Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had op 't grote scherm alleen zichtbaar andere kaarten verwacht, maar die ziet er nog hetzelfde uit. De navigatie in IC ziet er wel anders uit.
Image from iOS (1).jpg
 
Dus, ik heb de release notes, heb de optie 'online routing' in de settings, zie de nieuwe navigatie in het IC*. Op het grote scherm is het alleen visueel niet echt veranderd, maar wellicht komt dat dan omdat ik nog op 21.9 zit en nog niet op 24.1.

*daar maak ik alleen geen foto van als ie voor mijn deur geparkeerd staat want niet iedereen hoeft exact te weten waar ik woon ;)
 
Ik gok dat het de bedoeling was de nieuwe nav (kaarten) en fw tegelijk te doen. Dan zou je de release notes krijgen die ik heb gehad. Alleen hebben sommigen (ik) alleen de nieuwe navi, en anderen alleen de nieuwe Fw. Bij mij heeft ie 7.3GB gedownload gisteren voor alleen de nieuwe kaarten.
Wellicht heb ik dus ook om die reden in het grote scherm nog de oude weergave.
 
Ik gok dat het de bedoeling was de nieuwe nav (kaarten) en fw tegelijk te doen. Dan zou je de release notes krijgen die ik heb gehad. Alleen hebben sommigen (ik) alleen de nieuwe navi, en anderen alleen de nieuwe Fw. Bij mij heeft ie 7.3GB gedownload gisteren voor alleen de nieuwe kaarten.
Wellicht heb ik dus ook om die reden in het grote scherm nog de oude weergave.
NB: na het downloaden kan het uitpakken, controleren en installeren van de kaartupdate nog twee dagen duren...

[edit: aangepast n.a.v. gebruikservaring van @NicoV]
 
Last edited:
Het viel mij vooral op dat er nu een nederlanstalige dame is met zo hier en daar nog wat spraakgebrek. Maar in elk geval Gouda beter weet te uit te spreken dan de man in de vorige release met gou-de-a of bre-de-aseweg

Mijn Tesla is gisteren ook van geslacht veranderd; ik stopte ergens voor enkele minuten en toen ik wou vertrekken kreeg ik de release notes van de nieuwe navigatie te zien. Nadien mijn router logs gecheckt en inderdaad 2 dagen geleden 7GB traffiek naar de Tesla.
Behalve de stem lijkt het kaartje op het instrumentenpanel veel scherper gerenderd (ook die fonts). Op het middenscherm zie ik geen verschil. Ik zit op 2018.21.9
 
Hier ook 24.1 binnen.
Wat me opvalt is dat de kaart op het center console in grijstinten is. Ook water en parken zijn grijs en niet meer blauw en groen. Ben hier niet al te blij mee.
Wel wat gevonden hierover op een ander deel van Tmc.
Tesla navigation map is now in grey scale - how do we change this?

IMG_20180630_193828.jpg


Verder zie ik geen verschil in de cockpit navigatie. Heb wel eens op YouTube gezien dat de nieuwe nav een plattere rode pijl heeft. De oude nav meer kleur verschil heeft op facetten van de pijl.
Screenshot_2018-06-30-19-34-44-818_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
 
  • Informative
Reactions: Gaston
heb je settings bij abrp goed en naar wens ingesteld?

mijn ervaring is dat deze planners aardig zijn om vooraf een beeld te krijgen, maar dat het gezien de vele SuC's onderweg, onvoorziene omstandigheden, verkeer, weer etc beter en relaxter werkt om ad-hoc te beslissen. Soms zit je wat langer te eten dan gedacht en heb je genoeg om een SuC over te slaan als je wat langzamer rijdt, of andersom.. gewoon situationeel van SuC naar SuC hoppen. -;)