
Nadat ik een nogal "cryptische" SMS kreeg van Tesla heb ik toch maar eens een paar keer proberen te bellen, en eindelijk binnen geraakt.

Overflow parkings staan vol, en ze slagen er niet in om mijn auto nog voor 31/3 in te schrijven en af te leveren.
Levering staat nu op 4-15 April in hun systeem (wat ik niet kan zien).
Blijkbaar is er een VIn gelinkt aan mijn order, maar dat wordt blijkbaar terug los gekoppeld op 1/4 om dat opnieuw gematcht te worden.

Dus, ik leef op hoop dat het begin April komt.

Ze waarschuwden me overigens dat ik waarschijnlijk een bericht zou krijgen van de LM dat de auto beschikbaar is voordat de inschrijving gebeurd is en er nummerplaten beschikbaar zijn.
Ze krijgen blijkbaar regelmatig afhalers voor de deur die te snel zijn... en dan teruggestuurd moeten worden.

Ik mag pas langs gaan op het moment dat TESLA me verwittigt.
 
Afhaaldatum van vandaag eerst uitgesteld naar morgen 30/3 door Tesla en nu weer uitgesteld naar ... wegens niet tijdig in bezit van nummerplaten.
Onze verzekeringsmakelaar en ikzelf hebben al ....tig keer diverse telefoonnummers gebeld om de voertuiggegevens en afleveradres plaat te bekomen, terwijl ze van bij de bestelling de gegevens van de makelaar hebben.
Wij gingen teruggebeld worden door iemand die op de hoogte is.... Lijkt me dat ze overstelpt worden door werk en afleverplaats Drogenbos krijgt de laatste dagen ook maar een 1/5!
Hopelijk snel opgelost.
 
Weet iemand toevallig of de voorraad modellen exact zo zijn als beschreven of dat Tesla ook nog flexibel kan zijn met opties zoals velgen veranderen?
Ik zou namelijk graag 20’ velgen willen hebben terwijl het beschikbare voorraad model 19’ heeft. Ik heb daarnaast niet zo zin om een extra set te kopen en eventueel de andere te verkopen.

Ik zal morgen tesla zelf even bellen, maar wellicht heeft iemand ervaring.
 
Al in bovenstaande posts beschreven, het is weer een rommeltje bij Tesla.

Mijn bestelling MY LR QS omgewisseld voor een MY LR black, puur vanwege de enorme price gap: meer dan €5500 korting op voorraad model. Naar de showroom gegaan om conversie te maken, vroeg aan verkoper of ze konden bevestigen of het een Berlin model is (makkelijk te zien aan het VIN-nummer). Verkoper melde dat het inderdaad een 2023 Berlin model was, kon hij zien aan de eerste 3 digits? Antwoord terug dat dit te zien is aan digit 11. Vin-nummer bleef geheim vanwege privacy, begrijp ik, hoef ik ook niet te weten, wilde enkel digit 11 weten. Kon hij niet melden, noch op schrift bevestigen dat het een Berlin-model was (ik moest hem wel een mail sturen met conversie-akkoord), maargoed.

Bestelling geplaatst, was auto al verkocht... Ok, kan gebeuren, door naar voorraadmodel nummer 2, deze lukte wel. De verkoper kon echter hierbij helemaal niet meer bevestigen dat het een 2023 Berlin model was, hij ging al 'buiten zijn bevoegdheid'. Maar op zijn woord geloven (koop kan altijd bij levering nog geannuleerd worden), dus door: bestelling geplaatst. Krijg ik de 'order agreement' per mail binnen: staat er QS met €5500 korting. Meld ik nog: dat vind ik helemaal prima, maar niet wat we zojuist hebben afgesproken (leek mij nog netjes om te melden?). Verkoper had inmiddels geen tijd meer, aanpassing zou nog in de loop van de dag gebeuren (die heb ik eerder gehoord bij mijn vorige bestelling M3:)). Dus nu weer geen idee hoe dit gaat aflopen!
 
Weet iemand toevallig of de voorraad modellen exact zo zijn als beschreven of dat Tesla ook nog flexibel kan zijn met opties zoals velgen veranderen?
Ik zou namelijk graag 20’ velgen willen hebben terwijl het beschikbare voorraad model 19’ heeft. Ik heb daarnaast niet zo zin om een extra set te kopen en eventueel de andere te verkopen.

Ik zal morgen tesla zelf even bellen, maar wellicht heeft iemand ervaring.
je zou zeggen van wel, maar oprecht: moet je momenteel niet proberen bij Tesla. Beter nieuwe 19 inch direct verkopen en 20 inch kopen (al dan niet op Marktplaats of equivalent). Als je een enigszins soepele transactie wilt, dan momenteel zo min mogelijk wijzigen of 'special requests' doen, in ieder geval niet bij einde Q1 gekte.
Plus scheelt je ook weer in bijtelling :)
 
je zou zeggen van wel, maar oprecht: moet je momenteel niet proberen bij Tesla. Beter nieuwe 19 inch direct verkopen en 20 inch kopen (al dan niet op Marktplaats of equivalent). Als je een enigszins soepele transactie wilt, dan momenteel zo min mogelijk wijzigen of 'special requests' doen, in ieder geval niet bij einde Q1 gekte.
Plus scheelt je ook weer in bijtelling :)
Dat ging wel door me gedachte inderdaad, is het ook mogelijk losse 20 inch te bestellen met zomerbanden of all season? In de shop is helaas alleen met winterbanden.
 
Al in bovenstaande posts beschreven, het is weer een rommeltje bij Tesla.

Mijn bestelling MY LR QS omgewisseld voor een MY LR black, puur vanwege de enorme price gap: meer dan €5500 korting op voorraad model. Naar de showroom gegaan om conversie te maken, vroeg aan verkoper of ze konden bevestigen of het een Berlin model is (makkelijk te zien aan het VIN-nummer). Verkoper melde dat het inderdaad een 2023 Berlin model was, kon hij zien aan de eerste 3 digits? Antwoord terug dat dit te zien is aan digit 11. Vin-nummer bleef geheim vanwege privacy, begrijp ik, hoef ik ook niet te weten, wilde enkel digit 11 weten. Kon hij niet melden, noch op schrift bevestigen dat het een Berlin-model was (ik moest hem wel een mail sturen met conversie-akkoord), maargoed.

Bestelling geplaatst, was auto al verkocht... Ok, kan gebeuren, door naar voorraadmodel nummer 2, deze lukte wel. De verkoper kon echter hierbij helemaal niet meer bevestigen dat het een 2023 Berlin model was, hij ging al 'buiten zijn bevoegdheid'. Maar op zijn woord geloven (koop kan altijd bij levering nog geannuleerd worden), dus door: bestelling geplaatst. Krijg ik de 'order agreement' per mail binnen: staat er QS met €5500 korting. Meld ik nog: dat vind ik helemaal prima, maar niet wat we zojuist hebben afgesproken (leek mij nog netjes om te melden?). Verkoper had inmiddels geen tijd meer, aanpassing zou nog in de loop van de dag gebeuren (die heb ik eerder gehoord bij mijn vorige bestelling M3:)). Dus nu weer geen idee hoe dit gaat aflopen!
Heeft er een QS met 5k korting op de site gestaan? Welke config?
 
Al in bovenstaande posts beschreven, het is weer een rommeltje bij Tesla.

Mijn bestelling MY LR QS omgewisseld voor een MY LR black, puur vanwege de enorme price gap: meer dan €5500 korting op voorraad model. Naar de showroom gegaan om conversie te maken, vroeg aan verkoper of ze konden bevestigen of het een Berlin model is (makkelijk te zien aan het VIN-nummer). Verkoper melde dat het inderdaad een 2023 Berlin model was, kon hij zien aan de eerste 3 digits? Antwoord terug dat dit te zien is aan digit 11. Vin-nummer bleef geheim vanwege privacy, begrijp ik, hoef ik ook niet te weten, wilde enkel digit 11 weten. Kon hij niet melden, noch op schrift bevestigen dat het een Berlin-model was (ik moest hem wel een mail sturen met conversie-akkoord), maargoed.

Bestelling geplaatst, was auto al verkocht... Ok, kan gebeuren, door naar voorraadmodel nummer 2, deze lukte wel. De verkoper kon echter hierbij helemaal niet meer bevestigen dat het een 2023 Berlin model was, hij ging al 'buiten zijn bevoegdheid'. Maar op zijn woord geloven (koop kan altijd bij levering nog geannuleerd worden), dus door: bestelling geplaatst. Krijg ik de 'order agreement' per mail binnen: staat er QS met €5500 korting. Meld ik nog: dat vind ik helemaal prima, maar niet wat we zojuist hebben afgesproken (leek mij nog netjes om te melden?). Verkoper had inmiddels geen tijd meer, aanpassing zou nog in de loop van de dag gebeuren (die heb ik eerder gehoord bij mijn vorige bestelling M3:)). Dus nu weer geen idee hoe dit gaat aflopen!

Bij direct leverbare auto's zie je een stukje vin.
Als deze begint met XP7 is het sowieso een uit Berlijn.
 
  • Like
Reactions: mahansz
Elders op het forum staan ook mijn foto's waarbij ik de wieldoppen heb vervangen door 'Alibaba' exemplaren.
Ik had ze gezien. Auto ziet er goed uit met deze wieldoppen 👍🏻 Één van de mooiste exemplaren die ik ben tegengekomen. Enig minpuntje is de hoekig uitgesneden opening voor het ventiel. Ik ben benieuwd hoe jij dit ervaart nu je ze een tijdje op je auto zitten.
 
Last edited:
Zondagavond voorraadmodel LR, zwart, zwart, 19 inch, trekhaak, met korting besteld, levering gezet op donderdagochtend.
Woensdagmiddag stond er een zelfde config online voor nog 2200 euro goedkoper.

Even gebeld, en dat verschil wodt ook nog eens terugbetaald. Dat hebben ze vanmorgen tijdens de levering nog even uitgezocht en bevestigd. Prima geregeld Tesla!

Vanmorgen om 9.30 aanwezig, was nog rustig. Uurtje later was het gezellig druk in Tilburg.