Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ja wat een goede acties momenteel! Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe in het najaar, heb de cash(/overwaarde) pas beschikbaar na de verhuizing eind oktober. Maar met deze kortingen is het wel erg verleidelijk om nu te bestellen (desnoods financial lease voor een paar maanden en dan versneld aflossen).
Ik kan alleen maar hopen dat er eind Q4 ook nog een push komt.
Eind maart was er ook korting, had toen bijna 6000 euro korting te pakken en ook nog 5000 km gratis laden.
 
  • Like
Reactions: Joostdz and zkpq
Gisteren kenteken doorgekregen. Daarmee probeer ik voor maandag (ophalen auto) een verzekering te regelen. Wat blijkt: kenteken is bij RDW gekoppeld aan een Performance. Tesla gebeld, collega ‘die hier over gaat’ is er vrijdag weer en belt mij terug.

Hoe denken ze dat ik in 1 dag offertes en papierwerk kan regelen om op maandag de auto op te halen 🤔
 
Gisteren kenteken doorgekregen. Daarmee probeer ik voor maandag (ophalen auto) een verzekering te regelen. Wat blijkt: kenteken is bij RDW gekoppeld aan een Performance. Tesla gebeld, collega ‘die hier over gaat’ is er vrijdag weer en belt mij terug.

Hoe denken ze dat ik in 1 dag offertes en papierwerk kan regelen om op maandag de auto op te halen 🤔
Ik kreeg bij Unive dezelfde dag (donderdag) al een bevestiging voor voorlopige dekking en de dag erop de documenten. Voor offertes kun je (dacht ik) toch gewoon het model auto invoeren?
 
Gisteren kenteken doorgekregen. Daarmee probeer ik voor maandag (ophalen auto) een verzekering te regelen. Wat blijkt: kenteken is bij RDW gekoppeld aan een Performance. Tesla gebeld, collega ‘die hier over gaat’ is er vrijdag weer en belt mij terug.

Hoe denken ze dat ik in 1 dag offertes en papierwerk kan regelen om op maandag de auto op te halen 🤔

Het heeft mij een kwartier gekost... Gewoon bij mijn huidige verzekering.

Maarre, ik zou gewoon de Performance in ontvangst nemen als ik jou was. Gratis update. ;)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy and zkpq
Binnenkort ontvang ik mijn Model Y RWD, die ik lease via mijn werk bij KBC. In de app stond eerst 20 aug - 3 sept. Toen ik dit liet weten aan KBC zeiden ze dat 1 septemer de afleverdatum wordt. (ik denk dat ze die liever in sept inschrijven dan augustus ofzo..) Nu is de datum veranderd naar 1 sept - 13 sept in de app. Verder zie ik enkel de RN nummer en VIN nummer en wat tutorials.

Moet ik nu wachten tot Tesla mij contacteert voor een afspraak op 1 september? Of blijf ik gewoon te app checken?

De week daarna ben ik op vakantie dus ik zou het leuk vinden dat ik de auto al een weekendje kan "ontdekken".
 
Binnenkort ontvang ik mijn Model Y RWD, die ik lease via mijn werk bij KBC. In de app stond eerst 20 aug - 3 sept. Toen ik dit liet weten aan KBC zeiden ze dat 1 septemer de afleverdatum wordt. (ik denk dat ze die liever in sept inschrijven dan augustus ofzo..) Nu is de datum veranderd naar 1 sept - 13 sept in de app. Verder zie ik enkel de RN nummer en VIN nummer en wat tutorials.

Moet ik nu wachten tot Tesla mij contacteert voor een afspraak op 1 september? Of blijf ik gewoon te app checken?

De week daarna ben ik op vakantie dus ik zou het leuk vinden dat ik de auto al een weekendje kan "ontdekken".
Je krijgt een sms met datum. Maar bij Tesla kan alles nog veranderen.
 
Vandaag een bijna perfecte aflevering gehad. De auto uitgebreid nagekeken en op een klein foutje in de lak na (dat gaat verholpen worden) was de auto in perfecte staat.

Ik heb wel een gekke vraag: omdat de batterij niet meer dan 50% vol mag zijn tijdens intern vervoer bij Tesla krijg ik een tegoed voor 120 kilometer superchargen. Via referrals komen daar nog eens een paar duizend kilometers bij.

Mijn vraag is: hoe houdt Tesla dat bij? Stel dat ik tussendoor ook thuis laad, hoe berekenen ze die kilometers? Als ze zeggen 'u krijgt 150 kWh gratis superchargen' dan begrijp ik dat. Maar in kilometers?
 

Attachments

  • Screenshot 2023-08-28 at 19.45.40.png
    Screenshot 2023-08-28 at 19.45.40.png
    4.8 MB · Views: 88
Vandaag een bijna perfecte aflevering gehad. De auto uitgebreid nagekeken en op een klein foutje in de lak na (dat gaat verholpen worden) was de auto in perfecte staat.

Ik heb wel een gekke vraag: omdat de batterij niet meer dan 50% vol mag zijn tijdens intern vervoer bij Tesla krijg ik een tegoed voor 120 kilometer superchargen. Via referrals komen daar nog eens een paar duizend kilometers bij.

Mijn vraag is: hoe houdt Tesla dat bij? Stel dat ik tussendoor ook thuis laad, hoe berekenen ze die kilometers? Als ze zeggen 'u krijgt 150 kWh gratis superchargen' dan begrijp ik dat. Maar in kilometers?
Prachtige auto!

Wat betreft km, ik denk dat ze uitgaan van gemiddelde.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Ik heb wel een gekke vraag: omdat de batterij niet meer dan 50% vol mag zijn tijdens intern vervoer bij Tesla krijg ik een tegoed voor 120 kilometer superchargen. Via referrals komen daar nog eens een paar duizend kilometers bij.

Mijn vraag is: hoe houdt Tesla dat bij? Stel dat ik tussendoor ook thuis laad, hoe berekenen ze die kilometers? Als ze zeggen 'u krijgt 150 kWh gratis superchargen' dan begrijp ik dat. Maar in kilometers?
Indertijd, in 2019 kreeg je 0,25 kWh per km. Ofwel je krijgt 30 kWh het equivalent van 120 km.
Ik vermoed dat dit nog steeds zo is.
Zie bijv. Referral programma Sep 26, 2019
 
Vandaag een bijna perfecte aflevering gehad. De auto uitgebreid nagekeken en op een klein foutje in de lak na (dat gaat verholpen worden) was de auto in perfecte staat.

Ik heb wel een gekke vraag: omdat de batterij niet meer dan 50% vol mag zijn tijdens intern vervoer bij Tesla krijg ik een tegoed voor 120 kilometer superchargen. Via referrals komen daar nog eens een paar duizend kilometers bij.

Mijn vraag is: hoe houdt Tesla dat bij? Stel dat ik tussendoor ook thuis laad, hoe berekenen ze die kilometers? Als ze zeggen 'u krijgt 150 kWh gratis superchargen' dan begrijp ik dat. Maar in kilometers?
Het is gewoon 37,5 kWh.

En had jij echt minder dan 50%? Ik kreeg die van mij met 80% mee…
 
Waar haal je die 37,5 kWh vandaan? Ik kan dat nergens vinden. Maar dank voor het inzicht

Ik kreeg hem met 42% mee.
150 km (dus niet 120) /4.

Bekende formule. Heb het eerder getest en het klopte toen. Zal het nu ook testen, maar ik ben er redelijk zeker van.

42% is wel weinig. Stond hij niet aan de lader? Of was je heel erg vroeg in de ochtend?

Trouwens ook maar even een foto van die van mij (afgelopen donderdag gehaald), die op een niet helemaal perfecte uitlijning na top erbij stond:

IMG_9347.jpeg
 
Vandaag een bijna perfecte aflevering gehad. De auto uitgebreid nagekeken en op een klein foutje in de lak na (dat gaat verholpen worden) was de auto in perfecte staat.

Ik heb wel een gekke vraag: omdat de batterij niet meer dan 50% vol mag zijn tijdens intern vervoer bij Tesla krijg ik een tegoed voor 120 kilometer superchargen. Via referrals komen daar nog eens een paar duizend kilometers bij.

Mijn vraag is: hoe houdt Tesla dat bij? Stel dat ik tussendoor ook thuis laad, hoe berekenen ze die kilometers? Als ze zeggen 'u krijgt 150 kWh gratis superchargen' dan begrijp ik dat. Maar in kilometers?

Ik kreeg iets van 30 kWh gratis geloof ik met mijn MY LR. Was nog geen 2 weken geleden.
Die van mij was trouwens 80% opgeladen en hing aan de tesla wallcharger toen ik hem ophaalde in Utrecht.
 
150 km (dus niet 120) /4.

Bekende formule. Heb het eerder getest en het klopte toen. Zal het nu ook testen, maar ik ben er redelijk zeker van.

42% is wel weinig. Stond hij niet aan de lader? Of was je heel erg vroeg in de ochtend?

Trouwens ook maar even een foto van die van mij (afgelopen donderdag gehaald), die op een niet helemaal perfecte uitlijning na top erbij stond:

View attachment 969011

Sow plaatje hoor 😍
 
  • Like
Reactions: Devils son