Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nadelen "low" stand

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij mijn S altijd op low. Banden slijten aan binnen en buitenzijde keurig gelijk. Volgens mij is dit een sprookje.

Dit is geen sprookje, heb vorige week een 3D uitlijning laten doen op de stand "low" voor mijn MX.
De jongens daar schrokken wel van het resultaat en konden helaas aan de achterkant de camber niet aanpassen volgens de technische handleiding. De camber aan de voorwielen is vreemd genoeg wel aan te passen.

Daarna heb ik de auto op stand "normal" gezet en wederom de apparatuur laten meten, dit was al veel beter qua camber en was eigenlijk bijna perfect. Wat ze op stand "normal" enkel nog hebben moeten doen is de stuurstang aan de rechterkant lichtelijk bijstellen.

Nu rijd ik dus altijd rond op stand "normal", tot er een andere oplossing voor handen is om altijd op "low" te rijden die de banden niet opvreet…
 
Dit is geen sprookje, heb vorige week een 3D uitlijning laten doen op de stand "low" voor mijn MX.
De jongens daar schrokken wel van het resultaat en konden helaas aan de achterkant de camber niet aanpassen volgens de technische handleiding. De camber aan de voorwielen is vreemd genoeg wel aan te passen.

Daarna heb ik de auto op stand "normal" gezet en wederom de apparatuur laten meten, dit was al veel beter qua camber en was eigenlijk bijna perfect. Wat ze op stand "normal" enkel nog hebben moeten doen is de stuurstang aan de rechterkant lichtelijk bijstellen.

Nu rijd ik dus altijd rond op stand "normal", tot er een andere oplossing voor handen is om altijd op "low" te rijden die de banden niet opvreet…
Ik rij altijd op de laagste stand boven 80 km/h. Mijn banden gaat steeds 65.000 km mee. Gewoon rustig rijden.
 
Ik rij niet meer standaard op low sinds ik in m'n 2013 85 S elke 20k de banden kon vervangen, helemaal scheef afgesleten.

Nu een 2018 100D X en rij op Normal, Low vanaf 140 km/u.

Had shudder, was tijdje weg nadat de aandrijfassen vervangen zijn, komt nu geleidelijk aan heel af en toe weer terug.
 
Hoogste is 850Wh/km :D

Nee kan nog iets hoger:
20190614_221458.jpg
 
Dit is geen sprookje, heb vorige week een 3D uitlijning laten doen op de stand "low" voor mijn MX.
De jongens daar schrokken wel van het resultaat en konden helaas aan de achterkant de camber niet aanpassen volgens de technische handleiding. De camber aan de voorwielen is vreemd genoeg wel aan te passen.

Daarna heb ik de auto op stand "normal" gezet en wederom de apparatuur laten meten, dit was al veel beter qua camber en was eigenlijk bijna perfect. Wat ze op stand "normal" enkel nog hebben moeten doen is de stuurstang aan de rechterkant lichtelijk bijstellen.

Nu rijd ik dus altijd rond op stand "normal", tot er een andere oplossing voor handen is om altijd op "low" te rijden die de banden niet opvreet…
Bijzonder dat ze de achterwielen niet konden uitlijnen. Wie zijn "de jongens daar"?
Nadat de achterbanden van mijn X veel te snel op waren doordat Tesla de auto op "Always low" had ingesteld, heeft Tesla de auto uitgelijnd op de Low stand.
Tenminste, dat verzekert Tesla mij.
 
Bijzonder dat ze de achterwielen niet konden uitlijnen. Wie zijn "de jongens daar"?
Nadat de achterbanden van mijn X veel te snel op waren doordat Tesla de auto op "Always low" had ingesteld, heeft Tesla de auto uitgelijnd op de Low stand.
Tenminste, dat verzekert Tesla mij.
Kan idd wel uitgelijnd worden. Alleen moeten ze dan de kunststof kap er af halen. Bij Brouwer Banden Zaandam doen veel uitlijningen voor Tesla. Anders daar eens informatie opvragen betreft uitlijning.
 
Bijzonder dat ze de achterwielen niet konden uitlijnen. Wie zijn "de jongens daar"?
Nadat de achterbanden van mijn X veel te snel op waren doordat Tesla de auto op "Always low" had ingesteld, heeft Tesla de auto uitgelijnd op de Low stand.
Tenminste, dat verzekert Tesla mij.

"De jongens" bij mij in de buurt met een 3D uitlijnapparaat. Het lag voornamelijk aan de instructies die dat uitlijnapparaat aangaf. Dit zijn technische handleidingen aangeleverd door de fabrikanten om zaken gemakkelijk en visueel te kunnen verstellen.

De instructie van Tesla gaf aan dat het niet standaard mogelijk was om het camber achter te verstellen. "De jongens" gaven aan dat ze dit desondanks waarschijnlijk wel konden verstellen maar dan zou het langer duren. Kortom, het probleem zat niet zozeer in "de jongens" maar in de instructie van het uitlijnapparaat.

Mogelijk dat ik binnenkort inderdaad naar een uitlijnshop ga die dit voor mij kan fixen op stand "low". De stand "standard" vind ik optisch minder mooi. @CJA Hulskamp bedankt voor de tip.
 
Model S en X informatie alles door elkaar maar ik vroeg me nu af hoe ik het beste kan rond tuffen met mijn S100D uit 2018 dus niet met de nieuwe luchtvering. Geen idee of deze ook een andere ophanging heeft maar vermoed van wel.


Ik rij rond met de suspension op "Normal" en gaat bij de laatste mogelijk instelbare snelheid naar "Low", ik dacht dat dit bij 80km/h is.

Nu lees ik dus dat bij "Low" er iets meer camber is maar waar hebben we het over? Ik kan hier echt weinig over vinden.

Sinds ik de auto heb is deze niet uitgelijnd. Ik dacht wellicht dit toch maar even voor de zomervakantie ritten te laten doen maar moet ik dat dan doen op een bepaalde suspension stand?
 
Model S en X informatie alles door elkaar maar ik vroeg me nu af hoe ik het beste kan rond tuffen met mijn S100D uit 2018 dus niet met de nieuwe luchtvering. Geen idee of deze ook een andere ophanging heeft maar vermoed van wel.


Ik rij rond met de suspension op "Normal" en gaat bij de laatste mogelijk instelbare snelheid naar "Low", ik dacht dat dit bij 80km/h is.

Nu lees ik dus dat bij "Low" er iets meer camber is maar waar hebben we het over? Ik kan hier echt weinig over vinden.

Sinds ik de auto heb is deze niet uitgelijnd. Ik dacht wellicht dit toch maar even voor de zomervakantie ritten te laten doen maar moet ik dat dan doen op een bepaalde suspension stand?
Ik heb laten uitlijnen in de stand waar ik standaard mee rijd. Dit is low
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Model S en X informatie alles door elkaar maar ik vroeg me nu af hoe ik het beste kan rond tuffen met mijn S100D uit 2018 dus niet met de nieuwe luchtvering. Geen idee of deze ook een andere ophanging heeft maar vermoed van wel.

Mocht dit zijn vanwege het trillen/schudden/rammelen van de aandrijflijn voor bij hard acceleren:

Het schijnt dat voor de niet-Raven er inmiddels nieuwe halfshafts zijn, revisie "D" die het shudder/rattle probleem definitief oplossen.
In Juni heb ik nog een revisie B gekregen, dus er is in die 2 maanden tijd blijkbaar veel gebeurt
 
Nee, het gaat me om de levensduur van m'n banden.

Ik heb wel dat de vering af en toe kraakt. Vooral in de winter had ik hier last van. Begin dit jaar was het zo erg dat de auto terug is geweest en zo ver ik me kan herinneren hadden ze toen nieuwe "S-coils" geplaatst. Geen idee wat het is maar het geluid was weg maar kwam langzaam aan weer terug maar niet zo extreem als eerst.
 
Nee, het gaat me om de levensduur van m'n banden.

Ik heb wel dat de vering af en toe kraakt. Vooral in de winter had ik hier last van. Begin dit jaar was het zo erg dat de auto terug is geweest en zo ver ik me kan herinneren hadden ze toen nieuwe "S-coils" geplaatst. Geen idee wat het is maar het geluid was weg maar kwam langzaam aan weer terug maar niet zo extreem als eerst.
Ik rij altijd op low en banden slijten gelijkmatig af. Ik zie geen bezwaar in low en uiteindelijk gaat mijn tweede set assen ook weer meer geluid maken. De Raven heeft een andere motor aan de voorzijde dus dat zal geen update zijn die naar de bestaande auto’s komt. Helaas.