Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook zeer tevreden van de terugbetalingen. Enkele maanden geleden van 3 naar Y bestelling geswitcht, zonder problemen de €250 terugbetaald gekregen (blijkbaar niet standaard als je van model switcht). De dag voor de levering zag ik ook dat de winterbanden €500 goedkoper waren geworden op de website vs bestelbon, en deze “korting” hebben ze nog voor de levering toegepast.
 
Weet iemand toevallig of de voorraad modellen exact zo zijn als beschreven of dat Tesla ook nog flexibel kan zijn met opties zoals velgen veranderen?
Ik zou namelijk graag 20’ velgen willen hebben terwijl het beschikbare voorraad model 19’ heeft. Ik heb daarnaast niet zo zin om een extra set te kopen en eventueel de andere te verkopen.
De voorraadmodellen zijn precies als omschreven, maar het was voor mij mogelijk om de autopilot in de bestelling te wijzigen (is tenslotte software). Geen idee of Tesla ook nog wielen gaan uitwisselen -- mijn vermoeden is dat zij daarvoor niet de mankracht hebben op de afleverlocatie.
 
ok, heb dus een MY black voorraadmodel met flinke korting kunnen bemachtigen, heb echter pas vanochtend de correcte bestelovereenkomst van Tesla ontvangen (eerdere bestelovereenkomst was foutief, meerdere keren aangegeven, vanochtend pas de juiste ontvangen).
Tesla stelt nu leuk dat ik per sé vandaag de auto moet ophalen, anders vervalt de korting... Mag dit zomaar? Of is dit blufpoker? Ik lees momenteel de algemene voorwaarden door, kan het niet echt vinden? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
ok, heb dus een MY black voorraadmodel met flinke korting kunnen bemachtigen, heb echter pas vanochtend de correcte bestelovereenkomst van Tesla ontvangen (eerdere bestelovereenkomst was foutief, meerdere keren aangegeven, vanochtend pas de juiste ontvangen).
Tesla stelt nu leuk dat ik per sé vandaag de auto moet ophalen, anders vervalt de korting... Mag dit zomaar? Of is dit blufpoker? Ik lees momenteel de algemene voorwaarden door, kan het niet echt vinden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook nergens zien staan dat de korting dan vervalt, maar dus toch?

EDIT, ik zie zelfs nog modellen met korting die op 'binnenkort leverbaar' staan, dan klinkt dan ook bijzonder, wel showroomkorting, maar als het onmogelijk is om die vandaag af te halen.....
 
Last edited:
In principe ben je de overeenkomst aangegaan voor de nieuwe prijs. Het lijkt me sterk dat er een clausule in staat dat hij voor een 1 april geleverd moet zijn. Een beetje coulance in tijd is wel gepast.
Zij zetten er een beetje druk achter omdat ze natuurlijk einde Q1 zitten.

Overigens kan Tesla mij altijd bellen indien ze vandaag nog een voorraadmodel black willen verkopen en vandaag afleveren met die 10% korting🤩
 
Ik heb ook nergens zien staan dat de korting dan vervalt, maar dus toch?

EDIT, ik zie zelfs nog modellen met korting die op 'binnenkort leverbaar' staan, dan klinkt dan ook bijzonder, wel showroomkorting, maar als het onmogelijk is om die vandaag af te halen.....

De kleine letter ingedoken:

"U gaat akkoord met inontvangstneming van uw Voertuig binnen een week na de Datum Gereed, of indien dat eerder valt, op de laatste dag van het dan lopende kalenderkwartaal (in ieder geval, de "Leveringsdeadline"). U stemt ermee in dat indien u niet antwoordt op onze kennisgeving of niet in staat bent om uw Voertuig in ontvangst te nemen per de Leveringsdeadline, u niet langer recht heeft op levering van uw Voertuig en uw Voertuig beschikbaar gemaakt zal worden voor verkoop aan andere klanten."

kortom, boefjes zijn het ;-) Aan de andere kant, er wordt wel 10% korting gegeven, dus tja.
 
Weet iemand hoe het zit met de voorraad modellen die in andere landen staan? Voert tesla ze dan zelf in of kan je ze zelf vanuit daar rijden?
Ik zie namelijk op de NL site een auto in Duitsland en België staan.
Maar op de Belgische site staat een auto in in België Brussel met korting die dan weer niet op de NL site staat.
 
In principe ben je de overeenkomst aangegaan voor de nieuwe prijs. Het lijkt me sterk dat er een clausule in staat dat hij voor een 1 april geleverd moet zijn. Een beetje coulance in tijd is wel gepast.
Zij zetten er een beetje druk achter omdat ze natuurlijk einde Q1 zitten.

Overigens kan Tesla mij altijd bellen indien ze vandaag nog een voorraadmodel black willen verkopen en vandaag afleveren met die 10% korting🤩
zie bovengaande post: ik ben nu onderweg naar ze, mocht ik de MY niet afnemen, dan geef ik je een seintje!:D:)
 
De kleine letter ingedoken:

"U gaat akkoord met inontvangstneming van uw Voertuig binnen een week na de Datum Gereed, of indien dat eerder valt, op de laatste dag van het dan lopende kalenderkwartaal (in ieder geval, de "Leveringsdeadline"). U stemt ermee in dat indien u niet antwoordt op onze kennisgeving of niet in staat bent om uw Voertuig in ontvangst te nemen per de Leveringsdeadline, u niet langer recht heeft op levering van uw Voertuig en uw Voertuig beschikbaar gemaakt zal worden voor verkoop aan andere klanten."

kortom, boefjes zijn het ;-) Aan de andere kant, er wordt wel 10% korting gegeven, dus tja.
Ah dat is balen, dus de koop gaat niet door? Kon je hem zelf niet ophalen vandaag of had tesla de auto/papieren niet klaar door fouten?
 
Alle voorraad model kortingen zijn sinds 1 april weer geschrapt. Dit maakt Tesla heel voorspelbaar. Mijn volgende Tesla zal ik de laatste 2 weken van het kwartaal kopen. Dit betekent niet dat Tesla per saldo meer auto's aan mij gaat verkopen, wat schieten ze er mee op zal je denken......
 
Alle voorraad model kortingen zijn sinds 1 april weer geschrapt. Dit maakt Tesla heel voorspelbaar. Mijn volgende Tesla zal ik de laatste 2 weken van het kwartaal kopen. Dit betekent niet dat Tesla per saldo meer auto's aan mij gaat verkopen, wat schieten ze er mee op zal je denken......
Exact, ik ben op zoek naar een MY zwart/zwart 20 inch. zag dit model voor 10% korting + 5000km gratis, maar was helaas te laat.
Ik heb een order staan voor de volle prijs, maar ik wacht gewoon tot ik minimaal ook die 10% korting krijg, dan maar volgende kwartaal. Ik heb geen haast.
Die 5000km kunnen me gestolen worden maar 10% is toch boven de €5000 korting.
 
  • Like
Reactions: IvCh
Alle voorraad model kortingen zijn sinds 1 april weer geschrapt. Dit maakt Tesla heel voorspelbaar. Mijn volgende Tesla zal ik de laatste 2 weken van het kwartaal kopen. Dit betekent niet dat Tesla per saldo meer auto's aan mij gaat verkopen, wat schieten ze er mee op zal je denken......
Jij kan wachten, maar niet iedereen kan dat en doet dat. Het is wel de eerste keer dat ze zo diep gaan, en het is niet zeker dat ze dat volgend kwartaal weer doen.

En ach, vergeleken met de klassieke merken doen ze net hetzelfde, alleen is het voor iedereen zichtbaar. Bij andere merken geven ze optiepakketten of salonkortingen, maar die zie je pas als je ouderwets een offerte gaat vragen. En dat is om die autoverkopers bezig te houden.
 
Exact, ik ben op zoek naar een MY zwart/zwart 20 inch. zag dit model voor 10% korting + 5000km gratis, maar was helaas te laat.
Ik heb een order staan voor de volle prijs, maar ik wacht gewoon tot ik minimaal ook die 10% korting krijg, dan maar volgende kwartaal. Ik heb geen haast.
Die 5000km kunnen me gestolen worden maar 10% is toch boven de €5000 korting.
Dit is precies wat ik bedoel..... het gaat immers niet om een korting van 250 of 500 Euro.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Jij kan wachten, maar niet iedereen kan dat en doet dat. Het is wel de eerste keer dat ze zo diep gaan, en het is niet zeker dat ze dat volgend kwartaal weer doen.

En ach, vergeleken met de klassieke merken doen ze net hetzelfde, alleen is het voor iedereen zichtbaar. Bij andere merken geven ze optiepakketten of salonkortingen, maar die zie je pas als je ouderwets een offerte gaat vragen. En dat is om die autoverkopers bezig te houden.
Eens, maar de algemene verwachting is wel dat ze dit blijven doen. Waarom? Verkopen in China blijven best nog tegen vallen en Tesla produceert niet iets meer dan ze verkopen of ze bouwen teveel van de configs die minder populair zijn. De QS kopers krijgen alleen maar "uitstel" te horen. Giga factories draaien op full capaciteit. Denk dat het voorlopig zo, blijft als je het mij vraagt. Eind dec. 2022 hebben ze het -wel in mindere mate- ook al gedaan. Zolang Tesla per auto netto nog geld verdient (en dat doen ze), is er niets adh. natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Nesla
Alle voorraad model kortingen zijn sinds 1 april weer geschrapt. Dit maakt Tesla heel voorspelbaar. Mijn volgende Tesla zal ik de laatste 2 weken van het kwartaal kopen. Dit betekent niet dat Tesla per saldo meer auto's aan mij gaat verkopen, wat schieten ze er mee op zal je denken......
Helemaal mee eens.