Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Excuses als dit niet de juiste plek is voor deze vraag maar ik heb sinds vandaag ook het kenteken te horen gekregen. Ik kan dus aan de slag met het zoeken naar een verzekeraar. Welke partij raden jullie aan? Bij Unive lijk ik op ongeveer 90 euro per maand uit te komen met een nieuwwaarde regeling van 3 jaar. Dat ziet er nu als de beste optie uit.
Ik zit zelf ook te zoeken, centraal beheer en nationale nederlanden voldoen ook voor de model y zonder extra alarmeisen. Met mijn model 3 zit ik bij centraal beheer. Nationale nederlanden lijkt het goedkoopst afhankelijk van de instellingen, ik denk dat ik daarnaartoe overstap (ik kom op ~64 euro per maand met 15 schadevrije jaren).
 
Ik zit zelf ook te zoeken, centraal beheer en nationale nederlanden voldoen ook voor de model y zonder extra alarmeisen. Met mijn model 3 zit ik bij centraal beheer. Nationale nederlanden lijkt het goedkoopst afhankelijk van de instellingen, ik denk dat ik daarnaartoe overstap (ik kom op ~64 euro per maand met 15 schadevrije jaren).
NN is inderdaad goedkoper maar de maximale nieuwwaarde regeling is maar 2 jaar zover ik zie.
 
Ik heb een maand eerder besteld en no sign of a potential VIN! Had jij die al wel dan?
Yea, maar hij was wel een paar dagen weg. Ik belde toen naar hun en ze zeiden dat er nog steeds een vehicle aan mijn order gematched was dus gewoon kwestie van afwachten totdat die naar tilburg wordt verstuurd.

Welke configuratie heb jij dan ? Ik black/black zonder trekhaak en zonder Autopilot of FSD.
 
Yea, maar hij was wel een paar dagen weg. Ik belde toen naar hun en ze zeiden dat er nog steeds een vehicle aan mijn order gematched was dus gewoon kwestie van afwachten totdat die naar tilburg wordt verstuurd.

Welke configuratie heb jij dan ? Ik black/black zonder trekhaak en zonder Autopilot of FSD.
Dezelfde uitvoering met Pearl White als kleur!
 
Hebben jullie al een kenteken? Zo ja, zouden jullie eens in de Finnik app kunnen kijken welk type goedkeuringsnr. er staat.

e4*2007/46*1293*25 is de meest recente. Ben benieuwd!

PS: mijn levertijd is zojuist aangepast! Volgens de app levering binnen een week. Echter nog geen VIN…..
 
Last edited by a moderator:
waar zie je dat ?
Deze thread heeft de details:
 
  • Like
  • Love
Reactions: Nick-m and tCC_
Deze thread heeft de details:
Hij doelt op de productiedatum :)
 
Het is je eigen afweging of zoveel geld per maand dat ene extra jaar waard is. centraalbeheer heeft bijv slechts een dagwaarde+10% bij autos >50.000 maar wel weer een noclaim beschermer. Ik ga zelf toch voor nn
Ik neig ook naar NN maar Tesla insurance is ook interessant misschien? Aangezien schade herstel alleen bij Tesla zelf gedaan kan worden, ben ik een beetje bang voor verborgen kosten bij andere verzekeraars die hun eigen garage keuzes hanteren. Of gaat dat gewoon via Tesla dan?
 
Excuses als dit niet de juiste plek is voor deze vraag maar ik heb sinds vandaag ook het kenteken te horen gekregen. Ik kan dus aan de slag met het zoeken naar een verzekeraar. Welke partij raden jullie aan? Bij Unive lijk ik op ongeveer 90 euro per maand uit te komen met een nieuwwaarde regeling van 3 jaar. Dat ziet er nu als de beste optie uit.
Ik ben uiteindelijk voor Unive gegaan. Had mede te maken met het lage aantal schade vrije jaren (4, waardoor ik bij ANWB niet eens een aanbod kreeg) en ook de 3 jaar nieuwwaarde regeling. Goede tip is om Coop als collectief in te voeren en dan de prijs te berekenen. Als je een Coop klantenkaart hebt kom je namelijk in aanmerking voor de collectiviteit korting (en die kaart kun je zo online aanvragen... scheelt toch weer iedere maand).
 
  • Like
Reactions: tim999
Als ik een MYP3 bestel nu zegt hij dec2022 - Feb 2023. Welke termijn is het meestal? Lukt dec soms ook?

En zijn er ook soms Belgen hier die eentje besteld hebben maar willen afzien van hun verkoop? Kan een andere persoon het order overnemen?
 
Last edited:
Ik neig ook naar NN maar Tesla insurance is ook interessant misschien? Aangezien schade herstel alleen bij Tesla zelf gedaan kan worden, ben ik een beetje bang voor verborgen kosten bij andere verzekeraars die hun eigen garage keuzes hanteren. Of gaat dat gewoon via Tesla dan?
Tesla heeft (ondertussen) een partnerschap met meerdere schadeherstelbedrijven. wel even kijken of er 1 in je buurt zit en of de te kiezen verzekering er een deal mee heeft.