Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het bij het afhalen niet in de Lootbox zien staan (was nogal chaotisch bij mij) maar ik moest onderweg naar huis wel laden. Ik heb wel meteen Teslafi gekoppeld en die heeft bij de SUC sessie staan: 40.19 kWh. Op mijn rekening staat: 12 kWh. Dus ik heb 28 kWh gratis geladen. 28 / 75 * 533 km WLTP range is ongeveer 200 km. Dus dat klopt wel ongeveer! Wel raar dat ze die gratis kilometers niet gewoon op de rekening hebben gezet.
 
Ik kan me niet herinneren dat ik het in mijn lootbox zag staan, maar zag wel dat ik niets hoefde te betalen voor de eerste paar keer superchargen.

Account Linkje rechtsboven in de app -> Account -> Charging -> History:

Screenshot_20230608_195006_Tesla.jpg


65+80+5 = 150 gratis kilometers. Ik kan helaas (hier) niet terugvinden hoeveel kWh er in gegaan is. Had ik ter plekke moeten noteren?
 
  • Like
Reactions: RichieB
Ik heb ook gratis supercharging km's gekregen bij de levering van mijn Y. Dat was nog in maart met de einde kwartaal drukte.
Men zegt dat je die in de loot box kan terugvinden. Maar ik vind de loot box niet in mijn app, waarschijnlijk omdat ik leaserijder ben.

Weet iemand hoe je deze gratis km's geactiveerd krijgt? Zou de LM dit moeten doen?
 
Ik heb ook gratis supercharging km's gekregen bij de levering van mijn Y. Dat was nog in maart met de einde kwartaal drukte.
Men zegt dat je die in de loot box kan terugvinden. Maar ik vind de loot box niet in mijn app, waarschijnlijk omdat ik leaserijder ben.

Weet iemand hoe je deze gratis km's geactiveerd krijgt? Zou de LM dit moeten doen?
Op je mobiel in de app (iPhone) zijn er iig 2 manieren om bij je lootbox te komen:
1 via je account icoon , staat rechts boven), dan krijg je een menu en daar is Loot Box de tweede optie..
2. direct door vanuit het beginscherm in de app in de rechter bovenhoek in de app op het icoon te klikken wat naast je account icoon staat ( dat is het loot box icoon)
 
Ik heb ook gratis supercharging km's gekregen bij de levering van mijn Y. Dat was nog in maart met de einde kwartaal drukte.
Men zegt dat je die in de loot box kan terugvinden. Maar ik vind de loot box niet in mijn app, waarschijnlijk omdat ik leaserijder ben.

Weet iemand hoe je deze gratis km's geactiveerd krijgt? Zou de LM dit moeten doen?
Ik heb ook net de mail gekregen, en het is ook via een Belgische LM. Benieuwd of ik het te zien zal krijgen in de app. Levering van de wagen is volgende week.

De LM heeft een eigen soort (web) app waar ze allerhande zaken kunnen aanpassen voor ons lease rijders. Het maakt het er niet makkelijker op. Tesla is al geen 'ster' in het administratieve, en de LM zijn veelal ook niet op de hoogte van wat en hoe. Zo kreeg ik voor de Model 3 een tijd geleden van de LM gewoon de handleiding van die app doorgestuurd omwille de mogelijkheid te krijgen van het Premium connectivity pakket te kunnen aankopen. Heb ik hen moeten uitleggen wat ze moesten doen.
 
Op je mobiel in de app (iPhone) zijn er iig 2 manieren om bij je lootbox te komen:
1 via je account icoon , staat rechts boven), dan krijg je een menu en daar is Loot Box de tweede optie..
2. direct door vanuit het beginscherm in de app in de rechter bovenhoek in de app op het icoon te klikken wat naast je account icoon staat ( dat is het loot box icoon)
Helaas staat het nergens bij mij:
IMG_3811.jpegIMG_3810.jpeg
 
Ik heb ook net de mail gekregen, en het is ook via een Belgische LM. Benieuwd of ik het te zien zal krijgen in de app. Levering van de wagen is volgende week.

De LM heeft een eigen soort (web) app waar ze allerhande zaken kunnen aanpassen voor ons lease rijders. Het maakt het er niet makkelijker op. Tesla is al geen 'ster' in het administratieve, en de LM zijn veelal ook niet op de hoogte van wat en hoe. Zo kreeg ik voor de Model 3 een tijd geleden van de LM gewoon de handleiding van die app doorgestuurd omwille de mogelijkheid te krijgen van het Premium connectivity pakket te kunnen aankopen. Heb ik hen moeten uitleggen wat ze moesten doen.
Same here. Welke LM toevallig?
De mijne is geleased via Athlon.
 
Ik kan me niet herinneren dat ik het in mijn lootbox zag staan, maar zag wel dat ik niets hoefde te betalen voor de eerste paar keer superchargen.

Account Linkje rechtsboven in de app -> Account -> Charging -> History:

View attachment 945034

65+80+5 = 150 gratis kilometers. Ik kan helaas (hier) niet terugvinden hoeveel kWh er in gegaan is. Had ik ter plekke moeten noteren?
Ik had het nog niet gezien maar bij mij staat daar ook “Credits Used. 150km”. Dat staat dus niet in de PDF rekening.
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
Wat nog bijzonderder is, is dat jij ook geen kopje beveiliging en bestuurders hebt (want leaseauto). Dus je kunt Sentry niet op afstand activeren als ik het zo zie. Of je moet een snelkoppeling toe kunnen voegen.

En volgens mij klopt het dat je geen Lootbox hebt want je bent geen eigenaar.

Leasegebruikers: klopt dit?
Nee, Alphabet lease M3 AWD sinds 2019 en wel al die functies ( lootbox, beveiliging etc. Kan alleen geen verbruik bij thuisladen zien.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Wat nog bijzonderder is, is dat jij ook geen kopje beveiliging en bestuurders hebt (want leaseauto). Dus je kunt Sentry niet op afstand activeren als ik het zo zie. Of je moet een snelkoppeling toe kunnen voegen.

En volgens mij klopt het dat je geen Lootbox hebt want je bent geen eigenaar.

Leasegebruikers: klopt dit?
Security heb ik wel nog, deze stond niet op de screenshot, dus Sentry lukt me wel om op afstand op en aan te zetten.
Maar bestuurders heb ik niet, en ook niet echt nodig.
Ik zal eens naar de LM sturen met de vraag mijn loot box te laten verschijnen.
IMG_3813.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191
Mijn auto is via Athlon. Zoals mij werd verteld kan je nooit als eigenaar aangemerkt worden voor de auto. In de website zal je dan ook nooit onder je account je auto zien. In de app zie je de auto wel. Software upgrades staat uit en kan je bij Tesla klantenservice aanvragen om dat open te zetten. Hierdoor kan je dan eigenlijk alleen premium connectivity aanzetten. Ik wilde mijn vrouw toevoegen als bestuurder met haar eigen account, dit moest weer via de LM (want eigenaar auto en kan je alleen via website doen) nadat ik account aangemaakt had voor mijn vrouw. Beide acties waren direct geregeld en direct te gebruiken.

Lootbox 150km was bij mij trouwens wel vanaf dag 1 direct te zien in de app zonder bovenstaande acties.
 
Deze ochtend Model Y performance Quicksilver besteld bij Tesla Latem,
Volgende week dinsdag om 17u aflevering.
Er was net een op weg naar Hasselt, maar die werd door de verkoper bij Tesla naar Brugge "gepusht".
zou me niets verbazen als je nog bericht krijgt op dag van aflevering dat de auto er niet is. Gefeliciteerd!