Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dit bijna dagelijks met vele varianten. Bij mij m.n. na regenachtige dag. Kan geregeld niet mijn pincode invoeren en dan dus niet direct vertrekken. Auto al vele malen terug bij Sec geweest. Ze kunnen het niet vinden. Eerste keer; zal wel bij volgende update weg zijn. Niet dus. Auto staat nu weer bij Sec. Heb hem 2,5 jaar en 65.000km gereden en nog geen dag storingsvrij helaas. Daarnaast voorassen 2x vervangen ivm shudder, tocht via falconwingdeuren (bizar onconfortabel, auto van € 137.300 en je krijgt steeds koude lucht in je nek), gele rand on scherm, resonantie bij basskast, onoplosbare rammels het en der, niet functionerende achteruitrijcamera, vastlopers van het grote scherm +/- 3x per week, etc....Heb inmiddels meerdere aangetekende brieven geschreven en de laatste keer gedreigd de koop te ontbinden. Het is niet anders helaas..Ben gek op het merk en de missie, heb daar ook wat extra voor over, maar het word me helaas te gek. Ben gewoon bang dat ie het niet doet als ik een spoedrit moet doen.

Dat is memory corruption, overduidelijk. Dus een MCU probleem. Hoeft niet eens zozeer een defect in de MCU te zijn. Zou ook gewoon een te hoog voltage naar de MCU kunnen zijn.
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo
Reproduceerbaarheid is idd het probleem. Kreeg hem 2 c eerder terug met de melding 'not able to reproduce complaint', actie; geen. Moest maar bugreports gaan sturen (door 5 sec op autosymbooltje links onder in hoofdscherm te gaan drukken, gues what.. dat werkt dan ook niet 9 van de 10 keer als deze storingen zich voordoen dus ik maak maar af en toe een foto dan heb ik in ieder geval de datum en tijd).
Met de iPhone heb je ik ook meteen de locatie te pakken. Zou kunnen dat dit een instelling is, maar dat kan je even uitzoeken.

Vanuit Tesla gezien kan de foto dan misschien nog steeds van iedere willekeurige Tesla zijn.

Als je er rustige en stabiele filmpjes van maakt, i.p.v. foto's, dan je meer informatie delen met Tesla:
  • Het filmpje slaat net als de foto dan de tijd en locatie op
  • De storing is zichtbaar, tot zover nog geen verschil met het maken van een foto
  • Je registreert wat meer context, zoals omstandigheden en hoe lang het probleem duurt
  • Je kan laten zien dat het bug report op zo'n moment niet werkt
  • Je kan filmend uit de auto stappen en je VIN ook in het filmpje registreren. Daarmee staat het naar mijn idee echt vast dat dit om jouw auto gaat. Ik weet niet of dit juridisch een verschil maakt, dat is niet mijn vakgebied.
Wel denk ik dat het Service Center hiermee eventueel beter kan verantwoorden waarom men meer tijd/geld in deze auto investeert om het probleem verder te onderzoeken dan men tot op heden heeft gedaan. Hopelijk helpt dit idee je wat verder.
 
13.8V zou geen problemen moeten geven, de DC/DC converter doet de 12V accu zelfs voorzien van een hogere spanning tijdens opladen. i.e 14.5V of soms nog iets hoger.

Syonyk's Project Blog: Tesla Model S 12V Battery Analysis

Wat ik denk dat er gebeurt is:

MCU is/was brak, daardoor deed hij de 12V accu niet meer opladen waardoor de accu leeg was, als deze 2 dagen dood heeft gestaan zal Tesla deze sowieso vervangen.

Wat betreft de battery heater als die kapot gaat start je auto nog gewoon op. Die werkt op hoogspanning en doet enkel het HV pakket verwarmen en heeft verder geen functie. Je kan zelfs rijden maar met beperkt vermogen rijden/laden. Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die brachten hun auto voor onderhoud en bleek de battery heater wat fouten gegenereerd te hebben en moest dus vervangen worden terwijl ze verder geen klachten hadden.

Waarschijnlijk was de MCU vanaf begin het probleem, deze heeft de 12V accu om zeep geholpen en de battery heater kan in het fout geheugen hebben gestaan en hebben ze gelijk mee vervangen.

Just my 2 cents.

Even een opmerking bij dit verhaal. Ik heb de battery heater ook een keer defect gehad en toen was mijn auto niet meer te bereiden en is deze afgesleept naar het service center. Wel heb ik toen de auto ook in tow gekregen maar heb ik een grootte 12v accu gebruikt op de jump polen dus niet een booster. Wat betreft de MCU is deze net voordat ik de auto aankocht bij de vorige eigenaar overleden, dit beschouw ik maar als puut geluk daar de auto toen 90k op de teller had. Het betreft een s85 maart 2015.
 
Sinds gisteren bied tesla ook een upgrade naar MCU2 aan voor praktisch hetzelfde geld. Ik zou toch eens proberen te melden dat ze dat wel even hadden mogen zeggen ! Het hing namelijk al een hele tijd in de lucht en net een week voordat ze het lanceren laten ze je nog even het volledige bedrag betalen waarvoor je nu dus een daadwerkelijke upgrade krijgt !
Infotainment Upgrade
Zou mooi zijn als Tesla NL ook de SeC’s zou informeren met betrekking tot deze upgrade mogelijkheid. Was toevallig afgelopen vrijdag in Duiven, daar wisten ze nog van niks.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Nou, die van mij lijkt stuk :-( ..
Ik had net geen netwerkverbinding, dus met de twee knopjes op het stuur gereset, maar helaas blijft het scherm zwart.
Aangekomen bij de zaak de auto op slot gedaan, en toen ik wilde wegrijden nog steeds zwart. In het kleine scherm stond gedurende meerdere minuten "wacht tot voertuigsystemen zijn opgestart' verder kon ik niks, dus wilde al iemand bellen om me op te halen. Toen wilde hij toch opeens in drive. Naar huis gereden, snelheid op het kleine scherm is in mijlen, ook al staat er km/h. Dus 50 km per uur op de teller is in werkelijkheid 80 km per uur. Verder werkt niets, zonnedak en dergelijke zijn niet te bedienen..
Auto thuis aan de lader gehangen en hij gaat wel laden. Hij staat op de oprit, en ik wilde hem voor de zekerheid in tow modus zetten, maar dat gaat natuurlijk niet zonder MCU.
Hopelijk komt hij morgen weer uit zijn slaapstand en kan hij nog de oprit af.
Ik heb een paar maanden geleden nog een nieuwe geheugen chip laten plaatsen.
Heb wel eergisteren de 2020 update gehad van Tesla, en ik was eindelijk weer blij met mijn auto. Ik vind het wel erg toevallig dat hij nu twee dagen later stuk is :-(
Ik denk dat ik zometeen nog even de 12v accu lossschroef bij wijze van harde reset, kijken of dat nog iets uitmaakt..
 
Ik vind het schandalig dat zo een onderdeel na 6 jaar en 140.000 km aan het einde van zijn levensduur zou zitten.
Ook zonde van het geld van de nieuwe chip, voor een paar maanden..
Ik heb de eMMC backup nog, maar ik durf een gebruikt scherm niet aan, voor hetzelfde geld houdt die er na een paar weken ook weer mee op.
Inmiddels laadt de auto ook niet meer. Hij staat op 51%, als ik de stekker er in steek zegt hij "laden wordt gestart', en onmiddellijk erna 'laden is voltooid' op 51% .
Heb de auto voor de zekerheid maar op straat gezet. Durf het niet niet aan om met de 51% lading van Almelo naar SEC Huissen te rijden.
Heb nu de first responder loop maar verwijderd en de 12v accu losgekoppeld om te voorkomen dat de accu's leeglopen. Pfffff. voor het eerst in een jaar weer twee dagen een beetje plezier gehad van de auto, en dan al weer stuk.....
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Kan er niets fout zijn gegaan bij het vervangen van je chip? Of zou door de laatste update die chip niet meer herkent worden of zo? Is niet origineel Tesla natuurlijk, misschien andere manier van benaderen of schrijven in die update??
 
Die lijkt wel in orde, ook volgens Teslafi geen probleem daarmee.
Auto rijdt verder ook nog prima.

Kan er niets fout zijn gegaan bij het vervangen van je chip? Of zou door de laatste update die chip niet meer herkent worden of zo? Is niet origineel Tesla natuurlijk, misschien andere manier van benaderen of schrijven in die update??
Tsja, je weet maar nooit..
 
Ik vind het schandalig dat zo een onderdeel na 6 jaar en 140.000 km aan het einde van zijn levensduur zou zitten.
Ook zonde van het geld van de nieuwe chip, voor een paar maanden..
Ik heb de eMMC backup nog, maar ik durf een gebruikt scherm niet aan, voor hetzelfde geld houdt die er na een paar weken ook weer mee op.
Inmiddels laadt de auto ook niet meer. Hij staat op 51%, als ik de stekker er in steek zegt hij "laden wordt gestart', en onmiddellijk erna 'laden is voltooid' op 51% .
Heb de auto voor de zekerheid maar op straat gezet. Durf het niet niet aan om met de 51% lading van Almelo naar SEC Huissen te rijden.
Heb nu de first responder loop maar verwijderd en de 12v accu losgekoppeld om te voorkomen dat de accu's leeglopen. Pfffff. voor het eerst in een jaar weer twee dagen een beetje plezier gehad van de auto, en dan al weer stuk.....

Je hebt precies dezelfde klachten als dat wij hadden met de defecte eMMC. Kilometers zijn mijlen geworden, laden tot 78km en dan laden voltooid geven (superchargen en AC laden) dus ik verwacht niet dat je accu kapot is.

Klinkt toch echt alsof je eMMC kapot is, misschien gewoon een maandagochtend chipje geweest? Heb je al contact gehad met degene die je eMMC vervangen heeft?
 
ik kan in ieder geval bevestigen dat de eMMC die Loek Keulers vervangen heeft 100% perfect werkt in combinatie met de LTE upgrade die hij gedaan heeft. Ook ik heb al eerder een update gekregen en gisteren update 2020.8.1.1... gekregen en alles werkt perfect
 
20200322_102644.jpg
J
Klinkt toch echt alsof je eMMC kapot is, misschien gewoon een maandagochtend chipje geweest? Heb je al contact gehad met degene die je eMMC vervangen heeft?

Het zijn inderdaad precies de eMMC klachten. Ik heb hem door Loek laten vervangen en hem een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie gehad, dus even afwachten wat hij er van zegt. Ik heb de backup nog, dus het zou mooi zijn als het met weer een nieuwe chipje weer goed zou zijn.. Het komt wel flink slecht uit nu met de corona crisis, ik ben inmiddels meer dan 50% reisbureau, dus dit is geen fijne tijd voor ons.

Heb de auto vanmorgen naar de zaak gebracht, duurde tien minuten voordat ik kon wegrijden, richtingaanwijzers doen het inmiddels ook niet meer. Auto daar neer gezet en first responder loop losgekoppeld en 12v accu afgekoppeld. Nu kijken of ik de MCU weer moet uitbouwen en naar Loek brengen/opsturen of dat ik de auto naar Tesla moet brengen :-( .

Net maar voor nood mijn ouwe hobby oldtimer Land Rovertje uit de opslag gehaald, en om toch niet te milieubelastend bezig te zijn maar volgegooid met HVO100...