Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Over in ontvangst nemen gesproken: wie heeft er nou al een firm delivery date voor MYLRQS in NL? Ik heb ondertussen betaald, VIN etc. Kom niet verder dan een delivery window van een week die dagelijks 1 dag verschuift? Dat kan natuurlijk ook nog maanden doorgaan zo, dus ik vraag me af wat er gebeurt eigenlijk? De originele order is van 11-feb, na 9 EDD updates sta ik nu op "levering voorbereiden" sinds deze week.
Ik! 17 feb besteld en dinsdag ophalen
 
  • Like
Reactions: ExtraT
Nice! Ik heb iig wel snel een antwoord van delivery gekregen toen ik hiernaar vroeg en heb mijn kenteken al zodat ik verzekeringen kon checken. De auto was nog onderweg naar Tilburg kreeg ik als antwoord, de datum komt per SMS, dus dat zal ook wel spoedig zijn dan. Komt nu dichterbij wel denk ik.
Precies 1 week na betaling kwam de datum door in de app, die avond de sms met kenteken. Dus ik denk ook dat jij niet heel lang meer hoeft te wachten
 
Over in ontvangst nemen gesproken: wie heeft er nou al een firm delivery date voor MYLRQS in NL? Ik heb ondertussen betaald, VIN etc. Kom niet verder dan een delivery window van een week die dagelijks 1 dag verschuift? Dat kan natuurlijk ook nog maanden doorgaan zo, dus ik vraag me af wat er gebeurt eigenlijk? De originele order is van 11-feb, na 9 EDD updates sta ik nu op "levering voorbereiden" sinds deze week.
Na het omzetten van mijn CR naar QS, had ik binnen 1 a 2 weken een ophaaldatum (gisteren) en tijdstip via sms voor mijn QS. Echter wilde ik hem pas over 2 maanden dus mijn vin is vrijgegeven aan een ander en ik krijg tegen die tijd een nieuwe.
 
Dinsdag is ie dan echt geleverd (3 maanden en 4 dagen na de bestelling).
Afleveren in Utrecht verliep voorspoedig. Omdat de accu maar voor 29% was opgeladen hebben ze hem nog even voor me aan de lokale SuperCharger gehangen totdat de range net boven de 300km was.

Hij rijdt geweldig en ik ben ook heel blij met de kleur. Ik twijfelde vooraf nog tussen de QS en de Midnight Cherry Red, maar nu ik die laatste in het echt gezien heb ...

Direct bij thuiskomst de standaard wieldoppen vervangen door zwarte induction style doppen die ik via AliExpress besteld had.
 

Attachments

  • IMG_1526.jpeg
    IMG_1526.jpeg
    807.9 KB · Views: 237
  • IMG_1521 2.jpeg
    IMG_1521 2.jpeg
    912.2 KB · Views: 121
Last edited:

Verwachte levertijd: Mei 10 - Mei 17​

Wij nemen spoedig contact met u op om een leverdatum af te spreken.
  • Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 19" Gemini-velgen, zet daarop de zwarte induction style opzet-velgen of de Überturbine opzet-velgen over.
  • Volledig zwart premium interieur
  • 5-zits configuratie
  • Autopilot
Zin in dat telefoontje vrijdag :):):)
 
  • Like
Reactions: michelvd
Ik wilde gaan voor de Midnight Cherry Red maar nu ik hem zie twijfel ik heel erg...Ik kan mij voorstellen dat ik er op een gegeven moment op uitgekeken raak, het is vrij uitgesproken.

De lakkwaliteit valt mij overigens erg tegen, ontzettend veel (eigenlijk gigantisch veel) orange peel....
Oei. Dat voorspelt weinig goeds.

Als ignoramus: wat is "orange peel"?
 
For future reference:

MYLRQS 19 Zwart

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei
EDD9 (2-Mei): 7 Mei - 15 Mei
EDD10 (11-Mei): Delivery 29 Mei, Utrecht
 
Probleempje met de Tesla Vision software opgelost.

Ik ben gisteren bij het service Center in Duiven geweest met mijn Model Y. De auto is afgelopen donderdag opgeleverd in Utrecht en had de nieuwste software versie (2023.12.5) aan boord. De camera's deden het prima en de auto kon ook alle voorwerpen (zoals lantarenpalen, vuilnisbakken, e.d.) zien en visualiseren. Alleen kreeg ik niet de Tesla Vision lijntjes om mijn auto tijdens het rijden of inparkeren.

De monteur is er gisteren achter gekomen dat een specifieke Versie update niet geïnstalleerd was op de auto, waardoor de Telsa Vision software nooit actief is geworden. De opvolgende Versie updates (zoals 2023.12.5) zetten de Tesla Vision software niet aan. De monteur heeft een factory reset uitgevoerd en de betreffende Versie update op de auto gezet en nu werkt Tesla Vision wel (nou ja... voor zover het werkt als eerste versie van deze nieuwe functie ;) ).

Kwam vandaag al 3 andere mensen tegen met hetzelfde probleem, dus wellicht zijn er hier ook meerdere mensen met dit probleem.
 
Last edited:
For future reference:

MYLRQS 19 Zwart

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei
EDD9 (2-Mei): 7 Mei - 15 Mei
EDD10 (11-Mei): Delivery 29 Mei, Utrecht
Bij mij is het hele verhaal 21 februari begonnen en 30 mei het voorlopige einde met een geplande levering in Utrecht.
Veel plezier ermee alvast!
 
Ik heb zojuist de VIN ontvangen voor mijn LRMCR Midnight Cherry Red dus. 🥳
Geen SMS, geen E-mail, niks. Maar ik had een scriptje geschreven dat elk uur de website controleert. ;)

- 13-01 Besteld als Performance variant, verwachte levering juni-juli
- 27-01 Ivm de prijsveranderingen aangepast naar LR
- 24-02 Levering aangepast naar Juni 13 - September 11
- 16-04 Levering staat nu op Mei 05 - Juni 29
- 01-05 Verwachte levertijd: Mei 06 - Mei 22
- 12-05 VIN ontvangen, Tesla Vision geaccepteerd, factuur voldaan
 
Ik heb zojuist de VIN ontvangen voor mijn LRMCR Midnight Cherry Red dus. 🥳
Geen SMS, geen E-mail, niks. Maar ik had een scriptje geschreven dat elk uur de website controleert. ;)

- 13-01 Besteld als Performance variant, verwachte levering juni-juli
- 27-01 Ivm de prijsveranderingen aangepast naar LR
- 24-02 Levering aangepast naar Juni 13 - September 11
- 16-04 Levering staat nu op Mei 05 - Juni 29
- 01-05 Verwachte levertijd: Mei 06 - Mei 22
- 12-05 VIN ontvangen, Tesla Vision geaccepteerd, factuur voldaan
Ik zou direct de Acceleration Boost kopen na ontvangst :) Heb je een LR met zo goed als P acceleratie!
 
Ik zou eerst gewoon lekker gaan rijden. Wanneer je het snelle optrekken vaak hebt gedaan wordt dat best gewoon. Ik rij ruim 8 jaar Tesla. Sinds chill mode beschikbaar kwam rij ik 99% op chill mode
Zo veel mensen, zo veel wensen ;-) Fijn dat je geniet in chill mode! Ik zou nog wel een Ludicrous modus willen op mijn Y.

PS: de reden waarom ik dat zei is omdat Richie eerst een P had besteld en later is geswitched naar een LR.
 
Ik reed een keer in de Model 3 van een vriend om te vergelijken met mijn Model S. Ik was erg teleurgesteld en dacht dat er iets mis was met die auto. Bleek hij op “chill mode” te staan. 🥸 Mooi dat dit er op zit voor valets, etc maar ik vind het zonde om je auto zo te beperken. Acceleration Boost hoeft voor mij dan ook weer niet..
 
  • Like
Reactions: MLKRMR