Welke adaptor heb je, heb er 2 die niet passenMijn fietsrek heeft een dertienpolige, de aanhangwagen een 7-polige, nu met adapter. Beiden lukken eigenlijk wel zonder veel moeite...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Welke adaptor heb je, heb er 2 die niet passenMijn fietsrek heeft een dertienpolige, de aanhangwagen een 7-polige, nu met adapter. Beiden lukken eigenlijk wel zonder veel moeite...
Stopcontact voorzichtig wat wegoloien van de bumperrand hielp bij mij.Welke adaptor heb je, heb er 2 die niet passen
Vandaag vouwwagen opgehaald. Eerste ritje van 60km een verbruik van 195wh/km bij 94kmh. Dat is veelbelovend! Uiteraard waren auto en wagen niet beladen, dus zal nog wel iets onzuiniger worden.
View attachment 936750
View attachment 936751
Wij vertrekken volgende week zondag met Cabanon vouwwagen richting Frankrijk.Hoe is de combinatie Model Y + vouwwagen bevallen? Kunt u iets meer zeggen over het verbruik tijdens de reis met de vouwwagen? Ik mag zelf eind dit jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben erg geïnteresseerd in een Model Y RWD, alleen moet er wel een vouwwagen mee getrokken kunnen worden zonder dat we iedere 100km aan de supercharger staan te laden. Ik rijd nu een M3SR+ en die bevalt uitstekend, maar door de komst van ons 2e kind wel wat ruimtegebrek in de kofferbak. Daarom de overweging om over te stappen op een Model Y RWD (een heel stuk ruimer) en dan met de vouwwagen op vakantie.
We zijn toevallig net vandaag aangekomen in Tsjechië. Met de Y performance hadden we ongeveer 300km bereik bij 100%. Ging heel goed en relaxed. 7:00 vertrokken en 19:15 aangekomen met 3 stops over zo’n 900km. We hebben niet vaker gestopt dan we anders zouden doen en ook niet langer dan we anders zouden doen. De Y was iedere keer eerder klaar met laden voor de volgende stop dan wij. Hier met 46% aangekomen omdat de laatste stop met avondeten was. Bij het inschakelen van tow mode past hij automatisch het verwachte verbruik bij en plant hij meer stops. Omdat hij natuurlijk niet weet welke combinatie was hij eerst te voorzichtig (te veel geplande stops). Na zo’n 150km werd hij veel nauwkeuriger en voorspelde hij beter. Dit ging in principe automatisch, maar wij hebben de eerste stop ’geforceerd‘ handmatig gepland. Dat was Oberhonnefeld wat zo’n 280km vanuit Utrecht was (Hilden was backup plan maar niet nodig). In het begin dacht hij daar met -11% aan te komen, maar dat werd uiteindelijk iets van +6%. We rijden inmiddels zo lang elektrisch dat we er bijna niet meer bij nadenken. Maar soms moet je net even slimmer zijn dan Tesla. Hij wilde zelf eerst namelijk in duiven bijladen terwijl we daar met 70% zouden aankomen. Misschien had hij dat nog wel gecorrigeerd, maar dat hebben we dus overruled.Hoe is de combinatie Model Y + vouwwagen bevallen? Kunt u iets meer zeggen over het verbruik tijdens de reis met de vouwwagen? Ik mag zelf eind dit jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben erg geïnteresseerd in een Model Y RWD, alleen moet er wel een vouwwagen mee getrokken kunnen worden zonder dat we iedere 100km aan de supercharger staan te laden. Ik rijd nu een M3SR+ en die bevalt uitstekend, maar door de komst van ons 2e kind wel wat ruimtegebrek in de kofferbak. Daarom de overweging om over te stappen op een Model Y RWD (een heel stuk ruimer) en dan met de vouwwagen op vakantie.
Weibersbrunn.. toffe plek om te laden. Zeker met aanhangwagen.We zijn toevallig net vandaag aangekomen in Tsjechië. Met de Y performance hadden we ongeveer 300km bereik bij 100%. Ging heel goed en relaxed. 7:00 vertrokken en 19:15 aangekomen met 3 stops over zo’n 900km. We hebben niet vaker gestopt dan we anders zouden doen en ook niet langer dan we anders zouden doen. De Y was iedere keer eerder klaar met laden voor de volgende stop dan wij. Hier met 46% aangekomen omdat de laatste stop met avondeten was. Bij het inschakelen van tow mode past hij automatisch het verwachte verbruik bij en plant hij meer stops. Omdat hij natuurlijk niet weet welke combinatie was hij eerst te voorzichtig (te veel geplande stops). Na zo’n 150km werd hij veel nauwkeuriger en voorspelde hij beter. Dit ging in principe automatisch, maar wij hebben de eerste stop ’geforceerd‘ handmatig gepland. Dat was Oberhonnefeld wat zo’n 280km vanuit Utrecht was (Hilden was backup plan maar niet nodig). In het begin dacht hij daar met -11% aan te komen, maar dat werd uiteindelijk iets van +6%. We rijden inmiddels zo lang elektrisch dat we er bijna niet meer bij nadenken. Maar soms moet je net even slimmer zijn dan Tesla. Hij wilde zelf eerst namelijk in duiven bijladen terwijl we daar met 70% zouden aankomen. Misschien had hij dat nog wel gecorrigeerd, maar dat hebben we dus overruled.
Bij twee stops hoefden we niet af te koppelen, bij de laatste wel.
De Y rijdt voortreffelijk met vouwwagen, meer dan voldoende vermogen en dat zal met de RWD ook zo zijn. Die heeft natuurlijk wel minder bereik. Wij konden iedere keer 2,5 tot 3 uur tussen de stops (200-300km) dat zal bij de sr 1,5-2,5 u zijn (150-250km) (afhankelijk hoe vol je hem laadt).
Onze ‘variabelen’ vandaag:
- 22-26 graden en droog
- wind van opzij
- auto volbepakt en vouwwagen zal ook ongeveer 600kg zijn
- verbruik niet eens echt op gelet, zat zo tussen 190-230wh/km afhankelijk van landschap (hellingen)
- in NL 94kmh, dld 105kmh (tempo 100 keuring), Tsjechië 84kmh (overal dus vmax met een beetje.
Aandachtspunten:
- wij hebben geen fietsen erop en geen dakkoffer. Daarmee is onze combinatie aardig gestroomlijnd. Fietsendrager en/of dakkoffer heeft denk ik nog significant extra impact
- als je in Frankrijk 135 gaat rijden zal hij waarschijnlijk een stuk meer verbruiken
Nog twee foto’s:
Laadstress: welke paal moeten we kiezen? (NB: let wel op dat je de v3 kiest als die beschikbaar zijn. Zie heel vaak 3’s en Y’s bij V2 terwijl er ook V3 is. Dit herken je aan het feit dat er maar 1 stekker (CCS) aan zit. De v2 hebben twee stekkers.
View attachment 956795
Drive through, hiermee stonden we niemand in de weg en blokkeerden we geen stalls
View attachment 956794
Volgens mij blokkeer je de stall rechts, t.h.v. trekhaak . Maakt niet uit, plek zat. Dit type SuCs is nogal onoverzichtelijk.We zijn toevallig net vandaag aangekomen in Tsjechië. Met de Y performance hadden we ongeveer 300km bereik bij 100%. Ging heel goed en relaxed. 7:00 vertrokken en 19:15 aangekomen met 3 stops over zo’n 900km. We hebben niet vaker gestopt dan we anders zouden doen en ook niet langer dan we anders zouden doen. De Y was iedere keer eerder klaar met laden voor de volgende stop dan wij. Hier met 46% aangekomen omdat de laatste stop met avondeten was. Bij het inschakelen van tow mode past hij automatisch het verwachte verbruik bij en plant hij meer stops. Omdat hij natuurlijk niet weet welke combinatie was hij eerst te voorzichtig (te veel geplande stops). Na zo’n 150km werd hij veel nauwkeuriger en voorspelde hij beter. Dit ging in principe automatisch, maar wij hebben de eerste stop ’geforceerd‘ handmatig gepland. Dat was Oberhonnefeld wat zo’n 280km vanuit Utrecht was (Hilden was backup plan maar niet nodig). In het begin dacht hij daar met -11% aan te komen, maar dat werd uiteindelijk iets van +6%. We rijden inmiddels zo lang elektrisch dat we er bijna niet meer bij nadenken. Maar soms moet je net even slimmer zijn dan Tesla. Hij wilde zelf eerst namelijk in duiven bijladen terwijl we daar met 70% zouden aankomen. Misschien had hij dat nog wel gecorrigeerd, maar dat hebben we dus overruled.
Bij twee stops hoefden we niet af te koppelen, bij de laatste wel.
De Y rijdt voortreffelijk met vouwwagen, meer dan voldoende vermogen en dat zal met de RWD ook zo zijn. Die heeft natuurlijk wel minder bereik. Wij konden iedere keer 2,5 tot 3 uur tussen de stops (200-300km) dat zal bij de sr 1,5-2,5 u zijn (150-250km) (afhankelijk hoe vol je hem laadt).
Onze ‘variabelen’ vandaag:
- 22-26 graden en droog
- wind van opzij
- auto volbepakt en vouwwagen zal ook ongeveer 600kg zijn
- verbruik niet eens echt op gelet, zat zo tussen 190-230wh/km afhankelijk van landschap (hellingen)
- in NL 94kmh, dld 105kmh (tempo 100 keuring), Tsjechië 84kmh (overal dus vmax met een beetje.
Aandachtspunten:
- wij hebben geen fietsen erop en geen dakkoffer. Daarmee is onze combinatie aardig gestroomlijnd. Fietsendrager en/of dakkoffer heeft denk ik nog significant extra impact
- als je in Frankrijk 135 gaat rijden zal hij waarschijnlijk een stuk meer verbruiken
Nog twee foto’s:
Laadstress: welke paal moeten we kiezen? (NB: let wel op dat je de v3 kiest als die beschikbaar zijn. Zie heel vaak 3’s en Y’s bij V2 terwijl er ook V3 is. Dit herken je aan het feit dat er maar 1 stekker (CCS) aan zit. De v2 hebben twee stekkers.
View attachment 956795
Drive through, hiermee stonden we niemand in de weg en blokkeerden we geen stalls
View attachment 956794
Haha, dat is net hoe je het bekijkt, die was hiervoor in gebruik door een niet tesla. Stonden ook nog een mg en een xc40 te laden en er kwam nog een taycan aan. Populaire plek voor niet Tesla kennelijk.Volgens mij blokkeer je de stall rechts, t.h.v. trekhaak . Maakt niet uit, plek zat. Dit type SuCs is nogal onoverzichtelijk.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Goed om te horen dat de combinatie Y+vouwwagen zo goed bevalt. Uitgaande van uw ervaringen is het verbruik met een vouwwagen erachter gemiddeld ca. 210wh/km waarmee je met een Y RWD zo‘n 200-250km kunt afleggen tussen de laadstops. Dat is helemaal niet verkeerd en zeker met jonge kinderen op de achterbank is regelmatig stoppen een must.We zijn toevallig net vandaag aangekomen in Tsjechië. Met de Y performance hadden we ongeveer 300km bereik bij 100%. Ging heel goed en relaxed. 7:00 vertrokken en 19:15 aangekomen met 3 stops over zo’n 900km. We hebben niet vaker gestopt dan we anders zouden doen en ook niet langer dan we anders zouden doen. De Y was iedere keer eerder klaar met laden voor de volgende stop dan wij. Hier met 46% aangekomen omdat de laatste stop met avondeten was. Bij het inschakelen van tow mode past hij automatisch het verwachte verbruik bij en plant hij meer stops. Omdat hij natuurlijk niet weet welke combinatie was hij eerst te voorzichtig (te veel geplande stops). Na zo’n 150km werd hij veel nauwkeuriger en voorspelde hij beter. Dit ging in principe automatisch, maar wij hebben de eerste stop ’geforceerd‘ handmatig gepland. Dat was Oberhonnefeld wat zo’n 280km vanuit Utrecht was (Hilden was backup plan maar niet nodig). In het begin dacht hij daar met -11% aan te komen, maar dat werd uiteindelijk iets van +6%. We rijden inmiddels zo lang elektrisch dat we er bijna niet meer bij nadenken. Maar soms moet je net even slimmer zijn dan Tesla. Hij wilde zelf eerst namelijk in duiven bijladen terwijl we daar met 70% zouden aankomen. Misschien had hij dat nog wel gecorrigeerd, maar dat hebben we dus overruled.
Bij twee stops hoefden we niet af te koppelen, bij de laatste wel.
De Y rijdt voortreffelijk met vouwwagen, meer dan voldoende vermogen en dat zal met de RWD ook zo zijn. Die heeft natuurlijk wel minder bereik. Wij konden iedere keer 2,5 tot 3 uur tussen de stops (200-300km) dat zal bij de sr 1,5-2,5 u zijn (150-250km) (afhankelijk hoe vol je hem laadt).
Onze ‘variabelen’ vandaag:
- 22-26 graden en droog
- wind van opzij
- auto volbepakt en vouwwagen zal ook ongeveer 600kg zijn
- verbruik niet eens echt op gelet, zat zo tussen 190-230wh/km afhankelijk van landschap (hellingen)
- in NL 94kmh, dld 105kmh (tempo 100 keuring), Tsjechië 84kmh (overal dus vmax met een beetje.
Aandachtspunten:
- wij hebben geen fietsen erop en geen dakkoffer. Daarmee is onze combinatie aardig gestroomlijnd. Fietsendrager en/of dakkoffer heeft denk ik nog significant extra impact
- als je in Frankrijk 135 gaat rijden zal hij waarschijnlijk een stuk meer verbruiken
Nog twee foto’s:
Laadstress: welke paal moeten we kiezen? (NB: let wel op dat je de v3 kiest als die beschikbaar zijn. Zie heel vaak 3’s en Y’s bij V2 terwijl er ook V3 is. Dit herken je aan het feit dat er maar 1 stekker (CCS) aan zit. De v2 hebben twee stekkers.
View attachment 956795
Drive through, hiermee stonden we niemand in de weg en blokkeerden we geen stalls
View attachment 956794
Ik ben met de Y RWD naar Oostenrijk geweest met aanhanger met 2 motors erop. Vergelijkbaar dus, en ons verbruik ging van 13kWh / 100km naar 25 kWh / 100km (20 graden, weinig wind). Dat was elke ~200km stoppen. Prima te doen voor 800 km rijden.200-250km is met een RWD en jonge kids inderdaad nog redelijk te doen. Ik zou echter ook graag fietsen meenemen, ben alleen bang dat dit nog flink wat af gaat snoepen van de verwachte range en dan is het eigenlijk niet meer te doen..
Ik denk dat als je de fietsen op de dissel van de vouwwagen meeneemt het effect op de luchtweerstand minder groot zal zijn dan wanneer je ze met een dakdragers op het dak van je Y monteert.200-250km is met een RWD en jonge kids inderdaad nog redelijk te doen. Ik zou echter ook graag fietsen meenemen, ben alleen bang dat dit nog flink wat af gaat snoepen van de verwachte range en dan is het eigenlijk niet meer te doen..
Mooie combinatie! Wat is je verbruik met caravan?Ik heb geprobeerd mijn slaapplek ook op te vouwen, maar dat lukte niet. Tja dan maar wat meer plek in beslag nemen
View attachment 957467View attachment 957469
Ik heb ook heel even voor die keus gestaan, maar uiteindelijk wint het comfort van een caravan vs een vouwwagen het dan toch van een paar keer extra laden.Leuk stukje. 358wh/KM is fors maar begrijpelijk met zo’n combi en uiteindelijk nog wel te doen. Ben blij dat we mede om die reden toch voor een vouwwagen hebben gekozen.
Bij het inschakelen van tow mode past hij automatisch het verwachte verbruik bij en plant hij meer stops.