Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Moet een EV meer geluid maken bij <20 km/uur?

This site may earn commission on affiliate links.
Op een druk parkeerterrein heb je met een EV dat mensen soms voor je auto lopen en dat ze niet in de gaten hebben dat je er achter rijdt.
Nou en, dan duurt het 15 sec langer voor dat je van het parkeerterrein af bent....
Ja echt...vandaag op markt bij achteruit parkeren had ik al 3 keer mijn remmen moeten gebruiken omdat voetgangers gewoon tussenlopen...sorry maar als je een auto met achteruitlicht al niet kan zien...waarom zal een klein motor geluid helpen...ik let voor fietsers & voetgangers maar langs andere kant mogen ze ook wel beetje opletten :oops:

De laatste persoon die tussensprong klopte nog paar keer op mijn achterruit (wanneer ik stil stond) omdat die woedend was dat ik confused gezicht naar hem keek
 
Ik had dit reeds op mijn Nissan Leaf, maar het was wel aan en af te zetten. Ik vond het geluid niet storend, net zoals ik dat van de Renault Zoe niet storend vind. Maar als ik het zo lees vindt Europa dus dat het gezoem van de Zoe niet goed is want geen motor imiteert?

Trouwens veel succes om alle reeds verkochte hybrides met het nieuwe systeem te voorzien!
Betreft alleen nieuwe auto's!
 
Betreft alleen nieuwe auto's!

En een jaar later iedereen :(

442754E0-0D40-4269-B14F-6B301D8AA54F.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Dat politiek correcte gezwets hangt me stilaan de keel uit.
Zo'n geluid zal sowieso niet uitschakelbaar zijn, want je weet zo dat iedereen het dan permanent uitzet. Het wordt leuk in de file op de snelweg bij stop-en go verkeer.
Ik denk dat ik me een V8 of V12 koop, die maken een écht geluid.
 
  • Like
Reactions: Mars1
Dat politiek correcte gezwets hangt me stilaan de keel uit.
Zo'n geluid zal sowieso niet uitschakelbaar zijn, want je weet zo dat iedereen het dan permanent uitzet. Het wordt leuk in de file op de snelweg bij stop-en go verkeer.
Ik denk dat ik me een V8 of V12 koop, die maken een écht geluid.

Helemaal eens. Het is ronduit belachelijk. Ik ben benieuwd wat de boete is als je auto dit geluid niet maakt, dan zou ik namelijk gewoon draad doorknippen :)
 
Bij oversteken moet iedereen goed uitkijken. Zomaar over een parkeerplaats lopen, in de verwachting dat je een auto wel hoort aankomen is ook niet meer van deze tijd.
Dat we blinden en slechtziende moeten helpen met veilig oversteken is niet meer dan vanzelfsprekend. Echter de manier waarop is ouderwets denken. Nu gaan we duizenden auto's uitrusten met een systeem om een minderheid veilig te laten oversteken. Waarom zorgen we niet voor betere sensoren voor die minderheid? Dat zou de enige juiste aanpak zijn. Meer kostenbewust en de meerderheid leert omgaan met nieuwe realiteit. Uiteraard is het eenvoudiger om iedere auto uit te rusten met speaker die zijn geluid speelt onder de 20 km/u echter dan pakken we het probleem niet op de juiste manier aan. Je belast de meerderheid.
 
het heeft m.i. ook veel te maken met opvoeding.
mij is geleerd : links kijken, dan rechts, dan terug links en enkel en alleen als het veilig is : oversteken.
dat heb ik ook doorgegeven aan mn kinderen.

Hoe dikwijls zie ik niet mensen oversteken zonder kijken, zuiver verder gaand op hun gehoor. Dát is fout. Niet de stille auto.
Juiste oplossing moet dan ook zijn : sensibiliseren en de foute opvoeding recht zetten.
 
Ik denk dat het een boel Echte Autoliefhebbers over de streep zal trekken, vooral hen die zonder een p*v* met V6+ geluid geen man meer zijn, hele volksstammen in de automedia dus. Ik zeg Doen!.
Het moet een zacht motorgeluid zijn onder de 20km/u... daarboven geen geluid meer. Ik denk dat V6+ geluid nog steeds wegblijft. Uiteraard kan je dan gaan hacken in je geluidsysteem ;).